Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Innmeldt
    Jan 2011
    Poengstyrke
    0

Trenger tips storebror 3,5 år

Har en aktiv gutt på 3,5 år han fikk en lillebror for 3mnd siden. Etter dette har han blitt veldig til å teste grenser. Han herjer og tar på alt han ikke skal hjemme, Når vi har hatt besøk girer han seg enormt opp å hører ikke på hva vi sier. I hverdagen sliter vi også med middag da skal han ofte ikke ha eller mates. Når han leker er det mye kasting av leker og bråk. Vet ikke hva som er å forvente av en på 3,5 år. Lunta er jo litt kort hos oss voksne så blir en del kjeft. Hvor mye herjing er greit hjemme? vet ikke helt hvordan jeg skal få han til å høre heller. Ta han på rommet når vi har besøk og han har fått mange advarsler? ikke lett.

Innmeldt
    Sep 2005
    Hvor
    Vi har bygd nytt
    Alder
    37
    Poengstyrke
    31

Sv: Trenger tips storebror 3,5 år

Syns dette tyder kansje på ett oppmerksomhetsbehov for gutten deres !

Kansje han er sjalu? Har dere prøvd å kansje være litt alene med han..Ta han med inn på rommet og si nå skal jeg og du kose oss helt alene? Sette deg ned å lese en bok, tegne male, eller en tur ut sammen med han uten at babyen er der?

Kansje han føler for å ha mamman og pappan sin litt for seg selv, uten at det nye familiemedlemmet er der.

Vi gjorde dette og gjør det faktisk enda til tross for lillebror er 2 år gammel.

Små barn, men mange tanker og følelser, viser det på mange måter.

Som en kollega en gang sa til meg: Tenk deg om mannen kom hjem med en ny dame og sa, vær snill med henne og lek fint.Hun skal bo her for alltid? Kansje barn opplever det på samme måte..Det går seg nok til etterhvert og det er jo en alder der trass ofte viser seg frem fra sitt verste også. Så trass kombinasjon med sjalusi, er ikke akkurat det beste.

Lykke til
    Verdens heldigste Mamma til 1,2,3,4

Gutt 94, 3400g,Gutt 96, 3750g,Gutt 06, 3400g,Gutt 09, 3150g

Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

Sv: Trenger tips storebror 3,5 år

Det virker som sjalusi ja. Jeg har hørt noen si at det å få en ny baby i hus kan oppleves for barnet like voldsomt som du selv ville følt dersom mannen din hadde fått seg en ny dame som skulle bo sammen med dere.

Bråkingen som du beskriver høres veldig ut som et rop om oppmerksomhet. Mange løser dette med at for eksempel pappaen tar seg ekstra mye av storebror/søster, mens mammaen ammer eller er sammen med babyen. Det er også viktig å sette av alenetid med ham, slik at han ikke føler at babyen tar hans plass.

Prøv å løse dette med kjærlighet og oppmerksomhet til gutten, ikke med straff og kjefting. Det kommer helt klart til å fungere mye bedre!

Lykke til!
    Pedagog Lene
    Mamma til to:

http://mammaguiden.blogspot.com

Annonsebilag

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •