hei!jeg er 23 aar og mamma til en vakker liten gutt paa litt over 3 mndr. mitt eller mine spm er;
1;naar skal latteren komme? Han smiler osv men enda har det ikke kommet noen latter. er det uvanlig?
2; hvr mye kontroll skal han ha naar han ligger paa magen?han klarer ikke aa holde hodet oppe lenger enn ca 1 minutt og naar det först han 'fallt'ned har han store problemer med aa faa det opp igjen
3;det er ikke alltid han snur seg etter lyder. han skravler osv, men det virker ikke som om han oppfatter akurat hvor lydene kommer fra alltid. vi har vaert paa 3 tester ang hörsel som har blitt underkjent. de har slaatt ut men ikke nok til aa bli godkjent. er det mulighet for at han er döv?han reagerer jo bare ikke alltid og skvetter av höye lyder.
vi er naa i tyrkia paa familie besök og skal ikke tilbake til norge för 19.desemb er, men jeg er kjempebekymret!
tror du det er noe galt med han?
Mvh Marlene
Hei,
Ut i fra hva du skriver så tror jeg ikke det er noe unormalt med sønnen din. Små barn er veldig forskjellige, og hva som regnes for normalt varierer veldig mye.
Barn utvikler seg i rykk og napp, og i sitt eget tempo. Noen perioder kan det virke som om ingenting skjer, mens andre dager skjer det utvikling hele tiden.
Det er helt normalt at et barn på 3 mnd ikke ler.
Å ligge på magen og holde hodet oppe er tungt. Tenk bare hvor stort babyhodet er i forhold til resten av kroppen. 1 minutt er mer enn lenge nok for en 3 måneder gammel baby. Ikke rart han er sliten etterpå.
Når det kommer til hørselen så er han nok ikke døv, siden du sier at han reagerer på noen lyder, men ikke alle. Dette trenger heller ikke å være noe, men det er fint at dere er observante, mange barn har mye ørevoks og kan ha nedsatt hørsel av den grunn.
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)