Viser resultatene 1 til 15 av 15
    Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Question Plutselig blødning - sprukket blodkar?

I går kveld da jeg var på do kom det plutselig blod rennende ut. Det var ikke veldig mye, kanskje en halv teskje, men også en liten klump (2-3mm) med noe fastere som jeg antar var en bit slimhinnevev. Tenkte først at det var starten på en SA (er 6+1 i dag), men det har ikke kommet noe mer blod etterpå, så da lurer jeg på om det bare kan ha vært et blodkar som sprakk?

Har UL om ei uke, så da får jeg jo vite om det er noe liv der inne, men det er så leeeeenge å vente...

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Sv: Plutselig blødning - sprukket blodkar?

Skjønner du blir stresset! Men blod trenger ikke bety at noe er gale! Jeg har blødd i 6 dager og fikk ut et stort (3-4 cm) blodlegeme for noen dager siden... men jeg har vært på UL 2 ganger denne uken og den lille vennen lever og vokser fint! Det sluttet så å blø noen dager men kom litt blod i dag også. Har man sett hjertet slå er det visst 95 % sjans for at alt går fint...! Så anbefaler det å ringe fastlegen på mandag hvis det ikke kommer mer blod i helgen. Blør det mer så ring legevakten bare for å sjekke... Så får du kanskje UL tidligere! Det fikk jeg Anbefales!

Lykke til!

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Sitat Opprinnelig lagt inn av Kuriosa Se innlegg
    I går kveld da jeg var på do kom det plutselig blod rennende ut. Det var ikke veldig mye, kanskje en halv teskje, men også en liten klump (2-3mm) med noe fastere som jeg antar var en bit slimhinnevev. Tenkte først at det var starten på en SA (er 6+1 i dag), men det har ikke kommet noe mer blod etterpå, så da lurer jeg på om det bare kan ha vært et blodkar som sprakk?

Har UL om ei uke, så da får jeg jo vite om det er noe liv der inne, men det er så leeeeenge å vente...
    http://www.babyverden.no/Gravid/Blod...svangerskapet/ Sjekk gjerne denne siden om blødninger.

Alt kan gå veldig, veldig fint, husk det!

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Så fint å høre at det kan gå bra selv med større blødninger!

Jeg vurderte å be om å få flyttet ultralydtimen frem, men det er jo ikke noe de kan gjøre med saken hvis blødningen skyldes at noe er galt med embryoet, så antagelig venter jeg til oppsatt time.

Har hatt litt blod på papiret ved dobesøk omtrent halvparten av dagene siden IKM, men regner med at det skyldes crinone-gelen som jeg har brukt siden EL, ettersom den har såre slimhinner og småblødninger som vanlige bivirkninger.

I og med at jeg ikke har fått flere store blødninger og heller ikke har hatt smerter, regner jeg med at SA er noenlunde utelukket (enn så lenge), men MA og ex.u. er selvfølgelig fortsatt en mulighet. Men krysser fingrene for at alt er i orden og at blødningene bare skyldes irriterte slimhinner.

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Jeg krysser fingrene for det samme som deg

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Re: Plutselig blødning - sprukket blodkar?

Takk for lykkeønskninger. Tror kanskje jeg kan trenge det, for jeg har fortsatt å blø litt ved omtrent hvert dobesøk. Ikke veldig mye blod av gangen, men har dessverre følelsen av at blodet de siste dagene kommer fra livmorhalsen og ikke fra slimhinnene. (Tidligere blødninger var mer rosa og sporadiske, mens nå virker det som det er litt rødbrunt blod der inne omtrent hele tida.)

Har fortsatt ikke hatt smerter eller større blødninger, men livmorhalsen virker mer myk og åpen enn tidligere, og det er jo ikke et bra tegn. Prøver å forsone meg med at det antagelig ikke vil gå bra denne gangen, så får det heller være en gledelig overraskelse hvis det skulle vise seg at alt er i orden.

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Sv: Re: Plutselig blødning - sprukket blodkar?

Den er jeg med på! Farlig å glede seg for tidlig... jeg var sikker på at alt gikk gale i 2 uker eller noe... Må bare si at jeg hadde firsk blod mange dager... men baby var i livet. Vi får håpe alt er fint! Lykke til på UL1

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Vel, da var UL over, men jeg er dessverre ikke så mye klokere. Det var riktignok liv, men fosteranlegget var mindre enn antall uker skulle tilsi (vet nøyaktig tidspunkt for befruktning), så legen kunne ikke si noe om hvordan det kom til å gå. Så da blir det ei ny uke med ventetid frem til neste UL - hvis det ikke kommer ut i mellomtida.

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Så godt den vesle er i live! Det er alltid gode nyheter!
    Jeg har hørt at det er vanskelig å måle dem så tidlig... men jeg er ingen lege! Ønsker det en god uke med positive tanker

Og hvis barnet ikke har livets rett skulle man tro at Gud ordner opp på en naturlig måte?! Han har oversikten

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Gud er nok ikke en del av ligninga for min del, men kroppen ordner forhåpentligvis opp på egen hånd hvis spiren ikke er liv laga. Og hvis kroppen ikke finner ut av det på egen hånd, så finnes det jo heldigvis medisin og behandling som kan ordne saken.

Men enn så lenge får jeg jo fortsette å håpe at spiren holder seg i live og vokser i full fart.

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Sv: Re: Plutselig blødning - sprukket blodkar?

Jeg håper med deg! Er du mye kvalm og uvell for tiden? Nå begynner jeg endelig å føle meg litt bedre. Men blir dødssliten av jobb, da! jobba i ca 4 timer i dag og var helt sliten etter et møte! Rare greier!

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Jeg har ennå ikke vært kvalm en eneste gang. Vet ikke om det er et dårlig tegn eller om jeg bare er blant de heldige som slipper unna. Men har vært mye trøtt og hatt litt redusert matlyst, så helt symptomfri er jeg heldigvis ikke.

Får håpe du snart kommer over kvalmen!

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Da var ny ul over, og denne gangen var heldigvis alt i orden. Spiren var fortsatt et par dager etter skjema i henhold til standard størrelse, men hadde hatt god vekst siden sist og hjertet slo i full fart, så legen var fornøyd med utviklingen. Fortsatt en måned igjen før jeg kan begynne å føle meg ordentlig trygg, men nå er jeg i hvert fall en god del mer optimistisk.
    Sist endret av Kuriosa; 09-03-11 kl 21:59.

Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    3

Exclamation Sv: Plutselig blødning - sprukket blodkar?

Så utrolig godt å høre! Jippi!

De sier at når du har sett hjertet slå er det 95 % sjanse for at alt går bra! Så senk skuldrene Bekymring vil ikke hjelpe deg uansett hva som skjer

Hvilken uke er du i nå? Jeg er i begynnelse av uke 11 og har endelig funnet ut at grønnsakssuppe ol varmmat til frokost gjør underverk! Og så har vi gitt bud på et hus som vi ikke fikk, dessverre... og det var så trist... Men de går skamhøyt over takst! Heldigvis kommer det nye sjanser

Alt vel hos dere? Hva skjer?

Innmeldt
    Nov 2010
    Poengstyrke
    6

Jeg er midt i uke 8 nå, så det går sakte, men sikkert mot "tryggere" tider.
    Har fortsatt å blø litt, men har sluttet å bekymre meg over det ettersom det heldigvis har blitt mindre og mindre av det. Legen mente å se et område hvor det kanskje lå litt blod inni livmoren, men syntes ikke det så noe farlig ut, så da stoler jeg på det. Kombinasjonen av bakovervendt livmor og treeeeeg mage kan kanskje gi økt risiko for småblødninger? (Har gått til innkjøp av fiberpulver, men det tar vel noen dager før det virker optimalt...)

Bra at du har funnet ei løsning på kvalmen! Jeg har fortsatt ikke merket noe kvalme, bare trøtthet og elendig kondis, så kanskje jeg er blant de heldige som slipper unna?

Annonsebilag

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Stikkord for denne tråden

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •