Takk, jeg skal høre litt rundt for vi har ikke fått papirer fra fødsel eller noe, endaMen tror jeg mistet helt normal mengde, de ville jo sagt ifra om det ble mistet så mye at jeg skulle tatt jerntilskudd eller fått blodoverføring om det var for mye- regner jeg med
![]()
Da ville du nok fått beskjed, ja.
Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen. ♥
Jeg fikk det på fødselsrapporten jeg fikk ved jordmorsamtalen etter fødselen, men det er kanskje ulikt hva deforskjellige fødestedene gir ut ?
Men uansett har du rett på innsyn i journalen din på sykehuset og får nok vite det hvis du vil.
Jeg mistet 300 ml, noe som er helt normalt
Blir nesten skremt når jeg hører hvor mye blod noen har mistet jeg...Eneste jeg gruver meg til når det gjelder fødselen er at jeg skal blø ihjel, er ikke redd for smertene og det, det er jeg liksom forbredt på...men akkurat dette med at det skal skje noe alvorlig som for eksempel at jeg rett og slett skal blø ihjel
Nå skal jeg ikke være overmodig og svare "Det skjer ikke" fordi jeg sitter ikke på noe tall på om dette skjer og i tilfelle hvor ofte, men dette synes jeg du skal ta med knusende ro. Jeg har ikke hørt om en eneste i dagens Norge som har vært NÆR å blø i hel under fødsel en gang, så ta det helt med ro.
Jeg har hørt om én fødsel i løpet av mitt 30 år lange (korte) liv der leger og jordmødre var bekymret pga mors blodtap - og det gikk helt fint til slutt. Både jordmødre og fødselsleger har grep og teknikker de bruker for å stoppe blødninger hvis det trengs. Det er i det hele tatt ekstremt liten sjanse for at noe skal gå alt for galt. Husk at du er i hendene på medisinske eksperter på sitt område - de vet hva de gjør.
Jeg gruet meg forresten også veldig til fødsel (av andre grunner) og hadde stor hjelp av en samtale på fødeavdelingen. At en jordmor som hadde jobbet i 15 år aldri hadde støtt på den komplikasjonen jeg var redd for, var faktisk det som hjalp meg aller mest. Snakk med jordmor om dette du, evt be om samtale på føden, så får du nesten garantert høre noe som hjelper![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)