Jeg opplevde nettopp at neglene på ene hånda mi var helt blå/lilla idet jeg skulle hoppe i dusjen.. Skal sies at jeg frøs litt alså, aldri opplevd det før.. Hånda var normal farge ellers liksom..
Noen som har peiling på hvorfor det sjedde??
Jeg har opplevd det en gang da jeg frøs skikkelig på beina, var bare blå under neglene. Gikk fort over når jeg fikk varmen.
Jeg vil tro at det er fordi de små blodkarene trekker seg sammen ytterst i fingrene. Dette kan oppstå når man er kald. Kroppen ønsker å holde temperaturen i kroppen konstant og ordner det sånn at den forsyner de viktigste organene med blod først. Når man blir varm igjen blir hele kroppen varmet opp igjen og fingrene får normal farge.
Oki.. Takk for svar jenterVar det jeg også trodde.. Men gu så snodig det så ut, aldri sett slik ut før..
Fram til jeg fikk Oda var jeg ekstremt kaldblodig, frøys bestandig, og jeg var alltid blå under neglene og oftest også på henda. Så helt sykt ut!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)