Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 40 av 40
    Innmeldt
    Oct 2008
    Hvor
    Os
    Alder
    27
    Poengstyrke
    11

Sv: kvalm helt fra starten??

Sitat Opprinnelig lagt inn av magisk80 Se innlegg
    Hei. Er bare 4 uker...men har allerede vært kvalm en uke...å det blir værre for hvær dag i dag er det sånn på nippet til at jeg kaster opp.. Noen flere som har vært kvalm helt fra starten??
    Var kvalm og hadde oppkast 7 mnd i mitt første svangerskap.... 10% av de som blir gravid får dette så er heller ikke unromalt. God bedring
    ~Camilla 31.10.10~
    ~Angelica 10.04.09~ Livet med trollungene

Innmeldt
    Apr 2010
    Poengstyrke
    4

hufff. ja jeg er så kvalm nå at jeg nesten griner....er så sulten også, men greier ikke spise.. å er bare litt over 5 uker

SA jan 2010, MA mai 2010
    Har visst en spire som bare MÅ klore seg fast ...

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    22
    Poengstyrke
    9

første gang jeg var gravid, så hadde jeg det meste av symptomer allerede noen få dager etter EL.. men denne gangen slapp jeg unna
    varierer veldig mye.. noen får jo kvalmen med en gang, og andre får den senere.. men er jo også noen som ikke får kvalme! (som meg denne gangen..hadde bare noen få dager med kvalme, men kom mest sannsynelig av for lite mat eller noe)
    håper kvalmen roer seg da!
    det hjelper iallefall å spise regelmessig.. ikke vente til man blir sulten! og ikke spise seg stappmett! en mellomting er bra
    01.04.2011

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    22
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av magisk80 Se innlegg
    hufff. ja jeg er så kvalm nå at jeg nesten griner....er så sulten også, men greier ikke spise.. å er bare litt over 5 uker
    ikke bra! prøv å spis litt kavring eller knekkebrød..
    jeg foretrakk de grove..
    kan hjelpe å ta en liten spasertur.. for min del så tok jeg med kavringen og gikk meg en tur husk isåfall å ta med vann...

det er fælt å spise, men om du IKKE spiser, så blir kvalmen verre prøv litt salt chips?
    jo mer sulten man blir, jo kvalmere blir man...
    selv om det er PYYY å spise, og man føler man brekker seg ved tanken, så hjelper det faktisk etter man har klart å tvinge i seg litt
    01.04.2011

Innmeldt
    Apr 2010
    Poengstyrke
    4

Huff...ja nå har jeg hengt åver doskåla å kastet opp og grått i fortvilelse... skal kansje til jordmor i ettermiddag å få satt akupunktur, så får jeg se om det hjelper...

SA jan 2010, MA mai 2010
    Har visst en spire som bare MÅ klore seg fast ...

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Krysser fingrene for at det hjelper!
    Og hatten av for de som tørr ta sjansen på flere barn etter et sånt svangerskap BEJBI
    Jeg sier bare aldri igjen! Tenk om det skulle skje neste gang, og da har man itillegg en som krever sitt... frister lite...

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    22
    Poengstyrke
    9

(jeg mistet første gangen...dette er mitt første barn og jeg tenker no så fint at jeg er sikkert like heldig neste gang også, og ikke får noen symptomer )
    01.04.2011

Innmeldt
    Jul 2010
    Hvor
    Ringerike
    Alder
    27
    Poengstyrke
    500

Uff så trist Var ikke klar over det, og aner ikke hvorfor jeg trodde du hadde en fra før av... Hadde nok gjort det igjen om jeg hadde mistet Max, men det måtte nok vært eneste grunn også... Vi gjør masse for disse babyene våre

Innmeldt
    Oct 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    22
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av ca_zzy Se innlegg
    Uff så trist Var ikke klar over det, og aner ikke hvorfor jeg trodde du hadde en fra før av... Hadde nok gjort det igjen om jeg hadde mistet Max, men det måtte nok vært eneste grunn også... Vi gjør masse for disse babyene våre
    mhm.. men har heldigvis en frisk liten gutt i magen min nå
    det forstår jeg godt! jeg ville gjort alt for lillegutten min og håper jo han får en liten søster eller bror en gang... men samboer sier nei! han syns visst det holder med et barn... jeg har alltid ønsket meg mange barn! en skulle tro at han, som har 3 søsken, ville forstå det ønsket.. men neida.. (jeg har jo "bare" min bror, og husker jeg syns mamma å de fint kunne lage en søster til meg men er veldig glad i broren min altså! og nå kan jeg ikke se det for meg å ha flere søsken.. )
    min kjære mener at to stk kan gå sånn til nød.. men helst vil han kun ha en.. (rart, siden han ville ha 3barn når vi begynte prøvingen....) han syns at 3barn er ALT for mange håper på å få han på bedre tanker
    01.04.2011

Innmeldt
    Mar 2011
    Hvor
    Eidsvoll
    Alder
    27
    Poengstyrke
    22

Jeg testet fordi jeg begynte å bli kvalm.. og den var så positiv som den fikk blitt!
    Men; jeg har vært kvalm helt fra uke 4..
    Den siste uka har det forandret seg litt; til å begynne med var jeg konstant "litt" kvalm, men nå kommer det i bølger. Problemet er at når det først kommer nå, så blir jeg så kvalm at jeg svelger og svelger i ca en halvtime-tre kvarter.. Det hjelper litt å få i seg noe mat, men ofte truer det med å komme opp igjen.. Blir jo helt satt ut av dette..
    Fant dere jenter noe som hjalp? Jeg hadde håpet å kunne jobbe som normalt igjen snart, men jeg har prøvd alt av kjerringråd og alternative metoder (ingefær, armbånd, akupuntur osv) uten hell, så det begynner å se mørkt ut.. Da er det vel bare kvalmestillende piller igjen...?

Innmeldt
    Nov 2007
    Hvor
    Ålesund
    Poengstyrke
    11

Jeg har hypermesis, og var dårlig fra før jeg ventet mens.. Er fortsatt mye dårlig og kaster opp nesten hver dag, men ikke på langt nær så ille som før. Har vert innlagt en del på sykehus.. Håper dere som er tidlig i graviditeten slipper det! Jeg dro til legen og fikk først beskjed om å ta reisesyketabletter, da dette ikke virket ble jeg innlagt og fikk intravenøs næring og kvalmestillende. Når jeg gikk over på tabletter fikk jeg først Afipran, som ikke hjalp, så Zofran. Zofran hjelper, men jeg tar det selvfølgelig så sjeldent som mulig; bare om jeg MÅ ut av huset eller føler meg for dårlig til å ta meg av sønnen min og mannen ikke er hjemme. Snart kan jeg ikke ta de lenger i det hele tatt.

Masse lykke til alle sammen, håper det bare er "vanlig" kvalme og ikke hypermesis dere sliter med!

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Rogaland
    Poengstyrke
    3

Vil bare se innom dere som sliter med hg. Jeg ble selv diagnostisert med alvorlig hg, var innlagt på sykehus og gikk med sonde langt inn i siste trimester. Jeg ble ikke ordentlig bra før min lille elskling ble født, men da var det natt og dag på forskjell med en gang. Kvalmen ble helt borte det eneste som sitter igjen er skaden hg har gjort på kondisen og musklene, men her får jeg ta tiden til hjelp.

Men det jeg ville si er, hold ut jenter! Dette går bra og det går over!! For min del har gleden min lille bylt har gitt meg overgått alle plagene med hg en laaaang gang, jeg skal definitivt ha flere! Det er absolutt det største jeg har opplevd, og ingenting kan sammenlignes med det å få en varm liten baby på brystet etter et tøft svangerskap og en fødsel, for en fantastisk følelse.

For min del gikk det best for meg når jeg sluttet å tenke på andre. Ikke tenk på jobb, ikke tenk på rotet, ikke tenk på noen ting. Prøv å slappe av, sov mest mulig. Drikk det du klarer å få ned, om det er cola eller vann, samme hva det er, bare du får ned noe. Samme med mat, spis det du kjenner du klarer å spise, ikke tenk på om det er sunt eller ei, bare du får i deg litt kcal er alt bra. Prøv å ta folat i 1. Tri og omega 3, mest sannsynligvis spyr du det opp, men det kan jo være at noe
    blir tatt opp av kroppen.

Det er verdt det, selv om det kjennes helt grusomt ut nå! Stå på!

Innmeldt
    Nov 2007
    Hvor
    Ålesund
    Poengstyrke
    11

Sitat Opprinnelig lagt inn av venter-på-lillegutt Se innlegg
    Vil bare se innom dere som sliter med hg. Jeg ble selv diagnostisert med alvorlig hg, var innlagt på sykehus og gikk med sonde langt inn i siste trimester. Jeg ble ikke ordentlig bra før min lille elskling ble født, men da var det natt og dag på forskjell med en gang. Kvalmen ble helt borte det eneste som sitter igjen er skaden hg har gjort på kondisen og musklene, men her får jeg ta tiden til hjelp.

Men det jeg ville si er, hold ut jenter! Dette går bra og det går over!! For min del har gleden min lille bylt har gitt meg overgått alle plagene med hg en laaaang gang, jeg skal definitivt ha flere! Det er absolutt det største jeg har opplevd, og ingenting kan sammenlignes med det å få en varm liten baby på brystet etter et tøft svangerskap og en fødsel, for en fantastisk følelse.

For min del gikk det best for meg når jeg sluttet å tenke på andre. Ikke tenk på jobb, ikke tenk på rotet, ikke tenk på noen ting. Prøv å slappe av, sov mest mulig. Drikk det du klarer å få ned, om det er cola eller vann, samme hva det er, bare du får ned noe. Samme med mat, spis det du kjenner du klarer å spise, ikke tenk på om det er sunt eller ei, bare du får i deg litt kcal er alt bra. Prøv å ta folat i 1. Tri og omega 3, mest sannsynligvis spyr du det opp, men det kan jo være at noe
    blir tatt opp av kroppen.

Det er verdt det, selv om det kjennes helt grusomt ut nå! Stå på!
    Skulle hatt en "liker" knapp, som på facebook (selvom jeg IKKE liker at du har vert så dårlig da!)..

Har du vert plaget med magesår eller sår i spiserøret forresten?

Innmeldt
    Oct 2010
    Hvor
    Rogaland
    Poengstyrke
    3

Sitat Opprinnelig lagt inn av Fride Se innlegg
    Skulle hatt en "liker" knapp, som på facebook (selvom jeg IKKE liker at du har vert så dårlig da!)..

Har du vert plaget med magesår eller sår i spiserøret forresten?
    Takk for det

Nei, har heldigvis ikke hatt noen slike plager! Jeg ble jo veldig sår når det stod på som verst, det er jo naturlig, men ikke noe mer.

Innmeldt
    Jul 2011
    Hvor
    østfold
    Poengstyrke
    2

uff uff føler med deg,har selv vært kvalmsiden forrige helg og ifølge kalk. her er jeg 3++++... har egentlig ikm på mandag men når kjeg tok cb digital antall uker sto det at jeg er 4-5 uker på vei... er døds sulten thihihi hver morgen og kvalm nesten hele veien men i liten grad,blir skikkelig kvalm når jeg sitter i bil og spiser... tisser hele veien og må løpe tiiidlig om morran for å rekke det uff,disse plagene altså... så tidlig og jeg håper inderlig at de forsvinner innen 3 mnd... lykke til med alt da dere <3

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •