Hei. Min gutt på 19 mnd begyndte i barnehage for 2 uker siden og det gikk kjempebra. Han sutrer litt etter vi har dratt, men det kommer seg fort. Han koser seg i barnehagen. Vi leverer han mellom 07.30 - 09.30 (alt etter hvordan vi jobber) og henter han i 15 tiden. Han blir kjempeglad når vi henter han, men så begynner det...... Han forandrer seg fullstendig! Raserianfall etter raseriannfall, sutring og grining helt til leggetid kl 19.00. Alt i alt et mareritt og være sammen i timene etter... Hvorfor? Straffer han oss eller hva? Han har jo ikke vært sånn før! Meg og sambo teller til 10 hundre ganger hver disse 4 timene og det er ikke noe koselig...
HJELP!
Slik kan vår gutt være også dersom han er sliten eller sulten etter barnehagen.
Dere kan gjøre et forsøk på å ta med en brødskive til han når dere henter han. Det har hvertfall vært effektivt her..
mamma til to
Jeg tenker også at han muligens er sliten. I barnehagen er det fullt kjør. Det er mange som må dele oppmerksomheten til de voksne, og bare det kan være en stor overgang når man er liten.
Det er utrolig slitsomt å begynne i barnehage. Det er så utrolig mye man skal lære, så mange rutiner man skal lære seg, så mange mennesker man skal forholde seg til. Veldig mange nye inntrykk, mye støy, masse aktiviteter. Veldig gøy og morsomt, men også veldig slitsomt i starten, før man blir vant til det.
Jeg har selv jobbet i fire forskjellige banrehager. Og hver gang jeg starter i en ny, så er jeg helt utslitt de første ukene. Det er så mye man skal sette seg inn i, og venne seg til. Jeg tror ikke det er mindre slitsomt for barna. Tvert imot.
Barnet må bare bli vant til sin nye hverdag, så tenker jeg at det roer seg etterhvert. Og så tror jeg at det er viktig med mye kos og nærhet, ro og hvile når han er hjemme.
Lykke til!![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)