Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Barnevern...

motherof2 Gjest

Barnevern...

Å få barn skal være en glede, det å se barna vokse opp. Men takket være et barnevern som ikke fungerer går jeg glipp av det.
    Jeg søkte hjelp, men nå har de kidnappet barna. De ble hentet i barnehagen med uniformert politi. BV fant på en grunn til å fatte hastevedtak. Selv om jeg sa i nemda at jeg ikke skulle dra noe sted , BV har forbrudt seg ved å gå inn på et forum på nett hvor jeg har søkt støtte hos andre som har mistet barn til bv. på dette forum blir jeg anbefalt å forlate landet, men jeg svarer at jeg ikkee kan gjøre det.
    Dette bruker bv mot meg. og de påsto også at det var satt igang pengeinnsamling for meg. det var også bare løgn. Det går en mnd før jeg får se dem. det går ytterlig en mnd før jeg får se dem for andre gang. Etter det møte blir jeg virkelig bekymret for dem. Yngstejenta har mørke ringer rundt øyne, tørr hud,er kjempe tørst. hun klarer ikke roe seg. Hun er glad for å se meg meg virrer rundt. hun virker stresset. Dette er den samme jenta som alltid var blid og fulgte etter meg overalt i huset for bv ødelagte henne. Eldste jenta som har barne autisme har fått tilbake ticsene og hun virker usikker, hun spør meg nå hun kan komme hjem. Hun sier hun savner meg. JEg sier jeg savner henne også og vil gjøre alt for at de skal få komme hjem. Hun vil hele tiden sitte tett intil meg. eller på fanget. Begge jentene smiler men det er noe bak smilet, som vitner om at skaden er skjedd etter at bv fikk kloa i dem. VI var en helt vanlig familie, men nå er vi spredd utover av bv, de splittet barna i to fosterhjem. Minste jenta har vært forisnket i språkutvikling, nå blir hun ytterlig forsinket når hun måp gjennom dette sjokket bv påfører henne. BV vil ikke sette inn hjelp i hjemmet. Hvis du leser dette og tenker " det må være enn grunn for at de tar barna, og at bv ikke gjør noe som skader barna. så er det en STOR feil i oppfaningen av bv. DE barna som virkelig trenger hjelp får ikke hjelp. SÅ lenge loven ikke blir endret vil dette landet i fremtiden bestå av personer som er ødelagt av barnevernet. Man vil ikke tro noe vondt om bv , helt til du selv blir rammet av dem. Barna er det viktigste i livet mitt,og bv tok det vekk fra meg. De SKAL HJEMigjen!! SKal i tingretten til høsten.

Innmeldt
    Jun 2010
    Poengstyrke
    0

Sv: Barnevern...

Kan du ikke skrive litt om hvorfor BV mente de måtte sette i gang hastetiltak? De tar vel ikke en slik avgjørelse HELT UTEN GRUNN?

Jeg sier ikke dette for å dømme deg eller noe, men jeg blir så redd når jeg leser slike skrekk historier. Derfor ønsker jeg å vite litt om bakgrunnen.. Men tenker jo ikke at du skal fortelle hele bakgrunnen da, men kanskje skrive litt om det?

Om du ikke vil skrive det på forumet, så send meg gjerne en mail på em_@live.no

Kommer selv opp i en situasjon her med BV om ikke så lenge, uten noen særlig grunn etter min mening. Jeg er livredd for hva de kommer til å gjøre, om de er like dømmende som vedkommende som skrev brev til dem. (Da er det snakk om at jeg har slitt psykisk en del år...Men vedkommende kjenner ikke noe til situasjonen vår hjemme, kjenner meg knapt, og virker som h*n mener jeg er dårlig mor bare fordi jeg har slitt)...
    Så jeg er redd, selvfølgelig...

Så om du ville fortelle litt? Evnt andre? Enten på mail eller pm?`

Ellers vil jeg si at det er trist at ungene dine har det slik nå. Jeg håper alt ordner seg til hva som er best for dem. Uansett hva det måtte bety.

Innmeldt
    Nov 2008
    Poengstyrke
    31

Om BV tok barna etter noe som ble skrevet på ett forum, er det kanskje ikke lurt å slutte å skrive om det da??

Sorry, BV er ikke den store stygge ulven, de tar ikke barna uten grunn. Jeg kjøper ikke denne "historien." Vil du ha barna dine, synes du det er urettferdig?? Såklart gjør du det! Tviler ikke på at du er glad i barna dine, men rimelig sikker på at det er en grunn.

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    11

Jeg er også nysgjerig på hva som er blitt gjort når du skriver at BV hentet barna i hastevedtak uten at noen ting er gjort galtVil nå tro at BV ikke henter ut barn fra hjem der alt er tipp topp... En kompis måtte gjennom en laaaang rettsak for foreldreretten over barna sine selv om BV hadde en rekke bekymringsmeldinger inne på moren fra helsestasjonen, barnehagen, venner og naboer. BV jobbet i nesten 1 år før de tilslutt ble hentet hos moren og levert hos faren, da i all hast!

Så vet ikke helt om jeg tror at ingen ting galt er skjedd hvis de blir tatt i all hast...

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Personlig så velger jeg å tro at i de fleste tilfeller er barnevernet heller for trege enn for raske til å ta avgjørelser. Hva som har fått dem til å fatte hastevedtak og hente dine barn, skriver du ingenting om, derfor er det umulig å ta stilling i saken.

Uansett - trasig å høre at det ser ut som barna dine ikke har det bra i fosterhjemmene, og ikke minst at de har blitt skilt! Det vil jeg absolutt si! Imidlertid så vet du jo ikke alt, og det er klart at uansett hvor gode fosterforeldrene enn måtte være, så vil det alltid være tøft for et barn å rives opp med røttene, hentes av fremmede og tas bort fra alt som er kjent for dem. Jeg vil tro at barna tilpasser seg gradvis, slik at det vil gå bedre på sikt, om det er noen trøst. Vet du om de er i såkalte beredskapshjem, eller om de skal fortsette å bo der de er? Såvidt jeg vet prøver man å holde søsken samlet, så det håper jeg de får til.

Uansett om det er berettiget eller ei, så skjønner jeg at det er en fæl situasjon å havne i! Håper ting ordner seg til det beste, for barnas del!

Amanda; Jeg vil anbefale deg å starte en egen tråd her inne, da vil det bli lettere å få svar på spørsmålene dine. Forøvrig vil jeg si at så fremt du har en kontrollert psykisk sykdom (eller hva det nå er), så bør det ikke by på noen store problemer. Samarbeid med bv, så går det nok bra. Jeg vil absolutt ikke anbefale noe "antibarnevern"-forum, det er neppe oppbyggende, og man får bare høre historiene fra den ene siden. For å si det slik - jeg har sett endel mindre gode foreldre, og felles for dem alle er at de ikke ser det selv.
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Jun 2010
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av Mammaria Se innlegg
    Amanda; Jeg vil anbefale deg å starte en egen tråd her inne, da vil det bli lettere å få svar på spørsmålene dine. Forøvrig vil jeg si at så fremt du har en kontrollert psykisk sykdom (eller hva det nå er), så bør det ikke by på noen store problemer. Samarbeid med bv, så går det nok bra. Jeg vil absolutt ikke anbefale noe "antibarnevern"-forum, det er neppe oppbyggende, og man får bare høre historiene fra den ene siden. For å si det slik - jeg har sett endel mindre gode foreldre, og felles for dem alle er at de ikke ser det selv.
    Takk. Kjenner bare at jeg er ganske redd for det som måtte komme, så søker bare etter ett eller annet.. Hva vet jeg ikke. Jeg vil jo gjerne få bekreftet at de ikke bare tar barn uten noen som helst grunn, og at de grunnene de har er kjempealvorlige - mye mer alvorlige enn hos meg.

Jeg har opplevd å bli dømt en del for problemene mine, mest fordi folk har fordommer mot psykiske problemer - psykiske lidelser er tabu.. Derfor er jeg redd for at BV også skal dømme meg. Bare en frykt jeg har. Jeg vet jo at jeg er en god mor, eller jeg føler det selv. Samtidig sier jo alle som kjenner oss IRL at jeg er en god mor, og at datteren min er godt oppdratt osv.

Men enig med deg, noe antibarnevern-forum bør det ikke bli nei - for det gjør nok at flere som meg sitter med en slik frykt, kanskje uten grunn til å frykte noe som helst.

(Beklager om jeg kuppet tråden, bare å slette innleggene mine om det er nødvendig)

motherof2 Gjest

JEg søkte hjelp på helsestasjonen, de ville kontakte bv, desverre sa jeg ja. De satt inn noe hjelp, men det vsar ikke riktig type hjelp. Hadde de hørt på meg . JEg har hele tiden følt at det var noe annerledes med eldstejenta. De bare mente det var meg det var galt med. Hun har alltid vært vanskelig å få øyekontakt med. sen i språk og senere tics . I 2007 fikk jeg barn nr 2. Like etter hun var født måtte vi i nemda. Hvor jeg vant. Jeg flyttet men saken fulgte meg til den nye kommunen. Nå påstår de her at de har gjort alt de kan. Eneste de har gjort er en fammilieveileder som ikke kan jobben sin. Da jeg flyttet opp hit ble jeg etter en stund endelig hørt og eldtsejenta ble utredet og fikk diagnosen Autisme. Jeg ønsket mer hjelp speseilt med eldstejenta, men bv vil ikke.

De er inne som beskytter bv vet ikke eller vil ikke inse alt det gale bv gjør. Jeg skriver her for å advare andre mot bv og hva som kan skje hvis man kommer i kontakt med dem. JEg er ikke noe bedre eller dårligere mor enn dere andre her inne. JEg vet om flere som lider saamme skjebne. Autismeforeningen vet om fler som blir feilbehandlet av bv når det gjelder autisme.

Innmeldt
    Jun 2008
    Hvor
    Vestlandet
    Alder
    33
    Poengstyrke
    10

Sitat Opprinnelig lagt inn av Amanda. Se innlegg
    Kan du ikke skrive litt om hvorfor BV mente de måtte sette i gang hastetiltak? De tar vel ikke en slik avgjørelse HELT UTEN GRUNN?

Jeg sier ikke dette for å dømme deg eller noe, men jeg blir så redd når jeg leser slike skrekk historier. Derfor ønsker jeg å vite litt om bakgrunnen.. Men tenker jo ikke at du skal fortelle hele bakgrunnen da, men kanskje skrive litt om det?

Om du ikke vil skrive det på forumet, så send meg gjerne en mail på em_@live.no

Kommer selv opp i en situasjon her med BV om ikke så lenge, uten noen særlig grunn etter min mening. Jeg er livredd for hva de kommer til å gjøre, om de er like dømmende som vedkommende som skrev brev til dem. (Da er det snakk om at jeg har slitt psykisk en del år...Men vedkommende kjenner ikke noe til situasjonen vår hjemme, kjenner meg knapt, og virker som h*n mener jeg er dårlig mor bare fordi jeg har slitt)...
    Så jeg er redd, selvfølgelig...

Så om du ville fortelle litt? Evnt andre? Enten på mail eller pm?`

Ellers vil jeg si at det er trist at ungene dine har det slik nå. Jeg håper alt ordner seg til hva som er best for dem. Uansett hva det måtte bety.
    Jeg har bare et godt råd til deg, kan du unngå bv, så gjør det. Kan du ikke, spill på lag med dem og samarbeid så langt det lar seg gjøre! Det er det eneste fornuftige, for med engang de møter "motstand" setter de DEG i vrangstrupen, og da er det dessverre ofte det som bestemmer ufallet i saken...
    La dem komme på besøk,møt opp på timer de setter og hør på¨hva de har å si. Så lenge de ser at du oppriktig og frivillig prøver å jobbe sammen med dem går det stortsett ok
    Lykke til

Sitat Opprinnelig lagt inn av Nanette Se innlegg
    Om BV tok barna etter noe som ble skrevet på ett forum, er det kanskje ikke lurt å slutte å skrive om det da??

Sorry, BV er ikke den store stygge ulven, de tar ikke barna uten grunn. Jeg kjøper ikke denne "historien." Vil du ha barna dine, synes du det er urettferdig?? Såklart gjør du det! Tviler ikke på at du er glad i barna dine, men rimelig sikker på at det er en grunn.
    Vet DU hva denne saken handler om? Jeg syns du er temlig bastant i dine meninger uten å vite noe særlig mer fakta enn det som er gitt her. Det er faktisk ikke unikt at BV oppfører seg fullstendig på bærtur, det har skjedd mer enn en gang tidligere! Dersom du følger litt med i media har du kanskje fått med deg div dokumentarer osv om bla barneverns barna i Norge. Dessverre er det i mange tilfeller at bv rykker inn altfor sent, men inni mellom gjør de noen vedtak som er så hårreisende at det er til å gråte av.

Sitat Opprinnelig lagt inn av motherof2 Se innlegg
    JEg søkte hjelp på helsestasjonen, de ville kontakte bv, desverre sa jeg ja. De satt inn noe hjelp, men det vsar ikke riktig type hjelp. Hadde de hørt på meg . JEg har hele tiden følt at det var noe annerledes med eldstejenta. De bare mente det var meg det var galt med. Hun har alltid vært vanskelig å få øyekontakt med. sen i språk og senere tics . I 2007 fikk jeg barn nr 2. Like etter hun var født måtte vi i nemda. Hvor jeg vant. Jeg flyttet men saken fulgte meg til den nye kommunen. Nå påstår de her at de har gjort alt de kan. Eneste de har gjort er en fammilieveileder som ikke kan jobben sin. Da jeg flyttet opp hit ble jeg etter en stund endelig hørt og eldtsejenta ble utredet og fikk diagnosen Autisme. Jeg ønsket mer hjelp speseilt med eldstejenta, men bv vil ikke.

De er inne som beskytter bv vet ikke eller vil ikke inse alt det gale bv gjør. Jeg skriver her for å advare andre mot bv og hva som kan skje hvis man kommer i kontakt med dem. JEg er ikke noe bedre eller dårligere mor enn dere andre her inne. JEg vet om flere som lider saamme skjebne. Autismeforeningen vet om fler som blir feilbehandlet av bv når det gjelder autisme.
    Jeg får veldig inntrykk av at alle du har truffet ikke kan jobben sin, enten det er bv, veileder eller hva det måtte være.
    Jeg vet at det er mange inkompentente mennesker i jobber som dette, men det er sjelden at absolutt alle er helt håpløs. Har du ikke truffet noen som har vettet i behold?

Du skriver at du søkte hjelp hos helsestasjonen, men du vil kanskje ikke si noe om hva? Det blir veldig vanskelig å uttale seg om verken det ene eller det andre når man ikke vet noe, samtidig som jeg skjønner at du ikke vil utbrodere det hele på nettet heller..
    Håper det ordner seg til det beste for barna dine og deg!
    Storesøster'97~Trulte'09

Min Svangerskapsdagbok ~Sladrer med Sofiemor~

Innmeldt
    Jun 2010
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av MJTbebis2011 Se innlegg
    Jeg har bare et godt råd til deg, kan du unngå bv, så gjør det. Kan du ikke, spill på lag med dem og samarbeid så langt det lar seg gjøre! Det er det eneste fornuftige, for med engang de møter "motstand" setter de DEG i vrangstrupen, og da er det dessverre ofte det som bestemmer ufallet i saken...
    La dem komme på besøk,møt opp på timer de setter og hør på¨hva de har å si. Så lenge de ser at du oppriktig og frivillig prøver å jobbe sammen med dem går det stortsett ok
    Lykke til

Tusen takk. Det er nok lite jeg kan gjøre nå. Kom borti en behandler innen psykiatrien som kontakten dem, uten noen egentlig grunn til bekymring. Vet at mange gjerne sier dette, men han kjente lite til meg og situasjonen min per dags dato - vet ingenting om situasjonen vår hjemme, aldri spurt om hvordan jeg er mot datteren min, og hvordan hun er som person. Og jeg føler han dømte meg som mor, bare fordi jeg har slitt psykisk - som om jeg ikke KAN være en god mor når jeg har psykiske problemer. Fikk lese brevet, og der sto det ting jeg ikke kjenner igjen - ting som ikke passer opp mot hverandre.

Når det kommer til mine problemer har jeg aldri vært bedre enn jeg er nå. Jeg har aldri gitt behandleren min noen grunner til å bli bekymret. Heller vist han mye av min framgang.

Og min eks-behandler forklarte om da han var bekymret, og ringte anonymt til BV - forklarte saken, og de mente at det ikke var grunn til bekymring. Dette ville ikke min nåværende behandler høre på. Skal sies at min eks-behandler kjente meg i to år, var hos han HVER torsdag. Min nåværende behandler har møtt meg 5 ganger, og allerede ved første møte ytret han sin bekymring, da han fikk høre at jeg var mamma.

Men ja, jeg må nok face dette uansett om jeg vil eller ikke. Jeg har ikke noe valg. Men takker for alle råd og egne erfaringer. Bare å kontakte meg på PM.

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Rælingen
    Alder
    36
    Poengstyrke
    73

At det finnes episoder hvor barnevernet tar litt av, har vi sett via media. Man ser også episoder hvor barneværnet ikke får ut fingeren. Men barneværnet blander seg ikke inn i en familie uten grunn.
    Her i nabolaget prøver vi å få barneværnet til å gripe inn i en sak, men det er ikke bare bare.

Det er jo bare en liten prosent av alle de sakene barnevernet er inne i hvor det ender med at de "tar" ungene.

som nevnt over her, samarbeid på alle måter med barnevernet, dukk opp på alt av møter. og om de "krever" forandringer, gjør alt på å forandre situasjonen.

Lykke til
    Pappa'n til Elisabeth og Christina
    Martemor
    pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Innmeldt
    Sep 2009
    Hvor
    Østfold
    Poengstyrke
    5

DE barna som virkelig trenger hjelp får ikke hjelp. SÅ lenge loven ikke blir endret vil dette landet i fremtiden bestå av personer som er ødelagt av barnevernet. Man vil ikke tro noe vondt om bv , helt til du selv blir rammet av dem. Barna er det viktigste i livet mitt,og bv tok det vekk fra meg. De SKAL HJEMigjen!! SKal i tingretten til høsten.
    Håper ting ordner seg for deg!
    Må bare få kommentere på det du skriver om at man ikke vil tro noe vondt om BV før du blir "rammet" av dem... Jeg har bare positvive ting å si om dem! Jeg har aldri vært i kontakt med dem pga egne barn, men da jeg var mindre fikk vi god hjelp av dem. Vet også om flere som har kontakt med dem nå, av ulike grunner. Men til syvende og sist så tar de ikke barn vekk fra sin mor uten grunn til det, før det går så langt gjør de alt de kan for å få til et bra samarbeid som er til det beste for alle parter. De VIL jo ikke skille foreldre og barn fordi de syns det er gøy! Men lykke til videre, ønsker det beste for barna dine!
    Stolt mamma!

Innmeldt
    May 2012
    Poengstyrke
    2

Å få barn skal være en glede, det å se barna vokse opp. Men takket være et barnevern som ikke fungerer går jeg glipp av det.
    Jeg søkte hjelp, men nå har de kidnappet barna. De ble hentet i barnehagen med uniformert politi. BV fant på en grunn til å fatte hastevedtak. Selv om jeg sa i nemda at jeg ikke skulle dra noe sted , BV har forbrudt seg ved å gå inn på et forum på nett hvor jeg har søkt støtte hos andre som har mistet barn til bv. på dette forum blir jeg anbefalt å forlate landet, men jeg svarer at jeg ikkee kan gjøre det.
    Dette bruker bv mot meg. og de påsto også at det var satt igang pengeinnsamling for meg. det var også bare løgn. Det går en mnd før jeg får se dem. det går ytterlig en mnd før jeg får se dem for andre gang. Etter det møte blir jeg virkelig bekymret for dem. Yngstejenta har mørke ringer rundt øyne, tørr hud,er kjempe tørst. hun klarer ikke roe seg. Hun er glad for å se meg meg virrer rundt. hun virker stresset. Dette er den samme jenta som alltid var blid og fulgte etter meg overalt i huset for bv ødelagte henne. Eldste jenta som har barne autisme har fått tilbake ticsene og hun virker usikker, hun spør meg nå hun kan komme hjem. Hun sier hun savner meg. JEg sier jeg savner henne også og vil gjøre alt for at de skal få komme hjem. Hun vil hele tiden sitte tett intil meg. eller på fanget. Begge jentene smiler men det er noe bak smilet, som vitner om at skaden er skjedd etter at bv fikk kloa i dem. VI var en helt vanlig familie, men nå er vi spredd utover av bv, de splittet barna i to fosterhjem. Minste jenta har vært forisnket i språkutvikling, nå blir hun ytterlig forsinket når hun måp gjennom dette sjokket bv påfører henne. BV vil ikke sette inn hjelp i hjemmet. Hvis du leser dette og tenker " det må være enn grunn for at de tar barna, og at bv ikke gjør noe som skader barna. så er det en STOR feil i oppfaningen av bv. DE barna som virkelig trenger hjelp får ikke hjelp. SÅ lenge loven ikke blir endret vil dette landet i fremtiden bestå av personer som er ødelagt av barnevernet. Man vil ikke tro noe vondt om bv , helt til du selv blir rammet av dem. Barna er det viktigste i livet mitt,og bv tok det vekk fra meg. De SKAL HJEMigjen!! SKal i tingretten til høsten.
    Nå skal jeg ikke dømme deg nord og ned med en gang. Men du forteller ingenting om hvorfor det ble fattet hastevedtak....? Du bare skriver din side og din opplevelse av saken, ingenting om hvorfor. Barnevernet blir uhyre koblet inn uten grunn, det er iallefall helt sikkert. Og på disse forumene som du snakker om så er det folk som er på kant med BV fordi de fleste som er aktive der har mistet barna sine til nettopp BV. Det å bli fratatt barna sine er nok alles mareritt, men det er heller ikke alle som er skikket til å ta seg av barn.
    Nå vet jeg av flere tilfeller i mitt nærmiljø hvor BV er koblet inn, KUN i 1 av de tilfellene grep BV inn og fattet hastevedtak og det med GOD grunn....Hun ble mishandlet hjemme, en mor som ikke evnet å gi omsorg.... Ellers av de 5 andre tilfellene jeg vet om så er det satt inn hjelpevedtak gang på gang, foreldre samarbeider med BV og har en god dialog. Hun ene i de 5 andre tilfellene innså tilslutt at det å ha to ganske så krevende jenter alene, den ene med diagnose ble for tøft, så hun ba om å få hjelp til jentene. Nå er hun med diagnose fullført skole, flyttet i egen leilighet og har jobb. Mens den yngste på 17 bor i fosterhjem. Mor har jevnlig samvær med yngste, eldste får komme å gå som hun vil....selvsagt.
    De aller fleste som mister omsorgen sin til BV vil selvsagt mene at de har kun gjort det eneste riktige for barna, tviler ikke på at lysten er der....men det er fortsatt ikke alle som egner seg som omsorgspersoner. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg, jeg skriver kun meningen min.
    Jeg har selv sett noen klipp på You Tube hvor BV henter barn i hjemmene sine, gud bedre mange av de foreldrene skulle ha vært hengt på en vegg til spott og spe. De aller fleste gjør -ingenting- for å roe ned situasjonen, nei....de "fucker" heller opp situasjonen...så barna opplever UNØDVENDIG stress.
    Jeg kunne ha skrevet å mangt om dette, fordi jeg vet at ting er ikke så Sort/hvit som enkelte skal ha det til.....!!! Det ligger som regel mer bak det.....!!!

Annonsebilag

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •