Hei!
Jenta mi på snart 3 år er plaget av hard mage og skjeldne avføringer.... Hun har slitt med dette en god stund nå, og jeg begynner å bli bekymret! Hun gråter hver gang hun må bæsje, tisse går helt fint, hun har begynt å tisse på potta og det går bra. Men bæsjen holder hun inne så lenge hun kan, og hun sier at hun har vondt. Det går som regel 3 dager mellom hver gang hun bæsjer. Hun er ikke kresen i matveien, spiser det meste og spiser godt.
Så fikk jeg et råd om at en homeøpat kunne hjelpe med å finne riktig naturmedisin som hjalp for dette. Stemmer det?
Hilsen bekymret mor=)
Hei
Du kan prøve 1 ts linfrø i et stort glass vann hver dag. Så kan du kutte ut evt inntak av melk en periode for å se om hun reagerer på melken.
Det er veldig fint å massere forsiktig under foten hennes 2-3 min hver kveld før hun legger seg. Masser midt på fotsålen, begynn med den høyre foten og så den venstre etterpå. Begynn oppe til venstre på hver fot og arbeid deg langsomt nedover. Det skal være behagelig for henne. Dette er "hjemme-soneterapi"!
Hvis dette ikke hjelper etter 1-2 uker ville jeg gå til en homeopat. Homeopati er meget fint for fordøyelsen og styrker immunforsvaret. Min erfaring er at det ofte gir meget gode resultater på barn. Men vær litt tolmodig - noen ganger må man prøve ut flere midler før man finner det som virker godt nok!
Hilsen Kathrine![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)