Side 1 av 2 12 SistSist
Viser resultatene 1 til 25 av 28
    Innmeldt
    Jul 2007
    Poengstyrke
    500

Husker du noe rart du så/gjorde under fødselen?

(Stjeler tråd fra en av barnegruppene)

Husker du noe rart du sa/gjorde under fødsel??

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    18

Sv: Husker du noe rart du så/gjorde under fødselen?

Sa ikke så mye rart under fødselen tror jeg. Holdt for det meste kjeft, og var i min egen verden.

Men jeg fikk lystgass da jeg ble sydd igjen, og da lå jeg å pratet om hvor pene skyene på himmelen var og så fikk jeg lattekrampe, lå og rista med babyen på brystet stakkars.
    http://needlenail.blogspot.co.nz/ -Min kreative blogg.

Innmeldt
    Dec 2004
    Poengstyrke
    131

Veeel, jeg hørte musikk under fødselen og prøvde under ei rie å synge.
    Tror ikke det ble særlig vakkert.

Under pressriene ba jeg jordmor om å dytte babyen inn igjen å ta keisersnitt, og jeg mente det faktisk helt seriøst.
    Der og da føltes det ut som den eneste løsningen, jeg trodde jeg kom til å dø om de ikke gjorde det.
    Den ler vi av enda.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

"Unnskyld meg jeg prompa!"

Jordmor svarte med - "Det opplever jeg hver ENESTE dag!", men jeg følte likevel at jeg måtte unnskylde meg. Samboeren ler godt av dette for det er eneste gangen han har hørt meg prompe!

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Tønsbergsområdet
    Poengstyrke
    15

Barnepleieren begynte å flire godt når jeg takket henne for å sette klyster:P FØR fødsel dette altså...:P
    Bare meg etterhvert...

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

Hmm, da jeg hadde kommet meg over i fødestolen insisterte jeg på at sambo MÅTTE ta et bilde.. Jeg måtte faktisk ha bevis på at jeg hadde gjort dette.. Både samboeren og barnepleier lo fryktelig godt av dette, han som tok imot frøkna skjønte ikke det plukk av hva jeg sa uansett, men han måtte få det forklart når de lo såpass..

Jeg var forresten veeeldig dopet på lystgass på dette tidspunktet.

Innmeldt
    Sep 2005
    Hvor
    Vi har bygd nytt
    Alder
    37
    Poengstyrke
    31

Sitat Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
    "Unnskyld meg jeg prompa!"

Jordmor svarte med - "Det opplever jeg hver ENESTE dag!", men jeg følte likevel at jeg måtte unnskylde meg. Samboeren ler godt av dette for det er eneste gangen han har hørt meg prompe!
    Gud så flau jeg hadde vært Tror ikke min man har hørt meg enda at jeg har prompet, og det er faktisk min største skrekk
    Verdens heldigste Mamma til 1,2,3,4

Gutt 94, 3400g,Gutt 96, 3750g,Gutt 06, 3400g,Gutt 09, 3150g

Innmeldt
    Sep 2009
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    25
    Poengstyrke
    4

Æ gjor nåkka veldig rart som æ fikk hør etter fødselen. Æ e jo trønder og kjem i fra trondheim men æ føda på sykehuset i bodø. Og for en eller anna grunn så når æ sku snakk eller bannes mens æ føda så kom d ut på nordlending! æ veit ikke om d hjalp med å få han ut men følt mæ liksom stærkar når æ banna på nordlending regne æ med :P. æ klare ikke å husk at æ gjor d da men :P jordmødran erta mæ etterpå! :P

Innmeldt
    Mar 2010
    Hvor
    Sandefjord
    Poengstyrke
    4

Fikk skryt av legen mens han satt epidural, han sa: Nå syntes jeg du er fllink.
    men jeg smeller tilbake: Syntes du er flink jeg dette har etterpå vært en gjenganger i jentegjengen.. Syntes du er flink jeg

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    43

Ja, veeeeldig mye . Men like etter jeg begynte og bruke lystgassen og var litt i min egen verden, ba jeg sambo hente sminken min, så begynner jeg og sminke meg mellom riene. Og midt under en rie så kommer jeg på at jeg må lade mobilen min så jeg kan ringe til ungene når babyen har kommet ut, så komanderer sambo til og sette den på lading.

Nanette: Hadde du han fra jordmødrene? . Mener og hukse du bor i området

Innmeldt
    Feb 2007
    Poengstyrke
    34

På 8-9 cm måtte jordmora vår gå, og det var ikke mange sekundene mellom riene mine, men jeg pusta lystgass og var opptatt av å ønske god helg og skryte av hvor flink hun og sambo var. Følte jeg snøvlet noe forferdelig. Etterpå kom den nye jordmora, og fortalte at det ryktes om hvor flink jeg var. "Pøh, det sier du vel til alle, tenkte jeg". Skikkelig furten.

Midt i første pressri bestemte jeg meg for at dette føltes veldig rart ut, så jeg lot som om jeg presset for å slippe unna. Jordmora skjønte ikke helt hva som foregikk, men fikk overtalt meg til å sette i gang på neste pressri. "Det kjennes ut som æ må bæsj!!!, sa jeg." "Ja, det er helt riktig det, sa jordmor." "Ånei, sa jeg." Og ut kom lillegutt og ingen bæsj. Puh.

Har dere ikke proppet foran samboerne deres?? Går det an? Her var det jeg som proppet først.
    DES 2009 |JULI 2013

Innmeldt
    Sep 2005
    Hvor
    Vi har bygd nytt
    Alder
    37
    Poengstyrke
    31

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillemo Se innlegg
    På 8-9 cm måtte jordmora vår gå, og det var ikke mange sekundene mellom riene mine, men jeg pusta lystgass og var opptatt av å ønske god helg og skryte av hvor flink hun og sambo var. Følte jeg snøvlet noe forferdelig. Etterpå kom den nye jordmora, og fortalte at det ryktes om hvor flink jeg var. "Pøh, det sier du vel til alle, tenkte jeg". Skikkelig furten.

Midt i første pressri bestemte jeg meg for at dette føltes veldig rart ut, så jeg lot som om jeg presset for å slippe unna. Jordmora skjønte ikke helt hva som foregikk, men fikk overtalt meg til å sette i gang på neste pressri. "Det kjennes ut som æ må bæsj!!!, sa jeg." "Ja, det er helt riktig det, sa jordmor." "Ånei, sa jeg." Og ut kom lillegutt og ingen bæsj. Puh.

Har dere ikke proppet foran samboerne deres?? Går det an? Her var det jeg som proppet først.
    Nei og det har ikke han heller..Skal vi bæsje så opplyser ikke jeg om det heller.Mannen min gjør, og går ned en etasje med klar beskjed at han skal ha fred

Her en dag måtte jeg hente dopapir til han, og jeg visste dette ikke var noe han så lett på..Ikke jeg heller for den saks skyld..Døren går utover og doen er til høyre..Så jeg dreiv å kasta inn doruller på måfå i håp at jeg traff noenlunde Etter 5 dorullen så klarte han å nå den..Jeg hadde aldri fått gått inn og ikke hadde jeg ville gått inn heller Vi er forøvrig godt gift og vært sammen snart i 9 år
    Verdens heldigste Mamma til 1,2,3,4

Gutt 94, 3400g,Gutt 96, 3750g,Gutt 06, 3400g,Gutt 09, 3150g

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

My_: Jada, var han.. "Hva sa hon??" husker jeg at han sa til barnepleieren fra nede mellom beina mine..

Innmeldt
    May 2008
    Hvor
    Follo
    Alder
    36
    Poengstyrke
    19

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillemo Se innlegg
    Neida, du er ikke alene

Når det gjelder rare ting under fødselen husker jeg ikke helt. Var også veldig stille tror jeg. Og tror jeg hadde øynene lukket det meste av tiden. Husker godt at den første jordmora snakka om at hun skulle hjem til besøk av datteren som skulle ha med seg kjæresten hjem for første gang
    Hun ville egentlig "gjøre ferdig" fødselen min først, men hun måtte gå til slutt (var vaktbytte midt under fødselen min).
    januar 2010

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

Ohh, jeg kom på en ting til! Da jeg skulle over i fødesenga så prøvde barnepleieren å ta lystgassen fra meg slik at jeg skulle gå over i senga. Jeg var hverken voldelig eller frekk før eller etter det i fødselen, men da dro jeg lystgassen til meg mens jeg dyttet på henne, og ga klar beskjed om "ITTE!!! GÅ UNNA!!!!"

