Har kopiert litt fra en annen tråd jeg har laget,men er nokså stille å rolig der, så tar det opp her og siden det gå miljø, sparing på utgifter til såper, det er billigere i lengden med enjo enn såpa, er raskere å vaske med enn såpa og bruker mindre vann.
Er det mange her som bruker Enjo?
Er dere fornødde med det?
Bruker dere det til alle rom inne, utevedig og bil?
Tenkte og kunne gi tips og råd i denne tråden og selvfølgelig andre ting hvis dere kommer på det og positive og negative erfaringer ved bruk av enjo, eidsvoll eller andre alternativer osv.
Jeg selv bruker bare enjo i hus nesten.
Jeg har baderomspakken, kjøkkenpakken, moppestativ med våt og tørrmopp, støvhanske, universal vaskehanske og mikrolett, vindusvasker, flexibiber støv, vaskemagneter, krystall deoen, kalkløser, natur, tørkehåndkle, glassklut, skinn og trebalsamen, poleringskluten og dagkremen til enjo. Syns jeg er litt på vei nå med utstyr til husvask uten såpa som er mye mer miljøvennlig og ikke sliter like mye på huset. Er godt på vei til husvask uten såpa syns jeg. Er litt zalo jeg bruker, mr muscel inni komfyre og har og noe spesialgreier til den keramiske toppen for og ta vekk noe som ikke forsvinner med Enjo fillene, det er vel de såpene jeg bruker til rengjøring som ikke er miljøvennlige bittelitt hvitvask til hvite klær.
Jeg er selv oppvokst med Enjo hjemma, da jeg hadde søsken med både astma og allergi og vi skulle ha minst mulig såpa i hus.
For mannen som er oppvokst med såpevask var det litt verre når jeg begynte og gå over til vask uten såpa.(vasket i leiligheten vi leide med såpa, hadde ikke enjo da, men har kjøpt enjo etter vi kjøpte huset for jeg vil ikke vaske det nye huset med såpa) . Han var i mot dette, men kom ikke så langt med og diskutere det da det er jeg som gjør rent, men han har blitt mer positiv til det nå for han ser det blir rent. Han ville ha såpelukta for det er da det er rent, så jeg sa verse god sett heller rundt noen skåler med såpe så vasker jeg gulvet uten såpa. Vaskemagnetene måtte jeg mer krangle meg til, der gikk grensen hans, men fikk overtalt han til slutt. HAdde ikke hatt så mye valg, hadde komt i hus uansett. Jeg som vaske klær ikke han![]()
Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007
Etter som jeg ser har de åpnet nettbutikk http://www.enjo.no/. Trykker du på kurs i den linken øverst på siden så mener jeg du kan registrere deg om du ønsker deg kurs, å du får vite om det er noen forhandlere i nærheten.
Embla født 6 mars 2004:smiley229Lille Hedda født 9 september 2007:smiley229
Takk for svar! Har vært inne på nettbutikken og kommer nok til å bestille. Men kan noen gi meg noen tips om hvilke produkter jeg trenger for å komme i gang? Jeg tenker at jeg kjøper moppen og de gulvmoppene jeg trenger for å gjøre rent i huset. Ser ut som om det er en del forskjellige, hvilke er mest anvendelige? Og hvilke kluter/votter/etc anbefaler man til en nybegynner?
Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007
Mange velger badersomssettet til å begynne med. Vet ikke hvorfor, men gjorde det samme og er veldig glad for det
Ville da hatt baderomshansken, mikrolett til bad og kalkløser. Jeg selv har 2 sett til badet siden vi har 1 bad og 1 vaskerom med toalett og vask. Sprang opp og ned trappene for å vaske speila, så opp på badet å vaske vasken osv, så blei rimelig lei og kjøpte 2, men er jo greit med 1 sett til å begynne med å ta litt etter hvert. Holder som regel me bare baderomshanske og mikrolett, men kalkløseren er veldig god der det er kalk som sitter fast noen plass i dusj og vask og i toalett. Føler eg får bedre vekk grapset med det enn såpa.
Etter det ville jeg kjøpt til kjøkkenet. Duoklut til kjøkken, kjøkkenskrubb, mikrolett til kjøkken og evt skurepasta
Av gulvmopper anbefaler jeg støvmoppen(hvis dere har masse gulvbelegge eller parkett) og blå universal mopp. Blå universal kan være litt tung å vaske med bare så du vet om det, men får med seg ekstremt mye. Vil du ha en litt lettere har du gulvmopp medium, hadde en av den eldre utgaven og syns ikke den var så god og sudde ikke så godt til seg vannet, vet ikke hvordan den nye er, men den er lettere enn den blå å vaske med, men tar ikke så mye av grapset du får det rent uansett, men den går ikke så dypt eller hva jeg skal si.
Pumpekanne og vaskenett. Vasker du de i vaskenett holder de seg bedre. Bør helst vaske moppene for seg vasker du det sammen med mikroletter og andre kluter bler de mer støvete, nuppete og stygge utseendemessig. Vasker du de sammen ville jeg hatt mikroletter og kluter i vaskenettet for å hindre at de får støvet på seg.
Er det noe er det bare å spør. Vet ikke om jeg har forklart godt nok. Er ikke verdensmester i å forklare eller å skrive riktig.
Så fint at du tok deg tid til å svare så detaljert, Silje! Skal legge inn en bestilling nå snart, må bare se hvor hardt kontoen er såret når jeg er ferdig med all julegavekjøping. Mulig jeg må vente til januar.....![]()
Hei! Snat 2 barns mamma og bruker av Enjo-produkter her.
Selger Enjo produkter og har selv brukt produktene siden 2003. Er strålende fornøyd og kan derfor anbefale de på det sterkeste. Anbefales også spesielt til de som har allergier.
Ta kontakt på telefon 45602112 hvis du har spørsmål angående produktene, ønsker renholdskurs eller ønsker å kjøpe produkter direkte. Jeg er forhandler i Trondheim.
Hilsen Hanne![]()
Er dette noe norske greier, eller finnes det en variant som jeg får kjøpt i for eksempel England?
Eller blir det til at jeg må bestille gjennom norske og få sendt hit?
Finnes det en webside kanskje?
Synes det høres litt bra ut dette.![]()
Enjo he inettbutikk http://www.enjo.net/html/no/produkter, men de selger det i andre land og. opp til flerne, men husker ikke vilken land
http://www.enjo.net/html.php/no/om-enjo/enjo-worldwide
Her er nettadressen så du kan se hvilken land som selger det bl.a England
Hvis du holder et renholdskurs hjemme hos deg, får du 3 valgfrie produkter til 30 %. Mye penger å spare der![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)