Litt interessant å se hvor forskjellige man er. Noen "tar helt av", og har borrelås til og med på doen, mens andre knapt får satt opp trappegrind.
Så - hvor mye sikrer dere, og hvordan fungerer det i hverdagen?
Da Amalie var liten må jeg innrømme at vi ikke gjorde noe spes for å sikre huset... Kanskje vi hadde sånne støpselbeskyttere, men ikke noe mer. Jeg så ikke noen andre kritiske ting, siden vi bodde i en leilighet på grunnplan (ingen trapper). Ja, og så hadde vi på et par skuffelåser på kamera-skuffen da. Men det var kanskje heller å sikre kameraet fra barnet, og ikke omvendt?![]()
trappegrind fikk vi omsider opp.
Ellers er det fint lite spesiel sikring her egentlig.
Latt være å sette nips slik at unga kan nå det stort sett.
edit: også har mannen skiftet alle stikkontaktene i huset til de med barnesikring.
Sist endret av Tullip; 21-10-09 kl 08:27. Årsak: Lagt til litt.
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
trappegrind har vi. og ovnsikring..men den er jo helt elendig, han stikker jo hendene under og skrur på bryterne
nå vurderer vi hjørnebeskyttere på bordet (har et sånn indiabord med skarpe hjørner) gutten vår løp i stuen hinn dagen, sklei, og kuttet seg i øret på kanten
ellers har vi vel ikke noe mer sikring.. jo noen sånne skuffestoppere i redskapskuffen på kjøkkenet![]()
V har bårelås på kjøleskapet,sikkring i stikkontaktene,og en klosse på gangdøren så hindrer døren i å smelle. Vi har ingen trapper.
Nå var nok Oda en VELDIG enkel unge sånn sett, så skal ikke si at jeg kommer til å være like avslappa med nestemann - det kommer jo an på ungen, men med Oda var eneste vi gjorde å sette opp trappegrind. Ellers passa vi på at det vi var redd for sto "out of reach". Støpsler og ledninger var ho aldri interessert i - eneste var at ho elsket å skru av og på et lys, men BRYTEREN kunne vi jo ikke sikre, og hva ville vært poenget?!![]()
Når vi flytta da ho var 2 år satte jeg forresten på sånn sikring på kjøleskapet, men det var ikke fordi ho åpnet det, men fordi ho ikke lukket det etter seg igjenAltså - det var ikke noe problem at ho åpnet, for ho bare kikka likevel, men ho lukket aldri kjøleskapet helt igjen og da kunne det jo gå lang tid før jeg merket det. Brukte den sikringa i 1 uke, kanskje, så skjønte ho poenget og vi fjernet den igjen. Hehe!
Til eldste hadde vi bare kontaktbeskyttere, og muligens sikring på søppelskapet inne på kjøkkenet, husker ikke helt.Hadde ikke trapper inne i selve leiligheten, og i fellesgangen fartet hun jo aldri alene. Hadde pynteting på bordet og sånt, kan ikke huske at hun plukket noe unormalt mye i alle fall.
Med nummer to fikk vi en helt annen sort barn.Måtte så klart ha kontaktbeskyttere, men også trappegrind og grind inn til kjøkkenet(!). Fordi det var altfor store åpninger i trappen, måtte vi sette plater på ene siden, må skjønne at der skulle man dingle med bena og stikke hodet inn.
Måtte flytte unna bøker og diverse fra de to nederste bokhyllene fordi hun var så ram på å klatre. Tror ikke hun heller var så fæl å plukke fra bordet, ikke som jeg husker i alle fall.
Nå, med nummer tre, har vi plugget i kontaktbeskyttere. Så langt kom vi.Burde absolutt fått opp trappegrinder, men vi er litt uenige om hvor de skal stå.
Dessuten har vi blitt flinke til å passe på at kjellerdøren er igjen, så det burde gå bra litt til. Jeg/vi følger jo med henne hele tiden uansett. Men ser vi må kjøpe skuffe- og skapsikringer, hun er temmelig ivrig på dem. Mest for å unngå klemte fingre og for å beskytte tingene fra utforskende baby.
Sa jeg at vi har bodd i forskjellige leiligheter/hus for hver baby?Faktisk fire på den tiden da, men bare tre babyer.
![]()
Vi hadde trappegrind når vi bodde i gamlehuset.. da ovenfra bare, ho krabbet jo ikke ,
så det var mest hinder for hundene i å komme ned i stua
Her skal vi kjøpe sånn stikkkontakt greie, men ho er ivrig å drar ut de andre ledningene så vi må jo passe på fordet..
Også har ho to skap på stua og ett på kjøkkenet ho tar opp og ser i, men der er det mest bare blader og rotså det får ho egentlig lov å drive med..
MEN så kommer vi til grind.. vi har spisestue og stue nesten i ett, (det er et lite skille) og vedovnen er i spisestua (som vi går igjennom for å komme på kjøkkenet)
og L krabber jo etter oss, og det går bra, men vi ser jo etter at ho er i god avstand til ovn...
Men så lurer jeg litt på om vi skulle ha satt opp sånn baby dan flex 5 tvers over stua/spisestua(åpning på 3 m så det går akkurat med den )
Så ho bare er i stua... Ser for meg at det kan være en fordel når vi får nestemann at ho kan gå mer fritt i stua uten at vi slipper å passe skikkelig på at ho ikke kommer borttil vedovn når jeg ammer den lille ol.
Ellers har vi ikkeno sikring...
Jeg har ingen sikring rundt vedovnen.
Ingen av barna har rørt den når den er varm, værre når den er kald gett.
Da er det stas å rote i aska da.
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Samma greia her..
Uansett om vi er hjemme hos svigermor eller mine foreldre, så går han i ring for og unngå vedovnene og holder hendene tett inntill kroppen og sier "Au".
(Han har aldri brent seg, men har tydligvis sjønnt at det er varmt)
Men når det ikke er fyr, så skal han lukke opp og rote inni...
Av barnesikring her hjemme har vi trappegrind oppe med soverommene.(Burde fått oss nede også)
Barnesikring i stikkkontakter.
Og vi har ikke kunne ha noe særlig på bord ol.
Noen som har forslag om hvordan vi kan barnesikre ytterdøra..?
Han låser den opp og prøver og stikke ut,og han er kjapp, så det er skummelt.
(Må bare nevnes at han her om dagen sto klar med lua feil vei,1støvel og 1crocs med ei spade i hånda, og skulle ta seg turen ut..)![]()
Veldig stolt mamma til en gullgutt, ei prinsesse og lille gull
Syr klær på bestilling3 hjerter
Vi har aldri hatt noe form for spesiell barnesikring her, vi- har aldri sett behovet for det faktisk. Kanbeskytter i sprinkelsenga og sengehest på stor-senga til storesøster enest
Har ikke hatt unger som er så voldsomt klåfingret, og nå har begge to på 5,5 og 1,5 år ører som stort sett virker veldig bra![]()
~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)