Aner ikke hvor dette sp.målet hører til, så jeg prøver meg her
Jeg hadde en SA i begynnelsen av januar, og fikk beskjed, etter innvendig ul, at alt var kommet ut på egenhånd og at alt så helt fint ut.. Jeg fikk også beskjed om å ta en graviditetstest 4-6 uker etter, for å sjekke at alt av hormoner var kommet ut av kroppen. Det var det..
Nå, ca 2 mnd etter, har jeg begynt å få ganske store smerter i "jentemagen", i det jeg innbiller meg at er eggstokkene. Det er som to kniver som stikker meg på hver side hver gang jeg gjør en litt brå bevegelse, snur meg i sengen eller strekker meg. Veldig likt ligamentsmerter, bare mye sterkere!
Er det noen som har opplevd lignende, eller som vet hva dette kan være?
Jeg er livredd for at det skal være en infeksjon, eller betennelse, for min største frykt er å ikke kunne få fler barn.. Blir kvalm av å tenke på det
Tenkte å bestille time til gynokolog, men ville bare høre om noen hadde noe fornuftig å si her, før jeg må betale halve månedslønna mi, for å få det sjekket![]()
Heisann... Det var trist og høre, jeg mistet i uke 9 +1 i desember. Jeg hadde ingen smerter slik du beskriver, så jeg ville gått til lege og sjekket, så slipper du og uroe deg. Lykke til
Ved en infeksjon vil du føle deg syk, evt med feber.
Da jeg hadde første EL etter SA fikk jeg grusomme smerter - spesielt på i området hvor eggstokkene sitter. Det var så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå, holdt på å besvime og kaste opp flere ganger. Det var verst første dagen, men jeg kjente det i både to og tre dager.
Kan du være gravid på nytt?
mamma til to
Uff, det er ikke noe gøy å miste, altså.. Og du som var kommet såpass langtTakk for det, og like måte
Ja det var det jeg og kom frem til ved å google det. Jeg er jo helt fin i formen ellers
Det har vel vart ca i en uke nå, men det er ikke så ille som du beskriver.
(Kommer forresten EL før mens etter SA? Har fortsatt ikke fått mensen)
Men det er liksom kun de smertene, og de forsvinner like fort som de kommer..
Jeg har lurt veldig på om jeg kan være gravid på nytt, men jeg tok en test for bare noen dager siden, i og med at begge gangene jeg har hatt sånne smerter tidligere, så har jeg vært gravid. Men den var negativ, så da har jeg utelukket det
Jeg hater å ikke vite hva som skjer med kroppen min, og jeg hater å gå til legen...![]()
Min første tanke var at du kanskje var gravid igjen,Men du skriver at du har utelukket dette.Tok du bare en test, så kan du jo med fordel ta en ny nå for å være sikker.
En tur til legen kan være greit slik at du slipper bekymre deg.
Hilsen Bente, veileder og sykepleier
Hos meg kom EL før mensen. Eller, dvs - jeg fikk aldri mensen igjen, for jeg ble gravid under den smertefulle EL![]()
Hvor langt var du på vei da det endte i SA? Jeg var mellom 5 og 6 uker, så det kan hende det var derfor jeg fikk EL tilbake så fort (bare to-tre uker etter jeg mistet).
mamma til to
Ja, det var igrunn min og, i og med at det er akkurat som ligamentsmerter... Tok bare en test ja, og det er vel 4-5 dager siden kanskje.. Det blir nok en tur til legen... Bare for sikkerhets skyld
Oi, så bra da
Jeg var ca 7 uker på vei da jeg mistet.
Jeg vet jo ikke når/om jeg har hatt EL, (har hatt veldig uregelmessige sykluser tidligere) så det er jo mulig at det var for tidlig å ta en test
Jeg får bare bestille time hos legen, så jeg kan få svar på hva det kan være![]()
Min erfaring er at EL-smerter kan være ganske intense en stund etter MA/SA. Jeg hadde mye stikninger og vondter i den delen av magen de første mnd. etterpå, akkurat som du beskriver. Og jeg har heller aldri hatt sånne smerter uten å ha vært gravid - men nå har jeg det nå og da fra ca EL og frem til TR, hver pp...
Men er du usikker på når EL er, så ta heller jevnlig g-tester så du har kontroll frem til mensen eventuelt kommer tilbake![]()
Lykke til!
Jeg mistet nå på fredag i uke 15, jeg har en del smerter nå i etterkant og har også vært i narkose for utskrapning pga jeg hadde mye blod i livmora og for å få bukt med blødningene(ble skikkelig dårlig og innlagt på sykehus). Er det normalt da med sånne smerter? Er akkurat som menssmerter.
Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12
Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.
Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.
Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)