Både samboeren og jeg HATER å brette stretchlaken, men det er eneste typen laken vi bruker (han sover urolig, Oda sover urolig, Andreas sover urolig - vanlig laken blir bare en klump under dem!) så jeg lurer på om noen har noen lure måter å brette stretchlaken på?!
Jeg pleier å samle to og to hjørner og så de to hjørnene igjen sånn at alle hjørnene er i ett, men da står jeg liksom igjen med et "fint" hjørne og masse stoff som jeg liksom ikke får gjort noe fornuftig med!![]()
Måker alt oppi en elfakurv og lukker skapdøra.
Har gitt opp å brette dem, og lukkede skapdører gjør at jeg slipper å se skrukkehaugen![]()
Hannah
12.02.2004
Christoffer
13.06.2008
Pluggen
04.12.1998 - 16.08.2011
.....
Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook
Brette?![]()
Nikolai, Adrian og Mikael.
Jeg gjør som deg, Line-mor!![]()
mamma til to
Ooooh, det her kan jeg! Jeg så det på TV! (Ja, det er ett og annet vettugt på TV også)
Man må være to, og fremgangsmåten er som følger:
-Hver stikker en pekefinger inn i hver av "sine" hjørnesømmer.
-Man fører pekefingrene sammen, og bretter det ene hjørnet over det andre, så de henger på samme finger (pass på at om du henger dem over venstre, må partneren henge dem over høyre)
-Bruk den nå ledige hånden til å gripe tak i de nå (forhåpentligvis) samlede hjørnene, og løft opp.
-Rist litt i lakenet, sånn at kortsiden henger glatt ned, og grip over lakenet og kortsiden, slik at de henger sammen.
-Gå mot hverandre, og ta over partnerens hjørner.
-Om alt har gått riktig for seg, skal du nå ha et rektangulært () stretchlaken.
-Brett til ønsket størrelse!
Dytter det inn i ett skap...
Haha! Dette gjorde Martha Stewart på Oprah i dag! Var som beskrevet over... http://m.youtube.com/index?desktop_u...&v=YHTyH2nuFAw Selv ruller jeg en ball og trykker i skapet![]()
guttemamma♥ ♥ ♥
Jeg gjør som Nip. Dytter det inn i skapet.
Jeg ruller det sammen til en ball og stapper det inn i skapet..
- 07.06.2001
-10.10.2006
-28.12.2012
Rull sammen og trykk ned her og. Når jeg så tittelen på tråden tenkte jeg "haha, for en tulletråd, er da ingen som gjør sånt?"![]()
Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11)
4 pergokurer 2011, 2 IVF og 1 FER ved Riksen 2012, 1 IVF ved Porsgrunn 2013
2. FER - Ruger på to små eskimoer fra 16.05. TD 30.05
It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.
~*~Prøvedagbok~*~
Bretter ikke. Men holder fast i ene hjørnet, så surrer jeg den rundt neven som en ball før jeg drar det siste hjørnet gjennom ballen.. Da holder den seg knyta, og "spretter" ikke opp igjen inni skapet..
98 & 06
22/07 2011
Nå har jeg bare et laken så det vaskes, tørkes i løpet av dagen og legges på igjen.
Tidligere har jeg bare rullet det sammen og lagt det i en skuff.
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Jeg bretter ikke, men tuller lakenet sammen til en ball, på en slik måte at jeg får trukket det ene hjørnet over - da åpner ikke "ballen" seg, og det ser helt ok ut.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)