Akkurat nå har jeg det veldig tungt... jeg har vært i et forhold med barnefaren i ca. 4 år og vi gledet oss til å få et barn sammen.. en liten sønn som vi har fått vite at det blir.. men.. så for 3 dager siden kom smellen: han valgte å gå i fra meg for ei han hadde truffet for 3 uker siden på en av jobbene han har. jeg føler jeg ikke har klart å strekke til i forholdet og akkurat nå er jeg helt uttafor. jeg hater han samtidig som jeg elsker han. han fortjener ikke at jeg gråter over han, men alikevel gjør jeg ikke noe annet. i natt og i dag har jeg hatt 2 turer til fødeavdelingen med smerter de mistenkte var rier ( jeg er ikke mer enn 26 uker på vei), men har fått bekreftet at det ikke er det gudskjelov. jeg klarer ikke holde på det jeg spiser, selvom jeg prøver å få i meg så mye næring som mulig for den lille sønnen min sin skyld. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og må si at det skremmer meg at jeg ikke klarer å holde på næringen jeg prøver å få i meg. jeg føler ikke at jeg har noen å prate med dette om og føler meg veldig alene..
noen som har opplevd noe liknende? noen gode råd til meg?
på forhånd takk!
Skjønner godt at du er sint på han altså. Kanskje lurt å bo hos noen som kan hjelpe deg nå når du har det tøft? Det hjelper nok ikke at jeg sier dette, men tiden leger alle sår. Selv om det kanskje ikke virker slik akkurat nå.
Også ville jeg anbefalt å kontakte lege for å få henvisning til psykolog hvis du selv føler ingenting annet hjelper. Sender deg en![]()
Mamma til verdens herligste jente
Hei! Kanskje du får noe mer svar her? (underforum for aleneforeldre): http://mammanett.no/forum/forumdispl...-Aleneforeldre
![]()
Mamma til en ramp født okt10, studerer soneterapi og tror man klarer det man vil.
Jeg vil anbefale deg å ta en telefon til ditt nærmeste Amathea-kontor, jeg. De har masse erfaring med mødre i ulike alene-situasjoner (+ andre mødre også altså) og kan nok hjelpe deg til å få sortert tankene dine litt!
(Jeg vil også anbefale deg å skifte brukernavn - send meg gjerne en privat melding om det. Det er ikke så lurt å ha mailadresse eller fullt navn som brukernavn)
Amathea er kjempeflinke. Er selv gravid samtidig som jeg er alenemamma, og fikk støtte på amathea. De har også egne svangerskapskurs for oss i samme situasjon.
Storebror (3.4.09)og Lissja (6.1.12)
hei alle sammen og tusen takk for gode rådskal nok benytte meg av noen av disse rådene
Er ikke lett akkurat nå, men vet jo at det vil gå seg til etterhvert
er vel mye sint på meg selv midt oppi dette også da det har kommet frem at han har vært utro flere ganger ( med forskjellige) og at jeg ikke har klart å se dette. men nå er det oppe og ute og han nekter ikke for noe av det. men det er fryktelig vondt akkurat nå..
sender deg en klemhan der er en idiot! å du å den lille fortjener å ha det godt! <3 som jeg sa til min x, tar du ikke vare på meg nå, er det helt sikkert noen andre som mer en gjerne vil gjøre det
å det er det i din sitvasjon! håper det går bedre med deg..
Huff, synes synd i deg. Har plutselig endt opp alene selv og barnefaren har ikke akkurat gjort situasjonen noe enklere med sin oppførsel. Har hatt endel plager selv som ikke kan forklares på noe annen måte enn at det kommer av psykiske grunner. Jeg uttrykte til legen min i dag at det var ganske vanskelig med barnefaren og hun satt meg opp på en ekstratime om to uker bare for å snakke om nettopp dette. Noen liker også å bruke jordmor som samtalepartner.
Masse lykke til! Dette greier du![]()
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)