Lo visst litt da og for var visst akkurat som en liten unge som ikke ville gi fra seg smokken sin!

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    43

Sitat Opprinnelig lagt inn av Nanette Se innlegg
    My_: Jada, var han.. "Hva sa hon??" husker jeg at han sa til barnepleieren fra nede mellom beina mine..
    Fødte du i Setteleje?

Innmeldt
    Jul 2007
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av My_ Se innlegg
    Fødte du i Setteleje?

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

Nei, gjorde nok ikke det gitt! Men da vi var der på seksukerskontroll så kunne han nok ikke si hvordan det gikk til.. "Jag kommar inte ihåg, var det en normal forlossning??"

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    43

Nei, gjorde nok ikke det gitt! Men da vi var der på seksukerskontroll så kunne han nok ikke si hvordan det gikk til.. "Jag kommar inte ihåg, var det en normal forlossning??"

Synes han er litt rar jeg. Men sett på andre forum at alle elsker han.

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

Det er en meeeget eksentrisk mann, du får beskjed AKKURAT som det er om du er på kontroll hos han, gjerne en runde med kjeft og, om han synes du har gjort noe feil.. Ville aldri ha hatt mine kontroller hos han..

Men om du hørte hva den ene jordmora sa, de har ALDRI fått noe som helst klage på han under en fødsel og det tror jeg så gjerne, han er ekstremt flink, full kontroll! Håper han tar imot alle mine barn for å si det sånn..

Innmeldt
    Dec 2004
    Poengstyrke
    131

Sitat Opprinnelig lagt inn av My_ Se innlegg

Synes han er litt rar jeg. Men sett på andre forum at alle elsker han.
    Åh, men han virker jo superkoselig!
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    43

Sitat Opprinnelig lagt inn av Ke@ Se innlegg
    Åh, men han virker jo superkoselig!
    Er nok fordi jeg har litt sperre på at en mann skal ned der og ta i mot mine barn

Innmeldt
    Mar 2010
    Hvor
    Bergen
    Poengstyrke
    13

Jeg syns ikke det var så rart, jeg bare var nysgjerrig på om jeg revnet mye. Legen ble superstresset og begynte å veive med nål og tråd for å forsikkret meg om at det var ikke mye, og ingenting å bekymre seg for.

Skjønner i ettertid at det ikke var så smart å spørre om akkurat mens legen skal konsentrere seg om å sy pent. siden de er redde for dårlige fødeopplevelser.

Innmeldt
    Apr 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    9

Det er en meeeget eksentrisk mann, du får beskjed AKKURAT som det er om du er på kontroll hos han, gjerne en runde med kjeft og, om han synes du har gjort noe feil.. Ville aldri ha hatt mine kontroller hos han..

Men om du hørte hva den ene jordmora sa, de har ALDRI fått noe som helst klage på han under en fødsel og det tror jeg så gjerne, han er ekstremt flink, full kontroll! Håper han tar imot alle mine barn for å si det sånn..
    Jeg hadde han på nesten alle kontrollene(og jeg hadde "bebis i settesleje"), og hvis det kommer flere barn her, "bestiller" jeg nok en av de andre
    Fikk ikke prøvd han under fødsel men har hørt MYE bra ja

Jeg tok keisersnitt, så tror nok ikke jeg gjorde eller sa så mye rart.(ikke mer enn jeg vanligvis gjør vertfall)

Sladrer med Lillemoren

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

Sitat Opprinnelig lagt inn av hardanger Se innlegg
    Jeg hadde han på nesten alle kontrollene(og jeg hadde "bebis i settesleje"), og hvis det kommer flere barn her, "bestiller" jeg nok en av de andre
    Fikk ikke prøvd han under fødsel men har hørt MYE bra ja

Jeg tok keisersnitt, så tror nok ikke jeg gjorde eller sa så mye rart.(ikke mer enn jeg vanligvis gjør vertfall)
    Ja, kontrollen varierte vel ut fra humøret hans vil jeg tro.. Jeg liker best at det er noen som har gått gravide selv jeg som har kontrollene. Da vet de hva jeg snakker om.

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Side 1 av 2 12 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •