Noen som har født hjemme? Jeg vil vite mer om det, og finne ut om det er noe for meg..
Jeg kjenner kroppen min godt, og stoler på at den gir meg de signalene jeg vil trenge. Men selvfølgelig er en betingelse at jeg er så forberedt som mulig, og vet hvilke valg jeg har og hvilke faser jeg skal igjennom.
Alle erfaringer er velkomne, både gode og dårlige!![]()
Har ei snuppe født i sept. 06 og hun vil bli storesøster..
15.08.09
Under tråden min "Fødesteder og MN brukere som har født der" står Asterix og Lise'66 oppført under "Hjemmefødsel" _tom_
Mamma til tre prinser![]()
![]()
To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010
Hei, jeg er 21 år, førstegangs og jeg vurderer hjemmefødsel.
Grunnen til at jeg vurderer hjemmefødsel er at jeg har utrolig dårlig forhold til sykehus, og at jeg generelt blir stresset i nye omgivelser som jeg ikke har "kontroll" på.
Dessuten syns jeg at hjemmefødsel virker så fint og naturlig.
Tenk å få legge seg i sin egen seng og kose seg sammen med sin lille, bare få minutter etter fødsel
Det jeg lurer på er hvor jeg kan finne info om hjemmefødsel?
Skal snart på min første JM-time og får nok info der. Men vil gjerne ha litt å lese på så jeg kan forberede meg på å snakke med henne om emnet.
Noen som har født hjemme?
på forhånd takk
Storesøs L'09 Lillesøs R'11 og Lillebror '13 født hjemmeDagbok
Hei! Så spennende! Vet at ei fra sept-desemberbarna 2007, "Sitron" har hatt hjemmefødsel, hun titter sikkert innom her etterhvertJeg hadde planet om hjemmefødsel, men minsten kom 5 uker før termin, så da måtte jeg på sjukehus gitt
Men neeeeeeeste gang
![]()
Storebror, f. 2005
Lillebror, f. 2007
Lillesøster f. 2009
Lurer litt på om du er nødt til å ha født før for å få hjemmefødsel! Ikke helt sikker,snakk med jordmoren din! Ser du bor i stavanger, ei som heter Hildur Strømme er helt fantastisk!
Mamma til 3 skatter
Vet ikke om du siktet til meg? Men jeg bor ikke i Stavanger, men i Kr.sand..
www.hjemmefodsel.no har masse informasjon til de som vurderer en hjemmefødsel
Jeg fødte hjemme og det er noe jeg anbefaler. En utrolig flott fødsel også så deilig etterpå![]()
Nei, jeg har ikke lagt ut noen ting her. Er helt ny bruker å prøver og bli litt kjent med systemet her. Men det er mulig at det kommer etterhvert![]()
Her står det om Hjemmefødsel i MNs artikkelsamling: http://mammanett.no/foedsel_/_barsel/hjemmefoedsel![]()
Mamma til tre prinser![]()
![]()
To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010
...er det noen som her som har vært gjennom det før, eller som har vurdert det?
Sitter og surfer på youtube, og kom over denne fantastiske videoen (ingen messy detaljer). Synes det ser litt herlig ut å bare kunne gå hjemme i kjente omgivelser.. men tror jeg føler meg litt tryggere på sykehus likevel..![]()
http://www.youtube.com/watch?v=mYax6...eature=related![]()
~ tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive ting, og det positive gror ~
Sitron, som var i min termingruppe sist, fødte hjemme!
Du kan jo prøve å sende henne en PM..
Jeg vurderte hjemmefødsel sist, men da minsten var prematur blei det sykehus. Vurderer det denne gang og, bor 2 timer unna sykehus, så kan bestemme meg den dagen fødselen starterSå da gjenstår det bare å se
![]()
Storebror, f. 2005
Lillebror, f. 2007
Lillesøster f. 2009
Hadde vært gøy å se hvor mange som planlegger hjemmefødsel.
Hva gjør dere for å forberede dere?
Hva har dere av utstyr osv?
Hvordan skal dere legge det opp, hvem skal være der osv?
Fortell!
Jeg skal føde hjemme denne gangen også. Men nå skal jeg kjøpe et fødebasseng. Vil gjerne føde i vann, tror det er en fin smertelindring i seg selv.
Også skal jeg ha en doula![]()
Med doula menes en erfaren og profesjonell fødselspartner som gir emosjonell, fysisk, informativ og praktisk støtte til en kvinne og hennes partner under hele fødselsprosessen.
http://mammanett.no/forum/showthread.php?t=62132
Med doula menes en erfaren og profesjonell fødselspartner som gir emosjonell, fysisk, informativ og praktisk støtte til en kvinne og hennes partner under hele fødselsprosessen.
http://mammanett.no/forum/showthread.php?t=62132
Jeg skal også ha hjemmefødselIkke at det var noe nytt for deg da sitron
Det blir min første fødsel, så er jo veldig spent på hvordan det vil bli.. Vil gjerne prøve å føde i vann, men holder alle muligheter åpne siden fødselen sjelden blir slik man ser for seg.. Nå aner jeg ikke helt hva jeg skal forestille meg heller
Jeg skal bruke jordmødrene som driver siden hjemmefødsel.no, har hatt et informasjonsmøte med dem og følte at de var de rette for fødselen. Jeg ønsker å ha så få personer som mulig rundt meg under fødselen og kommer derfor ikke til å bruke doula, selv om jeg mener at doula er skikkelig bra for mange... Hadde jeg skulle født på sykehus hadde jeg nok vurdert doula..
Hadde egentlig tenkt til å gå på dulaskolen selv, men det ble ikke noe av pga flytting og andre prosjekter.. Nå er jeg selvsagt glad for det siden det hadde passet dårlig nå som jeg er gravid, skal også legge til at jeg har snakket med ei som går på doulaskolen og hun pluss endel til er ikke superfornøyde for å si det slik.. Men det er det sikkert ikke alle som mener da!
![]()
Mai 2010 +
Oktober 2011
Eg kunne tenkt meg det, men trur det blir uaktuelt pga slik me bur nå. Om noko skulle gå galt, så er det VELDIG knotete å bli frakta på ei båre ned til vegen... Også har me lite bad og slikt. Så eg veit ikkje heilt, er eigentleg veldig positiv til det, om svangerskapet tillet det då.![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)