Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SistSist
Viser resultatene 51 til 75 av 84
    Innmeldt
    May 2011
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    29
    Poengstyrke
    2

Sv: Kasta du opp under fødsel?

Ja, kasta opp, men det var helt i førsten. Hadde fått ganske uregelmessige rier og fikk egentlig noen smertestillende og sovemedisin, men hadde så kraftige rier at jeg ikke fikk sove. Plutselig ble jeg kejmpe kvalm og lå over doskåa på sykehuset og spøy og vridde meg i smerter.
    Varg Andrè født 23 Januar 2012, 13 dager på over termin.

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    20
    Poengstyrke
    6

Jeg kasta ikke opp, nei. Var ikke kvalm heller, som jeg kan huske. Etterpå derimot, holdt jeg på å kaste opp flere ganger, men det var fordi jeg fikk morfin direkte i blodet, og da blir man kvalm i noen sekunder.

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    Røyken
    Poengstyrke
    2

Jeg kastet opp en gang. Det var etter en ri som jeg prøvde å dempe med lystgass. Lystgass syntes jeg forøvrig ikke hadde noen effekt på riene ... Følte ikke jeg ble kvalm av lystgassen heller, tror jeg kastet opp pga smertene.

Jordmor var ikke i rommet da jeg kastet opp, så mannen min fant en slags metallbøtte som jeg kastet opp i. Det kom i voldsom fart og sprutet godt, hehe.

Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    2

Off, hos meg kom det både ut framme å bak, var heilt forferdelig. Dette berre rant, eg var ikkje mykje forberedt på at noko av det skulle skje, da ingen hadde opplyst meg om dette på forhand. Fødselen tok 4 timer, 2 1/2 av dei brukte eg heima, veksla mellom å sitte på do, og sitte på kne forann do, heilt forferdelig! også med dei riene! Når jordmor endelig kom, hade eg full åpning og press rier, da vart det ambulanse og fullfart til sjukehuset. Forferdelig!... Men fekk epidural ein halv-time etter eg var komme på sjukehuset, da sluttet eg å kaste opp heldigvis, 1 time etterpå var verdens nydligaste gutt i armane mine <3 Så med den oppkasten og diareen som eg fekk av reine smerter, som var veldig bale å spy og ha rie og diare! Kjem eg til å forlange epidural denne gangen også, så håper eg at eg slipper det!
    6 dagar til termin på nr 2 no

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    27
    Poengstyrke
    8

Sitat Opprinnelig lagt inn av Hestejenta91 Se innlegg
    Off, hos meg kom det både ut framme å bak, var heilt forferdelig. Dette berre rant, eg var ikkje mykje forberedt på at noko av det skulle skje, da ingen hadde opplyst meg om dette på forhand. Fødselen tok 4 timer, 2 1/2 av dei brukte eg heima, veksla mellom å sitte på do, og sitte på kne forann do, heilt forferdelig! også med dei riene! Når jordmor endelig kom, hade eg full åpning og press rier, da vart det ambulanse og fullfart til sjukehuset. Forferdelig!... Men fekk epidural ein halv-time etter eg var komme på sjukehuset, da sluttet eg å kaste opp heldigvis, 1 time etterpå var verdens nydligaste gutt i armane mine <3 Så med den oppkasten og diareen som eg fekk av reine smerter, som var veldig bale å spy og ha rie og diare! Kjem eg til å forlange epidural denne gangen også, så håper eg at eg slipper det!
    6 dagar til termin på nr 2 no

Får man epidural når man har full åpning?

Huff, hørtes ut som en veldig slitsom fødsel! Håper opplevelsen blir bedre denne gangen da masse lykke til

Innmeldt
    Jan 2012
    Poengstyrke
    2

Sitat Opprinnelig lagt inn av mamms Se innlegg
    Får man epidural når man har full åpning?

Huff, hørtes ut som en veldig slitsom fødsel! Håper opplevelsen blir bedre denne gangen da masse lykke til

Vanligvis ville ein ikkje fått epidural når ein har pressrier og full-åpning, da det kan sinke fødselen, men eg trur dei såg ann situasjonen litt, også valgte dei å sette epidural, fødselen vart litt sinka, men det tok jo berre 1 time, så var han ute alikavel, og heller den timen ekstra, ein kva å fortsette kanskje 20-30min til med den fødselen eg hadde da ! Krysser fingrane for ein lettare fødsel denne gangen, men dei seier det berre blir verre og verre for kvar gang, jaja :P..... Tusen takk for det!

Innmeldt
    May 2010
    Alder
    25
    Poengstyrke
    14

Kastet opp to ganger.

Innmeldt
    Apr 2011
    Hvor
    Østlandet
    Alder
    27
    Poengstyrke
    8

Vanligvis ville ein ikkje fått epidural når ein har pressrier og full-åpning, da det kan sinke fødselen, men eg trur dei såg ann situasjonen litt, også valgte dei å sette epidural, fødselen vart litt sinka, men det tok jo berre 1 time, så var han ute alikavel, og heller den timen ekstra, ein kva å fortsette kanskje 20-30min til med den fødselen eg hadde da ! Krysser fingrane for ein lettare fødsel denne gangen, men dei seier det berre blir verre og verre for kvar gang, jaja :P..... Tusen takk for det!
    Okei, skjønner

Ja, det går stort sett fortere med nr 2 gitt... Gjorde det her også... Håper du rekker frem til sykehuset i det minste da!

