Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med sosialen??For noen dager siden ringte jeg sosialen om de kunne hjelpe meg i en liten nødsituasjon...ingen penger før på onsdagen...siden vi var til legen med min datter på tirsdagen så hadde jeg reise lapper som de kunne "gi ut...til meg,så trekke fra trydekontoret når de komm...men vi fekk ingen hjelp..da sto vi der i dag da uten noe mat eller penger...takket være ei vennine så fekk jeg låne meg nan til onsdagen...Hva slags rettigheter har mann ???
Medlemm av:
Medlemm nr 12.....og mamma til tre små....
I utgangspunktet skal lønn, trygd eller andre stønader dekke det nødvendige livsopphold.
Om dette ikke er tilfellet med dere, vil jeg anbefale deg å få en time med saksbehandler til å gjennomgå situasjonen deres.
Dette er et engang tilfelle...og det gjaldt stakkarslig 300kr..Opprinnelig lagt inn av Mygel
![]()
Medlemm av:
Selv sosialkontorene har behandlingstid på krisehjelp, så med mindre man har åpen sak hos dem får man ikke noe på dagen.
Ja jeg skjønner det...men vi hadde jo ikke mat på bordet...og jeg syns når de får pengene fra trydekontoret så må de vel kunne hjelpe...jeg ble litt frustert ...Opprinnelig lagt inn av Mygel
Medlemm av:
Et tips.... som egentlig ikke har noe med sosialkontoret å gjøre.
Noe som sikkert går raskere i nødsituasjoner er å reise på trygdekontoret. Der har de en slik ordning at man kan ta ut "opptjente" trygdepenger, fx barnetrygd, kontantstøttte og andre ytelser. Disse betales da ut på dagen. Det er som å be om forskudd på lønn.
Hadde sikkert vært kjekt for deg å vite da og ikke nå. :confused:
Ellers vet jeg at når venninna mi skulle flytte ut fra samboeren sin så gikk hun til soailkontoret for å få hjelp i starten - til depostitum, første husleie og slik. Det var ingen dyr leilighet eller noe og hun hadde alle papirer med seg. Det hun fikk til svar at de regnet med en behandlingstid på 3 mnd. En slik løsning ville jo blitt som et lån, for man skal jo betale tilbake til sosialkontoret. Så da måtte hun velge et dyrt forbrukslån i stedet.
Mye rart og jeg kan ikke bli helt klok på hvordan systemet fungerer....
jeg får mitt livsopphold fra trygdekontoret!
har vært nødt til å be om penger til slik hastesak
en gang å måtte da vente i en uke![]()
så her gir de i allefall ikke ut penger på dagen nei...
men jeg som får fast fra de får forskudd om det trengs ja!
når jeg skal flytte nå så stiller de med garanti på
depositum til meg,men må de da ut med noen kroner
(når jeg flytter) fra garantien så blir det satt som lån!
men VELDIG kjekkt nå siden vi ikke har 15 000 liggende![]()
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)