Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Innmeldt
    Mar 2009
    Poengstyrke
    11

hvordan faa det igjen?

dette hores helt sikkert helt sprott ut fra mange, men da jeg var liten var jeg ganske klarsynt. Jeg saa ting som ingen andre saa. Feks snakket jeg masse med min onkel som dode 3 aar for jeg ble fodt. Vet at jeg ikke bare gjenntok ting jeg hadde hort for onkel var ikke noe man snakket om for da ble alle lei seg. Men jeg fortalte daglig mamma og mormor om ting som onkel syns var goy og f eks at han savnet aa skli med mamma ned den bratte bakken om vinteren naar de begynte paa jobb samtidig og at han ville at mormor skulle begynne aa bake sjokoladekake igjen(hans favoritt som mormor sluttet aa lage da han gikk bort)
    Da jeg var 6 aar flyttet vi og for aa komme til den nye leiligheten fra barnehagen maatte vi forbi en gaard som har staatt der i mange aar men naa brukes som SFO. JEg klaget alltid paa at det luktet sterrk der, som alkohol og at jenta som bodde der hadde veldig pent haar men var veldig veldig trist!! Mamma lurte mye paa dette og laante til slutt en bok om dalen vaar paa biblioteket. Det viste seg at denne gaarden i gamledager var et serveringssted hvor det ble brygget hjembrent og at det for det igjen hadde bodd en familie der med en datter som tok selvmord av ukjente frunner (hun hengte seg i laaven) Mamma kjeftet masse paa meg rett og slett fordi hu ble saa redd og til slutt stengte jeg ut alt. Naa er onkelen min forsvunnet og jeg vet at er han gaatt bort hadde han tatt kontakt med meg om jeg var aapen ellers vil jeg ha kontakt med morfar slik at han kan fortelle meg hvor onkel er!!
    Er det noen som vat eller har lest noe om hvordan man aapner seg for slike impulser igjen??

Totalt Forelsket I Min Lille Prins

Innmeldt
    Mar 2009
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    8

Sv: hvordan faa det igjen?

Les siden alternativ.no så kansje du kan finne noe/noen der som kan veilede deg videre.
    Med doula menes en erfaren og profesjonell fødselspartner som gir emosjonell, fysisk, informativ og praktisk støtte til en kvinne og hennes partner under hele fødselsprosessen.
    http://mammanett.no/forum/showthread.php?t=62132

Innmeldt
    Sep 2007
    Hvor
    tyskland
    Alder
    25
    Poengstyrke
    19

Jeg er ingen ekspert på sånne saker, men jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen.
    Jeg for min del drømte veldig mye rart da jeg var barn, og ofte handlet det om ting som kom til å skje.
    Da jeg ble litt eldre, skjønte jeg at det ikke var helt normalt å drømme at folk skulle dø plutselig, eller at jeg skulle vite nøyaktig når babyer skulle bli født...
    Så begynte jeg å fortelle det til folk i familien, og ble møtt med mange rare kommentarer og blikk. Følte meg utrolig rar og teit.
    Så gikk det en lang periode som jeg ikke merket noe til disse rare drømmene eller forutanelsene. Kanskje det hadde noe med å gjøre at jeg følte meg rar som hadde det slik? At jeg ikke kunne fortelle det til folk uten at de så på meg som om jeg var helt tullerusk...
    Men etter at jeg møtte samboeren min har det kommet tilbake!
    Jeg begynte å fortelle ham når jeg drømte rare ting eller så for meg ting som kom til å skje, -og så skjedde det. OG han syns ikke jeg er gal.
    Han syns det er spennende, og sier ofte at han skulle ønske han også var sånn.
    Jeg har aldri helt forstått hvordan det virker. Gøy å høre at det er flere enn meg som er "rare".
    Storesøs L'09 Lillesøs R'11 og Lillebror '13 født hjemmeDagbok

Innmeldt
    Oct 2009
    Poengstyrke
    0

Barn er mye mer motaklige enn voksne, rett og slett fordi sperrene er mindre. Jeg vil anbefale deg å meditere og å fokusere på åpne, lukke teknikker hvis du kjenner til disse? Noen mener også at nærhet til naturen hjelper, og et sunt kosthold uten sukker og svinekjøtt.

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    81

Jeg tror også meditasjon kan være en måte å åpne opp igjen. Og jeg tror ikke det er så langt unna en åpning for deg heller, siden du husker at du har vært i god kontakt med den andre siden da du var liten.

Barn er mer åpne for den andre siden fram til de som regel får beskjed om at det bare er fantasi og så stenger de for. Jeg har lest/hørt at fram til 5-6 års alderen kan alle barn se gjennom sløret til den andre siden.

Sønnen min så og opplevde masse da han var liten, og selv om jeg oppmuntret han og vi var åpne på det alle sammen og snakket om det så stengte han for det selv nå. Jeg vet ikke om han har fått noen kommentarer på skolen eller om det er puberteten som er grunnen, men han sier at han fortsatt tror på det, men at han ikke ønsker å gå inn i noe. Jeg snakker med han for det, og hvis jeg føler at det er noen i nærheten så spør jeg alltid han også om han merker noe, og han gjør det.

Så - jeg tror meditasjon kan være en fin måte å komme i kontakt med din indre verden og den andre siden igjen.

(...og etterhvert så får du kanskje kontakt med mange andre enn du hadde tenkt, det kan nesten virke som når den andre siden får nyss i at man kan ta i mot beskjeder så blir man en magnet som "alle" tar kontakt med... hehe)

Annonsebilag

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •