Jeg såg på ett program igår som heter barnet i magen. Det handler om fødsel og er ifra usa. Der fikk damen epudural, når hun var 3 cm, og når hun var 7 cm fikk hun lov til å føde, fortsatt med eduduralen, så hun kjente nesten ikke pressriene...
Jeg trodde at det ikke var lov jeg?? Og er det ikke slik at man skal gå til 10cm her i Norge da??
Prøvedagbokmatblogg _Chart Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,T@, ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk
Jeg trodde det ikke gikk an å føde uten at det er 10 cm, altså full åpning. Noen får pressrier før 10 cm og hvis de er veldig tøyelige opp til 10 cm kan de få lov til å begynne å presse. Uansett, det kan gå kjempefort fra 7 til 10 cm. Jeg gikk fra 3-4 cm til ungen var ute på 25 minutter.
jeg så også det, ble lettere satt ut, for jeg fikk ikke lov før 10 cmog ble ganske irriterrt for min epidural funka ikke, så se at ho ikke nesten merka pressriene
ble jæskla provosert
![]()
eg fikk lov å begynne å presse på 3 cm, men pga eg hadde haste fødsel sist også denne gangen.. så her gjekk eg fra 3 cm til camilla var ute på 15 minSå de ser vel veldig mye ann hvordan fremgangen er osv.
~Camilla 31.10.10~
~Angelica 10.04.09~ Livet med trollungene
Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.
Frokosttips!
Hvor mye bør jeg spise til frokost? Det finnes anbefalinger på nettopp det. Les rådene her.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)