Hjemmelaget musli med nyplukkede bær og kefir på
Jeg lagde grove ostesmørbrød til Vetle og fotballlaget hans etter treninga+ at han spiste 3 lomper, minigulrøtter og en fruktpure da han kom hjem
![]()
Hjemmelaget granola med plykka tyttebær og blåbær med melk på - 5 skåler :S
Vetle spiste diverse - maiskolbe, fruktpure, youghurt, brødskive, melon, minigulrøtter...
Musli i ovnene :P
http://ninabakke.blogspot.no/2011/08/granola.html
En oppskrift... Jeg lager den sånn ca om dagen:
Bløtlegger 1-2 dl hel bokhvete over natten.
så skyller jeg det godt og har det over i en langpanne med bakepapir
Tilsetter så:
Havregryn - nesten en hel pose
kokosmel
Linfrø
solsikkefrø
nøtter, skjært i mindre biter
sesamfrø
Litt malt kanel, malt kardemomme, ingefær, nellik
Også bruker jeg noen håndfuller vann som jeg gnier og blander lett inn før jeg steker det i ovnen på 200 grader, passe på å røre i blandingen innimellom, også setter jeg opp døra på gløtt for å få ut fuktigheten. Hvor lang tid det tar avhenger egentlig bare av tempratur og hvor mye vann som er brukt, men 20-30 min ca
Det er godt å søte med honning om man trenger det, men jeg bruker bær på, også har jeg en ekstra blanding med gojibær, gresskarkjerner, hempseeds, kakaonibs osv (den blandingen er kald, så har den i ett glass ved siden av og drysser over før jeg spiser)
AhaHørtes godt ut
Gjør det noe å droppe solsikkefrøene eller er det noe man kan bruke i stedet?
![]()
Spiller egentlig ingen rolle, kan bruke forskjellige nøtter f.eks![]()
Man kan søte med å bytte vann med eplejuice også, bruke peanøttsmør og kokosolje med honning osv... masse muligheter
Vetle hadde guttekveld med ett par kamerater i går som overnattet, de fikk taco, oppskjært frukt, nøtter og litt godis med elpejuice til![]()
http://ninabakke.blogspot.no/2012/09/kveldsmat.html
Sånn ser ofte kveldsmaten til Vetle utHan spiser gjerne mer enn en sånn tallerken da, glad i kveldsmat
Fiskegrateng! Vi spiser middag utroooolig sent, så det blir stortsett kveldsmaten...![]()
Mamma til verdens nydeligste Robinsonbaby!
Noah Matheo 14.12.12
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)