Hjelp....
Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid og er nå 7 uker på vei.
Vi er begge rimelig sjokkert da dette ikke var planlagt. Har gått på heftig antibiotika kur pga kraftig magesyke og i følge legen har nok det muligens svekket p-pillene mine.
Vi har vært sammen i over 1,5 år nå men ikke flyttet sammen enda.
Han har en sønn på 7 år fra før og ønsker at han skal venne seg til at vi bor sammen før han får en lillebror/søster å bryne seg på. Samt at siden han bor i en annen by at jeg skulle få en jobb og slikt der nede først.
Og jeg forstår dette så utrolig godt! Vi har pratet mye om å få barn, men alltid sett for oss at vi skulle sammen kaste pillene mine og planlegge dette. At vi skulle gjøre alt i "riktig" rekkefølge denne gangen.........
Jeg så forvirret og fortvilet nå. Etter en lenger samtale i går kveld skjønte jeg at han ønsker at vi ikke skal få barn enda, hovedsakelig pga hans sønn og det at vi ikke bor sammen enda, og at han da synes abort er det beste nå..... Og jeg aner virkelig ikke hva jeg ønsker nå, men jeg er redd jeg ikke klarer å gjennomføre en abort....
Jeg vet en 7 åring vil få problemer med å fordøye både "stemor" og en liten en sånn på en gang.
Huff.... Jeg er så forvirret nå...
Er det noen som har liknende erfaringer? Eller bare noen tips eller råd???
Klem fra forvirret, usikker og fortvilet.
Uff, dette var ikke enkelt, nei... jeg skjønner godt du er forvirret og usikker
Jeg vet ikke hva som vil skje med forholdet deres om du velger å beholde - om han da sier at han vil prioritere sønnen han allerede har og svikter deg og nye babyen, eller om han kommer fram til at dere sammen bare gjør det beste ut av situasjonen.
Men, jeg tror at dersom man er i villrede og i utgangspunktet ikke ønsker å ta abort så vil man sannsynligvis slite med det siden. Det er flere som sier at de sliter ved abort når de var usikre enn omvendt.
Jeg har tatt abort selv, men jeg har aldri angret på det - jeg var sikker den gangen. Men, hadde jeg vært usikker hadde jeg muligens angret, jeg vet ikke.
Du må nok bare sette deg ned og virkelig finne ut hva som er viktig for deg.![]()
Kjære deg..
Forstår at situasjonen føles noe kaotisk nå.
Du viser at du er reflektert og ser andres ve og vel da du tenker på sønnen han har fra før.Men sønnen er et resultat av din kjærestes fortid.Han er en naturlig del av livene deres og det er flott at du tar hensyn.
Det høres kanskje hardt ut men du kan ikke ta et valg av pga din kjærestes forhistorie. Du må ta et valg som for deg er det riktige. Hva det blir er opp til deg å finne ut. Kan bli mye sier du med stemor og et lite søsken samtidig. Han vet vel om deg så det er ikke noe sjokk om dere flytter sammen. Det kan finnes værre ting for en 7 åring å skulle ta hensyn til.Barn tar gjerne ting mer naturlig enn voksne.Men skulle dere fullføre er det viktig at sønnen beholder sin plass. Da tenker jeg at han heller deler dere med et søsken.Å få søsken er ikke et tap.Som regel er det en berikelse.Han får en viktig rolle som storebror, og vil alltid være deres første sønn uansett.
Skulle dere velge abort er det et valg du sannsynligvis tar fordi du er omsorgsfull,og tar hensyn til andre, men tenk også på deg selv midt oppi det hele.Skulle du kjenne på at det er best med abort kan det være at det er mest riktig. Ta kontakt med ditt lokale Amathea kontor og be om en samtale. Der kan dere begge komme til parsamtale,eller om du ønsker å komme alene er det helt ok. Kan være greit å ha en nøytral tredjepart å snakke med.
Lykke til uansett valg![]()
Hilsen Bente, veileder og sykepleier
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)