Ja...vi oppbevarer håndklær på en åpen hylle... Kanskje det gjør ting verre?
+ jeg har en bomullsgardin foran det ene vinduet...?
Men - det er vel helt vanlig med hånklær hengende på veggen...
Skjønner bare ikke hvordan folk klarer å holde badene sine så reeene
Noen andre som har erfaringer?
Samler seg fort støv på badet ja. Jeg vasker badet 3-4 ganger i uka jeg, pga støvet (og fordi jeg synes bad er ekkelt hvis det ikke er nyvaska...). Derfor er det hele tiden rent på badet våres!![]()
Ingen super løsning herfra heller, men et tips til de som evt skal pusse opp badet en gang og er bekymret for støv... ikke kjøp innredning i sort høyglans!![]()
Vi gikk for en sort vegg med blomster mønster hvor blomtene også er høyglans og granittgulv dom også er sånn høyglansaktig... kjempe fint! men alt av støv syns med en gang!![]()
Jeg fant det mest geniale ever på Jula her om dagen! En støvkost som ser helt ut som en swiffer, men den er beregnet på gjenbruk. Ta kluten av skaftet og ha den på 90grader i maskinen. Tåler trommel også! Og den virker helt fantastisk fenomenalt! Koster bare 25 kroner, så den blir jo mye billigere i bruk enn disse engangs-greiene. Jeg skal kjøpe flere, så jeg har to til hver etasje og får skille mellom bad og andre rom. De finnes i flere forskjellige farger også, nemlig![]()
Det 'ekstra' støvet på badet stammer oppstår nok hovedsaklig pga varmen vil jeg tro...
Her støver det iallefall 'ekstra' på bad (varmekabler, downlights, håndklær, noe klær..), soverom (sengetøy, tv...) og vaskerom (varmekabler, varmtvannstank, vaskemaskin, klær...) synes jeg.
Kjekt med en sånn duster ja![]()
~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~
Nemlig! Vi valgte fliser til gulvet utfra hvor godt støv og dyrehår syntes på dem, og fant heldigvis fliser hvor støvet er praktisk talt usynlig. (Dvarcioniu Aveniu Nero (i grått), i tilfelle noen trenger tips til fliser som gir minst mulig husarbeid... http://www.keramika.lt/index.php?id=1392&&ko=1&pid=51)
konklusjonen er ha så stygt bad at ingen legger merke til støve, bare de grelle fargene.
her synes nemlig ikke støvet!
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Da vi skulle velge fliser til badet vårt nå anbefalte de i flisebutikken å ha mørke fliser på badegulvet. Som han sa: På badet støver det og du kommer bli gal av å ha lyse fliser der, du vil se hvert et hårstrå kroppen har kvitta seg med... Så da ble det mørke fliser gitt.
Nå har jeg funnet løsningen som fungerer for meg - mot STØV på badet
Jeg har to microfiberkluter hengende (litt i bakgrunn av benken - så de ikke synes) - en klut til å tørke av vask, benk, møbler - en klut til å tørke av toalettet.
Tørker av minst en gang daglig - og ellers når jeg ser behovet. Bytter klutene 1-2 ganger i uka
Helt supertBadet har aldri sett bedre ut! - og jeg kan med hevet hode si at jeg ikke lenger har et støvproblem
(men heldigvis har jeg grå gulv-fliser, da)
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)