Innmeldt
    Oct 2008
    Hvor
    I et hvitt hus.
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Som regel blir fødslene lettere enn første gang. En viss risiko for at du føder enda raskere da, men det vet du sikkert om..
    Min første fødsel var tøff og hard, nr 2 var fin, flott, rask og enkel.
    09 & 11

Blogg: Nenne og prinsenes hverdag

Innmeldt
    Mar 2011
    Hvor
    Eidsvoll
    Alder
    26
    Poengstyrke
    21

Jeg ble ikke kvalm eller kastet opp under fødselen.

Har også hørt at fødsler kan bli både raskere, lettere og mindre vonde for hver gang, så da krysser jeg fingrene for at jeg rekker å kjenne noe som helst neste gang.. (Neida, gikk ikke SÅ fort, men absolutt fort nok!)

Innmeldt
    Nov 2003
    Hvor
    Bergen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    27

Kastet opp en gang, dette var etter att jordmoren hadde kjent att hodet til storebror hadde kommet nærmere utgangen, og då ble liksom alt mer virkelig og då ble eg rett og slett fysisk dårlig, kastet til og med opp på mannen

Innmeldt
    Feb 2007
    Poengstyrke
    34

Nei, kastet ikke opp eller ble kvalm.
    DES 2009 |JULI 2013

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Spydde hele svangerskapet med førstemann, men merkelig nok ingen oppkast under fødel.. Da riene kom glemte jeg alt som het kvalme og oppkast... men skikkelig spykvalm etterpå før jeg fikk sovet litt

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Arendal
    Poengstyrke
    4

Kastet ikke opp under fødsel nei

Men jeg sa ifra til jormor at jeg må en tur på do..på do på do.. ;-) Press riene var ikke begynt enda..
    Men hun ville ikke slippe meg inn på badet..da blei jeg litt irritert og sa strengt at jeg må på do så nå går jeg dit..
    Da fikk hun litt panikk, hørte henne på utsiden av døren ; gå inn til henne da, hun kommer til og føde i toalettet!!
    Men jeg gjorde det jeg skulle og kom ut igjen, smilte til henne og sa bare ; jeg kjenner jo kroppen min ganske godt da vet du Ha ha

Så kom prinssessa 1 time etterpå

Innmeldt
    Nov 2011
    Poengstyrke
    2

Jeg ble kvalm under åpningsriene, ikke så voldsomt, men litt nå og da. Kastet opp èn gang da, og følte meg straks mye bedre. Var litt komisk også, for akkurat da jeg måtte spy (i ei søppelbøtte vi hadde fått av en pleier), kom jm vår inn for å hilse på oss.. Hu måtte istedet ta seg av bøtta mi da jeg omsider ble ferdig..
    Kastet også opp en gang til helt på slutten, rett før pressriene startet. Tror nok det kom av smertene..

Anna Elisabeth, 24.09.12

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    0

Jeg kastet opp, både vannet jeg drakk og maten jeg åt...Var nok pga smertene..

Innmeldt
    Mar 2012
    Alder
    23
    Poengstyrke
    2

Jeg kasta opp under fødselen... Ikke morro altså!!

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    2

ja, kastet opp under riene, fikk skjelvinger, klapret tenner, frysninger og lå og ristet imellom riene og tilslutt stod jeg med skjelvende ben og spydde i vasken påføderommet, spydde til magen var tom...spydde ikke mere etter det, drakk masse vann så var det bra igjen...var ikke forberedt på det, hadde styrtfødsel..vet ikke om det har noe å si men allt gikk veldig fort...fødte naturlig uten noe...

Innmeldt
    Feb 2012
    Poengstyrke
    2

Jeg kasta opp etter noen timer med rier,og så føys jeg så jeg hakka tenner og ble kjempe varm om hverandre..veldig uventa.

Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Hedmark
    Alder
    28
    Poengstyrke
    11

Nei, det gjorde jeg ikke.

Innmeldt
    Dec 2011
    Poengstyrke
    5

Den siste timen med pressrier - hvor jeg faktisk fikk lov å presse - kastet jeg opp etter hver gang :P
    "Det kommer en rie!" *press* "kaste opp!", og sånn gikk det til hun var ute Min kjære, jordmoren og legen kom om hverandre med et pappbeger av noe slag jeg kunne kaste opp i

Innmeldt
    Jun 2011
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    4

Huff ja. Natta mi startet med at jeg våknet fordi jeg måtte på do, og så var det diaré i en time, spy i en time til, og så kom riene. Da bar det rett på sykehuset, og så fort de hadde løftet meg opp i senga spydde jeg som en gris igjen. Heldigvis hadde jordmora rukket å hente bøtte. Så der hang jeg over bøtta mens samboeren holdt unna håret mitt. Ikke den "vakre og renslige" fødselen jeg hadde håpet på, nei. Men etter den runden kastet jeg ikke opp mer. Og ca 3 1/2 time etter at jeg våknet var knotten ute. Verdt det, lett!

Innmeldt
    Jun 2012
    Hvor
    Stavanger
    Poengstyrke
    1

Nei, og ikke ble jeg kvalm heller. Hadde ingen form for smertestillende.

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Nei Var ganske kvalm på slutten av åpningsriene, men når pressriene kom forsvant kvalmen. Hadde vel ikke tid til det
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Innmeldt
    Nov 2012
    Hvor
    Skien
    Poengstyrke
    1

Dere som har kastet opp, har dere noen tanker om det er fordi det er så vondt, eller om det er fordi man er så utmattet..?

Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •