Side 1 av 3 123 SistSist
Viser resultatene 1 til 25 av 52

Tråd: Dyr i senga

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

Dyr i senga

Tillater dere dyr i senga?

Vi har alltid vært kjempestrenge på at pus ikke får komme opp i vår seng. Særlig fordi vi stort sett har hatt minst et barn inne på vårt rom, og jeg har hatt litt angst for at han skal legge seg oppå dem.

Nå har vi imidlertid ikke barn på rommet, og pusen vår er ensom. Etter at vi flyttet har han vært litt i ulage, og gråter utenfor døra vår hele natta. Jeg ligger der med vondt i hjertet, og gubben blir sur for at han ikke får sove. Så i går inviterte jeg pus opp i senga vår, og ba han legge seg i fotenden. Og han koste seg sånn!

Har jeg gjort meg selv en bjørnetjeneste nå?
    Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Sv: Dyr i senga

Jeg har alltid latt mine katter sove i sengen min, jeg synes det er utrolig koselig!
    De ligger jo som regel uansett bare nede i fotenden av senga, er ikke noe problem da synes jeg.

Da jeg var liten hadde jeg alltid en katt som enten sov ved siden av hodet mitt, eller oppå brystkassen min.

Innmeldt
    May 2005
    Poengstyrke
    20

nei!! her er å mye flått ute, at jeg vil ikke ha katten opp i sengen

Innmeldt
    Jul 2007
    Poengstyrke
    500

Jeg sov med svær hund i senga hele barndommen jeg, lå og krangla om dyna med han..

Og vi pleide og ha hundesenga til hunden vi har nå på soverommet her.
    Da fikk hun ikke gå opp i senga vår..

Nå har vi innført "ikke hund på soverommet-regel", det starta grunna baby på rommet og vi ville unngå hundehår så mye som mulig der gutten skulle sove på natta..

Så jeg ser ingen problem med katt vertfall..
    Når det gjelder hantikke/flått så er det bare og behandle katten riktig når våren/sommeren kommer.

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

Sitat Opprinnelig lagt inn av sussipus Se innlegg
    nei!! her er å mye flått ute, at jeg vil ikke ha katten opp i sengen
    Har ei katt som blir livredd når jeg åpner døra da, så han er ikke mye ute for å si det sånn.
    Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    18

Vi lar katta få sove i senga. Jeg synes det er kjempekoselig, spesielt når mannen er borte. Hun ligger vanligvis i fotenden gjennom natta og kommer for å kose på morgenen
    http://needlenail.blogspot.co.nz/ -Min kreative blogg.

Innmeldt
    Feb 2009
    Hvor
    Møre & Romsdal
    Alder
    25
    Poengstyrke
    39

Hunden har si eiga seng på soveromet, så han ligg ikkje i senga
    Vår etterlengtede lille prins kom 28.05.12. Sladrer med Verpesjuk og Lilla87.

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Heim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    20

Katta sover i senga her og, men ikke hver natt! Han krøller seg sammen oppå dyna enten på korsryggen min eller ved magen min, mens hos sambo kravler han seg UNDER dyna!
    -09 & -11
    Bloggen!

Innmeldt
    Feb 2005
    Hvor
    Utenfor Oslo
    Alder
    32
    Poengstyrke
    138

Jeg har vokst opp med at hunden får lov å ligge i sengen om natta - dvs første hunden fikk ikke lov, men snek seg til det, andre hunden fikk lov.
    Jeg synes det er kjempekoselig så det var en selvfølge for oss da vi fikk hun.
    Så ja, han får lov å ligge i senga om natta.

Innmeldt
    Oct 2005
    Hvor
    Kjellern i et hvitt hus
    Alder
    30
    Poengstyrke
    122

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lorien Se innlegg
    Jeg har alltid latt mine katter sove i sengen min, jeg synes det er utrolig koselig!
    De ligger jo som regel uansett bare nede i fotenden av senga, er ikke noe problem da synes jeg.

Da jeg var liten hadde jeg alltid en katt som enten sov ved siden av hodet mitt, eller oppå brystkassen min.
    Som deg. Og av en eller annen grunn vet kattene at de ikke skal opp i EM sin seng. Det har de lært fra ho var liten. Hopper de i senga hennes uavhengig om hun er i den eller ikke vanker det vannsprut

Da jeg var liten hadde søsteren min katt i senga mens jeg hadde familiens store blandingshund i senga. Det hadde jeg fra jeg var 3 til hun døde da jeg var 10. Hunden var da 13 og hadde nektet føde ene valpekullet sitt andre steder enn på sengetøyet fra senga mi.

Jeg synes det gir en ekstra trygghet og så rar som jeg er foretrekker jeg at dyr ligger inntil meg om natta fremfor mennesker. Det er jeg ikke så glad i

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Jeg har IKKE dyr i senga. Synes det bare er ekkelt jeg.
    Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
    Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11)
    4 pergokurer 2011, 2 IVF og 1 FER ved Riksen 2012, 1 IVF ved Porsgrunn 2013
    2. FER - Ruger på to små eskimoer fra 16.05. TD 30.05
    It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Nå har ikke vi innedyr, men kan garantere at de ikke hadde fått ligge i senga vår!
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Feb 2005
    Hvor
    ...
    Alder
    28
    Poengstyrke
    66

Her har alle kattene våre fått lov til å sove i senga. Hun vi har nå ligger der en stund, men går så over til Elisabeth. Tror hun egentlig ble ganske fornærmet da Losten flyttet inn igjen, for han kom og tok plassen hennes i senga...
    Elisabeth 15.02.02
    Christina 04.07.05

Bloggen min: Livet i Gullfiskbollen

Innmeldt
    Aug 2009
    Alder
    24
    Poengstyrke
    8

Jeg var veldig streng på at hunden vi hadde før ikke fikk lov oppi senga, og har planer om å være like streng med Luna. Om natten skal hun være på plassen sin! Det er ikke det at hun er store skrotten (en pitteliten babydachs), men jeg synes det er viktig å sette et standpunkt.
    Så glad som jeg er i dyr, er det ingen tvil om at vi kommer til å ha langt flere enn bare lille Luna med tiden! Og hvor skal da grensen gå? Skal hundene få lov, men ikke kattene? (Eller hva med hesten? )

Da jeg bodde for meg selv på hybel, hadde jeg en hannkatt. Han fikk egentlig ikke lov inn på rommet om natten, men det tok ikke lange tiden før han mer eller mindre bodde oppi senga mi nattestid. Og det var jo så koselig! Hvis man ser bort fra at han var helt vill etter å klore meg under foten hvis den stakk utom dyna, da...
    Nå kun innom for å hilse pent på!

Den gode, gamle prøvedagboken min.

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

I natt ville han ikke ligge sammen med meg, så jeg tror ikke det blir noen vane egentlig.
    Mamma til; -02 -05 -06

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Dere som har dyr i senga, hadde dere sovi med utesko i senga også? Jeg bare spør liksom
    It's hard to wait around for something you know might not happen, but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Sitat Opprinnelig lagt inn av Knottemamma Se innlegg
    Dere som har dyr i senga, hadde dere sovi med utesko i senga også? Jeg bare spør liksom
    Nei, men vi hadde ikke gått inne med utesko heller. Går ikke an å tenke helt sånn når man har dyr.

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Nei, men vi hadde ikke gått inne med utesko heller. Går ikke an å tenke helt sånn når man har dyr.
    Jeg har hatt dyr hele livet (tror jeg har hatt flere enn de aller fleste her inne, faktisk) og jeg tenker sånn. Hvorfor mener du man ikke kan tenke sånn? Dyra går tross alt barfot rundt ute, og da drar man med seg hele verden opp i senga. Æsj, nei ellers takk.

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Jeg har hatt dyr hele livet (tror jeg har hatt flere enn de aller fleste her inne, faktisk) og jeg tenker sånn. Hvorfor mener du man ikke kan tenke sånn? Dyra går tross alt barfot rundt ute, og da drar man med seg hele verden opp i senga. Æsj, nei ellers takk.
    Men da synes du jo at det er like ekkelt som å gå med utesko inne da?

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Men da synes du jo at det er like ekkelt som å gå med utesko inne da?
    Nei, for jeg ligger ikke og vrir meg naken på gulvet 8 timer hver dag.

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Nei, for jeg ligger ikke og vrir meg naken på gulvet 8 timer hver dag.
    Jeg mente ikke det heller. Jeg spurte om du synes det er like ille at dyrene går på gulvet ditt som at mennesker går med utesko på gulvet ditt.

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Jeg mente ikke det heller. Jeg spurte om du synes det er like ille at dyrene går på gulvet ditt som at mennesker går med utesko på gulvet ditt.
    Hva har gulvet mitt med saken å gjøre? Er ganske stor forskjell på gulvet og senga mi. Jeg bryr meg hverken om dyr eller folk med utesko går på gulvet mitt. Det gjør jeg daglig selv. Jeg har no sånn nymotens greier som heter støvsuger ser'u

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Hva har gulvet mitt med saken å gjøre? Er ganske stor forskjell på gulvet og senga mi. Jeg bryr meg hverken om dyr eller folk med utesko går på gulvet mitt. Det gjør jeg daglig selv. Jeg har no sånn nymotens greier som heter støvsuger ser'u
    Ens tøvsuger fjerner ikke det skitne, kun det synlige som smuler, jord osv.. Er jo skitten alikevel.

Det var du som begynte å sammenligne dyrepoter med utesko, så da er det jo naturlig å spørre om du synes det er ekkelt når de går på gulvet ditt også. For her i huset går ingen med utesko inne, men jeg synes alikevel ikke det er ekkelt når dyr går inne med potene sine.

Innmeldt
    Nov 2008
    Hvor
    Utenfor Drammen
    Alder
    27
    Poengstyrke
    25

Ens tøvsuger fjerner ikke det skitne, kun det synlige som smuler, jord osv.. Er jo skitten alikevel.

Det var du som begynte å sammenligne dyrepoter med utesko, så da er det jo naturlig å spørre om du synes det er ekkelt når de går på gulvet ditt også. For her i huset går ingen med utesko inne, men jeg synes alikevel ikke det er ekkelt når dyr går inne med potene sine.
    Det er jo milevis med forskjell mellom gulv og seng da. Det håper jeg virkelig du skjønner. Poter og sko går i akkurat det samme. Når jeg går på gulvet mitt så er det i verste fall i kontakt med fotsålene mine (sjelden det engang, som regel går jeg med både sokker og tøfler), men i senga mi kommer madrassen og dyna i kontakt med alle intime kroppsdeler og hender og ansikt. Skal endel til for å få noe du har under beina inn i kroppen.

~*~Prøvedagbok~*~

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Det er jo milevis med forskjell mellom gulv og seng da. Det håper jeg virkelig du skjønner. Poter og sko går i akkurat det samme. Når jeg går på gulvet mitt så er det i verste fall i kontakt med fotsålene mine (sjelden det engang, som regel går jeg med både sokker og tøfler), men i senga mi kommer madrassen og dyna i kontakt med alle intime kroppsdeler og hender og ansikt. Skal endel til for å få noe du har under beina inn i kroppen.
    Selvfølgelig er det forskjell på seng og gulv, men jeg lurte alikevel på om du synes det var like galt at dyr gikk på gulvet som at du gikk med utesko inne.

Annonsebilag

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Side 1 av 3 123 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •