Vi holder på og lage oss "treningsrom" og derfor lurer jeg på hva utstyr dere har rundtomkring..?
Bruker dere det, eller står det og støver ned??
Ingen som har noe som helst treningsutstyr hjemme??![]()
Vet at Lillemo har tredemølle
Vi har manualer, hoppetau og treningsmatte.
Også to små unger dabruker ofte de som styrketrening - både på hode og kropp
Sist endret av Rosin; 09-09-10 kl 11:19.
mamma til to
Har en (nedstøva) Elipsemasin stående, rockering () og sånn yogaball i kjellern. Og strikk til ene treningsspillet. Og Wii Fit maskin... Blir, dessverre, altfor lite brukt...
![]()
98 & 06
22/07 2011
Har en elipse, og ønsker meg tredemølle og spinningsykkel. Har noe vektgreier og...en benk, og en sak til å sitte på (som har lagt pakka ned siden vi kjøpte den, den var for høy, men skal stå i garasjen....når den blir ferdig...).
Skulle ønske jeg hadde plass til å lage meg eget sirkeltreningsrom....med ett skikkelig bra musikkanlegg![]()
Til nå har elipsen bare blitt brukt som tørkestativ for laken, men nå er jeg jo igang med trening...så det skal det bli endring på
![]()
Jeg har kun en Yogamatte hjemme. Man kommer langt med å bruke egen kroppsvekt som motstand.
Jeg vurderer sterkt å kjøpe slynge (Redcord). Det er et fantastisk treningsutstyr og man trenger ikke noe annet. Her kan man trene hele kroppens muskler og en intens økt på 10 minutter er nok. Man kan kjøpe slynger med dørstoppere slik at man ikke trenger å feste med krok i taket.
Dersom jeg skulle ha startet helt fra scratch, hadde jeg bare invistert i en gymmatte. Har du erfaring med å bruke Redcord, synes jeg dette er helt suverent.
Vi har allerede ordna oss alt vi vil ha nå![]()
Har skikkelig tredemølle som man også kan løpe i oppovernbakke på.
En ellipsemaskin..
En romaskin man kan velge motstand på.
En koffert med vekter.
Åsså har vi liggende ei svær matte på loftet som vi enda ikke har fått på plass..![]()
Sist endret av Pooh; 13-11-10 kl 11:49. Årsak: Kom på navnet ;)
joggesko,matte, treningsstrikk, ballansepute og gymball...ja, også ski og telemarksutstyr...![]()
Går mye i egenvekt treningsmessig siden jeg opplever det som minst belastning+ ingenting er så digg som styrke etter løpeturen!Lenge leve planken sier jeg bare!!!
![]()
Reaching for the stars 9 out of 10 times makes you land on the moon...and that's not bad at all...
Treningsmatte, vekter, pilatesball, sykkel og ski![]()
Prøvere siden sept. 2009 - Uforklarlig barnløs - SA april 12 og november 12 - sladrer med Jame
Sykkel
Strikker i forskjellige styrker
Manualer
Stor ball
Matte
Ønsker meg skikkelig tredemølle, men ikke har vi plass eller råd! Men det hadde vært så utrolig praktisk når det er så kaldt ute![]()
Rockering og matte.
Litt misunnelig på deg pooh.
Men får du brukt det da?
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Jeg har tredemølle og bruker den mellom 3-6 dager i uken. Har litt lyst på ergometersykkel, men må først finne ut hvor jeg skal plassere den.
Mamma til 4
8 år
6 år
5 år
4 år
Det kan virkelig anbefales..
Jepp det gjør jeg/vi..Herlig og kunne gå ned og trene akkuratt når jeg vil, selv om samboern eks. er på trening på kvelden og jeg er aleine med ungene..
![]()
Tv på treniningsrommet gjorde også susen for motivasjonen..
Og man kan ha blad/bok ol forann seg på tredemølla
Har vært lite siste to ukene nå, men vi har vært sjuke på rundgang så det blir bånn gass igjen nå til uka..
Det med tvn skjønner jeg at må være gullverdt.
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Sykkel, step, balansebrett også har jeg Wii active![]()
Jeg bruker treningsrommet hjemme masse. Nå er jeg nødt til å trene masse for å holde kroppen i sjakk og da er det digg å ikke måtte dra noe sted. Og på dårlige dager får jeg trent likevel for det er bare rett ned trappen
- Redcord (slynge - min livredder og verdens beste treningsapperat)
- matte
- balansepute
- balansebrett
- spinningsykkel
- rulle (til sykling på racer inne om vinteren)
- tv, dvd-spiller, gode høyttalere og wii
- fitnessball
- magehjul (lite brukt)
- benk, manualer og stang (lite brukt)
- Ribbevegg
- Strikker
- Boksesekk, hansker og boksepute (fra mitt tidligere treningsliv..hehe)
Vektene er lite brukt etter at kroppen "tok kvelden" og mannen bruker det heller ikke noe særlig. Samme gjelder magehjulet rett og slett fordi slyngen er langt, langt bedre.
Balansepute og matte brukes sammen med slyngen. Jeg får jevnlig oppdatering og øvelser av fysioterapeut så det blir helt riktig til mitt bruk. Variasjonsmulighetene i slyngen er enorm.
Vil anbefale spinningsykkel veldig mye varmere enn ergometersykkel.
Drømmer om tredemølle men det er så stor forskjell i kvalitet og min kropp vil ikke tåle noen "slingring" på båndet og dermed blir det grusomt dyrt. Den jeg prøvde på løplabbet var genial. (Men koster sikkert det samme som bilen vår eller noe).
Treningsrom er genialt om man klarer å bruke det.![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)