Hei!
Min mann og jeg er midt oppe i en skilsmisse. Vi har tre barn sammen, 1,5 år, 3 år og 4,5 år. Vi eier to hus med ca 30 mils avstand. Vi bor nå sammen i det ene huset.
Vi vurderer nå muligheten for at vi kan bo i hvert av disse husene, og dele søskenflokken mellom oss, slik at en av oss har to barn boende hos seg fast , og den andre av oss har det tredje barnet boende hos seg. Vi ser for oss å ha ungene sammen i helgene, annenhver helg hos meg og han, og det samme gjelder ferier.
Hva tenker du om en slik løsning? Er det vondt for barna å bli delt på denne måten? Alternativet er at vi bor nærmere hverandre og har barna delt, altså annenhver uke hver.
Hei.
Jeg tror at det optimale vil være å bo nærmere hverandre, og ha barna samlet en uke hver. 30 mil er langt å reise for bare en helg, dessuten så tror jeg at barna har det bedre av å være samlet i hverdagen.
Det er mange forhold å ta hensyn til i en skilsmissesituasjon, og det er ikke alltid at det optimale er mulig å gjennomføre, men dersom dere har mulighet til å bo nærme hverandre, så tror jeg at barna får det best med begge foreldrene i nærheten.
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)