Viser resultatene 1 til 3 av 3
    Innmeldt
    Apr 2007
    Poengstyrke
    17

Når en lekekamerat mister en forelder

Et av barna i barnehagen vår mistet pappaen sin i forrige uke. Vi fikk vite dette tilfeldig gjennom en bekjent av oss i går.

Barna våre har foreløpig ikke nevnt dette, men jeg er litt usikker på hvordan vi best skal takle det om spørsmålet kommer opp. Jeg synes man skal være så ærlig som mulig med barn, men nå vet vi jo veldig lite om hva som har skjedd. Jeg tenker at de barna det gjelder sikkert vil være lei seg i tiden som kommer og at det kan gi seg forskjellige utslag, men jeg er usikker på om vi skal ta dette opp med barna våre eller om vi skal vente og se.

Innmeldt
    Jul 2009
    Poengstyrke
    6

Sv: Når en lekekamerat mister en forelder

Jeg antar at barnehagen kommer til å snakke med barna om dette. Jeg vet ikke om dette er noe dere foreldre trenger å snakke så mye med barna deres om. Du sa ikke noe om alderen på barna eller om barna selv hadde et forhold til denne pappaen, og om dine barn er venner av avdødes barn?

Jeg vil heller anbefale dere å svare ærlig på eventuelle spørsmål barna selv tar initiativ til å snakke om. Dersom de lurer på noe rundt dette med døden, så er det viktig at de møter voksne som tør å være ærlige og som ikke unngår å svare på ubehagelige spørsmål.

Lykke til!
    Pedagog Lene
    Mamma til to:

http://mammaguiden.blogspot.com

Innmeldt
    Apr 2007
    Poengstyrke
    17

Sv: Når en lekekamerat mister en forelder

Takk for svar.

Jeg spurte i barnehagen og der sa de at de ikke hadde snakket noe med barna og så vidt jeg kunne forstå var det heller ingen plan om å gjøre det. Det ene av barna er en lekekamerat av ett av mine barn, men "bare" i barnehagen.

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •