Ja, kasta opp, men det var helt i førsten. Hadde fått ganske uregelmessige rier og fikk egentlig noen smertestillende og sovemedisin, men hadde så kraftige rier at jeg ikke fikk sove. Plutselig ble jeg kejmpe kvalm og lå over doskåa på sykehuset og spøy og vridde meg i smerter.
Varg Andrèfødt 23 Januar 2012, 13 dager på over termin.
Jeg kastet opp en gang. Det var etter en ri som jeg prøvde å dempe med lystgass. Lystgass syntes jeg forøvrig ikke hadde noen effekt på riene ... Følte ikke jeg ble kvalm av lystgassen heller, tror jeg kastet opp pga smertene.
Jordmor var ikke i rommet da jeg kastet opp, så mannen min fant en slags metallbøtte som jeg kastet opp i. Det kom i voldsom fart og sprutet godt, hehe.
Off, hos meg kom det både ut framme å bak, var heilt forferdelig. Dette berre rant, eg var ikkje mykje forberedt på at noko av det skulle skje, da ingen hadde opplyst meg om dette på forhand. Fødselen tok 4 timer, 2 1/2 av dei brukte eg heima, veksla mellom å sitte på do, og sitte på kne forann do, heilt forferdelig! også med dei riene! Når jordmor endelig kom, hade eg full åpning og press rier, da vart det ambulanse og fullfart til sjukehuset. Forferdelig!... Men fekk epidural ein halv-time etter eg var komme på sjukehuset, da sluttet eg å kaste opp heldigvis, 1 time etterpå var verdens nydligaste gutt i armane mine <3 Så med den oppkasten og diareen som eg fekk av reine smerter, som var veldig bale å spy og ha rie og diare!Kjem eg til å forlange epidural denne gangen også, så håper eg at eg slipper det!
6 dagar til termin på nr 2 no![]()
Vanligvis ville ein ikkje fått epidural når ein har pressrier og full-åpning, da det kan sinke fødselen, men eg trur dei såg ann situasjonen litt, også valgte dei å sette epidural, fødselen vart litt sinka, men det tok jo berre 1 time, så var han ute alikavel, og heller den timen ekstra, ein kva å fortsette kanskje 20-30min til med den fødselen eg hadde da ! Krysser fingrane for ein lettare fødsel denne gangen, men dei seier det berre blir verre og verre for kvar gang, jaja :P..... Tusen takk for det!![]()
Jeg ble ikke kvalm eller kastet opp under fødselen.
Har også hørt at fødsler kan bli både raskere, lettere og mindre vonde for hver gang, så da krysser jeg fingrene for at jeg rekker å kjenne noe som helst neste gang..(Neida, gikk ikke SÅ fort, men absolutt fort nok!)
Nei, kastet ikke opp eller ble kvalm.
DES 2009 |
JULI 2013
Spydde hele svangerskapet med førstemann, men merkelig nok ingen oppkast under fødel.. Da riene kom glemte jeg alt som het kvalme og oppkast... men skikkelig spykvalm etterpå før jeg fikk sovet litt![]()
Kastet ikke opp under fødsel nei
Men jeg sa ifra til jormor at jeg må en tur på do..på do på do.. ;-) Press riene var ikke begynt enda..
Men hun ville ikke slippe meg inn på badet..da blei jeg litt irritert og sa strengt at jeg må på do så nå går jeg dit..
Da fikk hun litt panikk, hørte henne på utsiden av døren ; gå inn til henne da, hun kommer til og føde i toalettet!!
Men jeg gjorde det jeg skulle og kom ut igjen, smilte til henne og sa bare ; jeg kjenner jo kroppen min ganske godt da vet duHa ha
Så kom prinssessa 1 time etterpå![]()
Jeg ble kvalm under åpningsriene, ikke så voldsomt, men litt nå og da. Kastet opp èn gang da, og følte meg straks mye bedre. Var litt komisk også, for akkurat da jeg måtte spy (i ei søppelbøtte vi hadde fått av en pleier), kom jm vår inn for å hilse på oss.. Hu måtte istedet ta seg av bøtta mi da jeg omsider ble ferdig..
Kastet også opp en gang til helt på slutten, rett før pressriene startet. Tror nok det kom av smertene..
Jeg kastet opp, både vannet jeg drakk og maten jeg åt...Var nok pga smertene..
ja, kastet opp under riene, fikk skjelvinger, klapret tenner, frysninger og lå og ristet imellom riene og tilslutt stod jeg med skjelvende ben og spydde i vasken påføderommet, spydde til magen var tom...spydde ikke mere etter det, drakk masse vann så var det bra igjen...var ikke forberedt på det, hadde styrtfødsel..vet ikke om det har noe å si men allt gikk veldig fort...fødte naturlig uten noe...
Jeg kasta opp etter noen timer med rier,og så føys jeg så jeg hakka tenner og ble kjempe varm om hverandre..veldig uventa.
Nei, det gjorde jeg ikke.
Den siste timen med pressrier - hvor jeg faktisk fikk lov å presse - kastet jeg opp etter hver gang :P
"Det kommer en rie!" *press* "kaste opp!", og sånn gikk det til hun var uteMin kjære, jordmoren og legen kom om hverandre med et pappbeger av noe slag jeg kunne kaste opp i
![]()
Huff ja. Natta mi startet med at jeg våknet fordi jeg måtte på do, og så var det diaré i en time, spy i en time til, og så kom riene. Da bar det rett på sykehuset, og så fort de hadde løftet meg opp i senga spydde jeg som en gris igjen. Heldigvis hadde jordmora rukket å hente bøtte. Så der hang jeg over bøtta mens samboeren holdt unna håret mitt. Ikke den "vakre og renslige" fødselen jeg hadde håpet på, nei.Men etter den runden kastet jeg ikke opp mer. Og ca 3 1/2 time etter at jeg våknet var knotten ute. Verdt det, lett!
![]()
Nei, og ikke ble jeg kvalm heller. Hadde ingen form for smertestillende.
Dere som har kastet opp, har dere noen tanker om det er fordi det er så vondt, eller om det er fordi man er så utmattet..?
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)