Vi har en katt, som før elsket å være inne og ligge foran peisen og varme seg.
Men, etter at vi fikk hund (snart 3 år siden), har han bare ville være ute..
Vi lokker han inn, gir han mat og kos.. men, etter kanskje 10-15 minutter står han ved døra og mjauer,mjauer og mjauer.
Han liker ikke å være inne lenger..
Hjelper ikke om vi har hunden, og katten i hvert sitt rom heller! (når de er ute sitter de side om side, som bestevenner..)
Og nå er det jo KALDT ute...
Har vært ned i 27 minusgrader her, og enda vil han ikke inn!!
Er det ikke farlig for katten å være ute døgnet rundt når det er så kaldt da???
Så lenge katten er vant med å være ute så er den nok ruste til å være ute når det er så kaldt, men hvis du er bekyret, prøv å hold han inne!!
Prøvedagbokmatblogg _Chart Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,T@, ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk
De snakka om det her på tv her om dagen at katter IKKE er skapt til sånne kulder uansett og at en bør gjøre mye for å holde de varme på et eller anna vis. Beste er jo å ha de inne mest mulig, men når det ikke går, må en lage til et sted ute som er ok å være i. De kan visst veldig lett få UVI og lignende (gjelder både katter og hunder) hvis sitter eller ligger rett på iskald bakke, trapp eller lignende nå og det er vanskelig å merke på dyr selvsagt...
Da ville jeg rett og slett laget til et godt og varmt sted til den.
En gammel barnevogn med tepper i er ypperlig!
Evt en pappeske med varme tepper eller lignende.
For nå er det så kaldt at jeg tror de kan fryse ihjel om de ikke får varme ute.![]()
Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen. ♥
Har prøvd å tvinge han til å være inne, det går bra så lenge vi sitter stille ,og han sitter uforstyrret på fanget til en av oss, men med en gang vi reiser oss, eller går på do etc. så står han ved døra og mjauer..
Hvis lillegutt er våken, og tasser omkring blir katten helt vill, og løper rundt omkring i huset i forsøk på å komme seg ut..
(tror ikke katten er så begeistret for barn)..
Funker i allefall dårlig å ha han innendørs, han river jo ned ting under "flyktanfallene" sine..
Vi har en låve, og inni den har vi en sofa, som vi har lagt to pledd oppi.
I tillegg har vi et kattehus i låven, som han kan gå inn i. Er et pledd inni det huset også.
Kan godt se for meg at katter/hunder lett kan få UVI av å sitte på den kalde bakken ja
Har to steder til han på låven, jeg vet at han pleier å sove der.
Ser han nesten ikke ute om dagen, bortsett fra når sola skinner, da sitter han på trappa sammen med hunden vår og "soler seg ".
Også kommer han inn når han vil ha våtfor..
En barnevogn vil jeg nok ikke bruke, da jeg ikke vil lage en vane for han at han kan hoppe opp i barnevogna når han vil kose segDet ville nok ikke Isak likt
![]()
Hvis han kan gå inn på låven, og har noe isolerende der (halm eller tepper), så må det vel gå bra? Nå er jo ikke katter og kaniner det samme, men kaninene våre har klart seg fint i mellom 20 og 31 minus nå i flere uker. Har bygget et lite hus som de har inni burene, og inni der igjen stapper vi med halm.
Ville heller ikke brukt barnevogn, fordi det er lite ønskelig med katter som går i vogner.
Da regner jeg med at han har det greit...
I skrivende stund sitter han på varmt gulv (varmekablene) i gangen, og spiser kveldsmaten sin...snart skriker han vel for å gå ut igjen... Rare katten..trodde alle katter ELSKET å ligge inne og kose seg foran en gloheit peis jeg...
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)