Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 34 av 34
    Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    35
    Poengstyrke
    44

Sv: Tøybind - noen som har prøvd?

Tror kanskje jeg har hatt lekkasje en gang med tøybind. Men det var fordi bindet flyttet på seg, jeg hadde en skikkelig glættis-truse på. Tøybindene sitter ganske bra, men det er en fordel å ha truser som ikke er så glatte. Har noen hipsters/boxere i bomull som jeg liker godt. (mammaria: fnise

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Fint du minner meg på å fnise!
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Oct 2005
    Hvor
    Kjellern i et hvitt hus
    Alder
    30
    Poengstyrke
    122

Sitat Opprinnelig lagt inn av Mammaria Se innlegg
    Nå har ikke jeg somlet meg til å kjøpe tøybind enda. Men siden jeg er allergisk mot engangsbind, har jeg sydd noen innlegg av ett gammelt håndkle, og legger oppå bindet når jeg er hjemme. Det hjelper mot de evige lekkasjene også.

Om tøybindene tåler tørketrommel vil avhenge av hvilke materialer det er i dem. Men vil tro de tørker ganske fort? Litt avhengig av hvor tykke bind man trenger. Ved kraftig menstruasjon bør en antagelig bruke nattbind. Det gjør jeg med engangs i alle fall.. Tenker å kjøpe menskopp også, siden jeg vet at flere med kraftig menstruasjon har god nytte av det! Det hadde vært en enorm befrielse å slippe lekkasjer...

Takk for info. Engangsbind blir for klamt i lysken for mitt vedkommende. Men jeg synes bind og mensenblod er så ekkelt. Så jeg vet ikke om jeg orker begynne med det jeg...

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av gojenta Se innlegg

Takk for info. Engangsbind blir for klamt i lysken for mitt vedkommende. Men jeg synes bind og mensenblod er så ekkelt. Så jeg vet ikke om jeg orker begynne med det jeg...
    Jeg synes heller ikke bind og blod er noe kjekt i det hele tatt, men av en eller annen grunn er det ikke like ekkelt. Bindene har jo sperrelag ytterst, så i teorien trenger du ikke være borti blodet i det hele tatt. Tøybind er helt klart mindre klamt.
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    May 2005
    Hvor
    Mandal
    Alder
    33
    Poengstyrke
    34

Sitat Opprinnelig lagt inn av Tullip Se innlegg
    Jeg har imse vimse sine. Bruker de sjelden nå.

Har oppdaget mensbeger og er langt mer fornøyd med det.
    Minuset på de er at jeg glemmer har mensen og glemmer dermed å tømme det.
    Samme "problemet" har jeg med min mens kopp også Så i begynnelsen av blødningen bruker jeg tynne tøybind som ekstra sikkerhet.

Jeg er glad i tøybindene mine, men ikke så glad i de som i menskoppen. Den er bare fantastisk.

Bindene samler jeg i en liten våt pose.
    JULI. 2006 KREATIVE HJØRNE MAI. 2009
    Blogg

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Bergen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    17

Eg brukte tøybind under renselsen, og då var det jo kraftig blødning i starten. Fungerte veldig bra det, bare å kjøpe nokre store (postpartum/nattbind) det.

Innmeldt
    Mar 2009
    Hvor
    Telemark
    Poengstyrke
    5

He, he, he...
    Vel, foreløpig har vi unngått problemet med å ha "ei død rotte" på badet
    Skulle det bli mye lukt kan jeg jo alltids skylde på pusen, han kan finne på å dra inn fugler og mus, hvorfor ikke ei rotte da?
    Bruker TB først og fremst om natta, blør nesten ikke da. Har så langt ikke vennet meg til å bruke TB på dagtid. Syns de kan bli litt klumpete, krøller seg.

Innmeldt
    Apr 2010
    Hvor
    Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    29

Sitat Opprinnelig lagt inn av Egget Se innlegg
    He, he, he...
    Vel, foreløpig har vi unngått problemet med å ha "ei død rotte" på badet
    Skulle det bli mye lukt kan jeg jo alltids skylde på pusen, han kan finne på å dra inn fugler og mus, hvorfor ikke ei rotte da?
    Bruker TB først og fremst om natta, blør nesten ikke da. Har så langt ikke vennet meg til å bruke TB på dagtid. Syns de kan bli litt klumpete, krøller seg.
    Hva endte du med å kjøpe? Nysgjerrig på de forskjellige typene
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken!
    ​​

Innmeldt
    Mar 2009
    Hvor
    Telemark
    Poengstyrke
    5

Jeg kjøpte Maijat, i tre ulike størrelser for å finne fram til den rette. Den er myk og fin, ingen lekkasjer. Passformen derimot er jeg ikke fornøyd med. Den minste flytter på seg, kan til slutt sitte helt framme eller bak, heller ikke den mellomste sitter godt, begge har en tendens til å krype "oppover" (du vet hvorhen ). Den største sitter best, men jeg føler at den blir helt enkelt for mye...Uansett har man en følelse av at de "klumper" seg sammen. Har også prøvd ulike typer truser for å se om det var noe hjelp i det, men det gjorde bare minimalt forskjell.
    Har nå sett en annen tb som heter !bamboo femi slimmie. De har en litt annen form, knappene sitter annerledes på også, tror jeg skal prøve de.
    Jeg gir ikke opp enda!

Annonsebilag

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •