Kastet opp under fødselen, heldigvisGjorde det flere ganger hver dag gjennom hele svangerskapet, så hadde nok spydd fra meg
![]()
Jepp, alle 3 fødslene, på ca 7 cm åpning![]()
Storebror, f. 2005
Lillebror, f. 2007
Lillesøster f. 2009
Ved første og andre fødsel kasta jeg opp.. og det var helt på slutten av åpningsfasen, rett før pressrier..
Mens siste fødsel nå så hadde jeg ikke sånne voldsomme smerter, kjente at jeg ble uvell rett før pressriene kom og i begynnelsen av dem, men jeg kasta ikke opp..
Da jeg kom opp av badekaret begynte jeg og skjelve og kaste opp. Var ganske mye, men det gikk fort over
Der og da hadde jeg annet å tenke på, så jeg brydde meg ikke så mye om det(til vanlig erklærer jeg meg selv død etter en runde over do
)
LusenLoppen
Jepp, rett før press riene, var bare vann og brus så var vel ikke så ille, ikke at det brydde meg så veldigtenkte at neste gang tar jeg med egen bøtte, for de begrene på sykehuset er jo til å le av
![]()
Jeg spydde en gang under min første fødsel.. jeg HATER løk, klarer ikke lukten, smaken eller konsistensen,og brekker meg når jeg får det i munnen.. under min første fødsel sa JM at jeg skulle prøve lystgass, jeg tok 1 sup, rev bort masken i en heftig fart og nærmest ropte " det smaker løøøk!" Og så kastet jeg opp direkte etterpå![]()
Jøss, dette er liksom ikke noe man leser så veldig mye av, har jeg inntrykk om. Men er jo naturlig når man har så sterke smerter![]()
Kastet opp hele svangerskapet, så jeg hadde belaget meg på å kaste opp under fødsel, men gjorde det ikke biggrin
Nei, jeg kastet ikke opp. Men under første fødselen var det nære på. Ble veldig kvalm av lystgassen. Men det gikk heldigvis over.
Jeg kastet opp to ganger, da riene begynte å bli tettere rundt 6 minutter (og vi nettopp hadde forsøkt oss på litt middag) og da pressriene startet (eller rettere sagt når babyen passerte det stadiet i kanalen der det er vanlig å kaste opp). Jeg hater å spy til vanlig, men nå var det liksom bare en del av prosessen.
Under første fødselen, så ja.
Under andre fødselen kastet jeg ikke opp, men var litt småkvalm idet pressriene meldte sin ankomst.![]()
Jeg kasta ikke opp under fødselen. Heldigvis. Syns det er grusomt
,,oooO,,,,,,,,,,,,,,,, Many people will walk
,,,(,,,,),,,,,Oooo,,,,, in and out of your life,
,,,,\,,(,,,,,,,(,,,,),,,,, but only Real True Friends,
,,,,,\_),,,,,,,),,/,,,,,, Will leave Footprints in your Heart ♥
,,,,,,,,,,,,,,,(_/,,,,,,,, Min dagbok
jeg kastet ikke opp under fødselen..heldigvis! var jo heldig og slapp å kaste opp i svangerskapet også!!
jeg har virkelig angst for å kaste opp! er noe av det værste! og takler dårlig når andre kaster opp også.. når samboer kastet opp etter å ha vært på fest, så gikk jeg på overnatting til min brorfor min del, så fatter jeg ikke hvorfor vi noen sinne kaster opp! ingenting skal ut den veien etter min mening!!
Jeg spydde fra start til slutt.. Men de siste gangene var faktisk veldig bra, for uten de hadde jeg måtte fått haste-ks.. var så sliten etter en 43 timer lang fødsel, at jeg sovna mens jeg presset.. Så på slutten var det det at jeg kasta opp som pressa ut sønnen min!![]()
Mamma til Trym - 11.02.2011
Kasta ikke opp nede svangerskapet, men kasta opp en gang under fødselen pga smertene..
Jeg kastet opp 1 gang under første fødsel. Kom brått og uventet, jeg rakk å si at jeg måtte spy, og ut kom det.
Med de to andre hadde jeg gardert meg med spyskåler, men det var heldigvis ikke nødvendig å bruke de.
Hverken jeg eller mannen rørte det jeg hadde hatt til middag dagen før fødselen på flere år, etter at absolutt alt kom ut ufordøyd![]()
Jeg kasta opp under hver eneste ri etter omtrent 6 cm, under begge fødslene. Spydde mens jeg hadde rier, og sov mens jeg hadde pauser. Og med ca 3 minutters mellomrom mellom riene og rundt 5 timer til ungen var ute, så blir det en del oppkastDet kommer jo bare gulgrønn galle tilslutt. Og som noen sier lenger opp her, så er de sykehusbegrene til å le av. Det endte med at jeg hadde spy i hele badekaret jeg lå i, i håret og på hele kroppen. Spymarinade...
De er grusomt å spy, og under fødsel er det ti ganger verre. Ikke nok med de sammentrekningene man har fra før av, men man skal altså i tillegg ha forferdelige magekramper og smerter fordi man ikke kan slutte å kaste opp. Det gjør det ihvertfall ikke lettere å føde!![]()
huff.ja,dette gjor jeg med første barnet jeg fødte,ble satt igang etter å ha gått i 2 døgn med vannavgang.så var jo ikke lett for han å få seg ut heller.i tillegg kastet jeg opp,ble beordret på rygg i sykehussengen.tillegg til oppkast og en gutt så sto fast...helt fælt.heldigvis kom gutten ut etter å ha stått fast 3 kvarter,men han hadde fødselssvulst.så det i tillegg til vannavgang så hadde gått for så lenge siden,og oppkast så var fødselen helt fæl om jeg skal si det rett ut.endte med en sprengt muskel i endetarm å de så var.
Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012
jeg kasta også opp under riene.etterpå frøs og svettet om hverandre :/
Jepp, spydde som en gris. Ble kvalm rett etter jeg kom i ambulansebåten, og enda mer kvalm i ambulansen på vei til sykehuset. Jordmoren ga samboeren min en metallbolle bare sånn i tilfelle mens hun letet etter de der små pappbegrene. Husker jeg ble forbanna over at hun ikke bare kunne gi meg søppelbøttaTraff såvidt oppi metallbollen, resten havnet utover gulvet...godt jeg ikke traff samboeren ;p
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)