Jeg er en Jente på 18 år som er under barnevernet. (kan skrive meg selv ut når jeg selv ønsker)
Saken er den at jeg har blitt gravid og sammen med barnefar har jeg valgt og beholde, og jeg er sikker i mitt valg .
men nå blir jeg truet av barnevernet om at de kan ta barnet i fra meg når det blir født og dem prøver og gjøre alt for at jeg skal ta en abort
På hvilket grunnlag kan de det? jeg fester ikke, eller ruser meg ellernoesånt.
jeg har hatt en vanskelig barndom og tatt feil valg i livet tideligere.
men nå er jeg en helt annen jente som tar vare på meg selv og som har det utrolig bra med meg selv. noen sier jeg bare burde skrive meg ut av bv ,og at dem da ikke kan ta den i fra meg, men dog at de kan sende bekymringsmeld . men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre? noen som har opplevd lignende ?
for meg og barnefaren er det ikke aktuellt med en abort uansett.
hmm, det er trist å høre at du er i en slik situasjon. Synes det er kjempe bra du og barnefaren har bestemt dere for å beholde ungen og ser frem til dette. Jeg har ikke vært i liknende situasjon som deg, men barnevernet må ha et bedre grunnlag for at de skal ta ungen fra deg eller tvunge deg til å ta abort! hadde de hatt et bedre grunnlag som om du hadde festet eller ruser deg som du skriver, så hadde saken vært anderledes. Du tar som sagt vare på deg selv og du har sikkert prøvd å forklare dette til barnevernet om at du er klar for dette. De burde heller se at denne situasjoen har endret deg og at du virkelig vil noe godt ut av dette. Du vokser som person og ansvaret blir selvfølgelig større, men vet ikke om de har rett til å si slike ting til deg.
om du er har mulighet til å skrive deg selv ut og du føler deg klar for ansvaret, så burde du kanskje prøve på det. Om barnefaren også har jobb og dere klarer å skaffe dere et sted å bo og har inntekter for å forsørge barnet ser jeg ikke noe farlig med dette. Det de kanskje krever er jo det at dere beviser at dere kan klare dere, men du er jo over 18 år og er myndig.
jeg kjenner en som har vært innom barnevernet og har nå i tillegg problemer med barnefaren. situasjonen dems er vel slik at barnefarens familie lager et helvete og ringer inn beskymringsmeldinger. DEtte har hun selv hørt og fått beskjed om ,mn hun er heller ikke en som ruser seg eller fester mye. fester vel 1-2 ganger i mnd om hun får barnevakt(moren hennes). hun er ansvarsfull og tar vare på ungen, og faren er i fengsel,mn beskymringsmeldinger strømmer inn fra hans familie. synes man bør melde inn hvis det er alvorlig og man har bevis,mn når det er bare for å ta ungen blir det bare dumt.
vet ikke om hvem du bør snakke med, men ikke tror ikke du trenger å beskymre deg veldig over beskymringsmlder fordi det kan hvem som helst få inn, selv en som ikke har vært innom barnevernet.
Håper du finner du av hva du kan gjøre og at situasjonen blir bedre![]()
Jeg tror ikke barnevernet bare kan ta barnet uten videre, men siden du er under barnevernet selv, er de redde for at det skal ha gått ut over din voksenfungering.
Jeg ville sagt fra til barnevernet at abort er uaktuelt, men at du er villig til å gjøre hva som helst for at barnet skal ha det bra. Be om kursing og veiledning i stell av barn og barneoppdragelse, og gjør det klart at du er villig til å ta imot all hjelp for å kunne bli en best mulig mor. Med andre ord - involver barnevernet og vær positiv til at de kan bidra. Det er lettere sagt enn gjort, men når barnevernet først er bekymret, gir de seg ikke før de er overbevist om at barnet har det bra uansett. Så da kan man like godt samarbeide.
Tusentakk for svar !godt med litt støtte fra noen !
![]()
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)