Jeg har i nå lengere tid gått og håpet på å få en operasjon, så kalt gastric bypass (vektoprasjon) (du kan lese om operasjonen på hjemmesiden min under linken operasjon http://christin.hagali.com
nå de siste månedene så har jeg rett og slett jobbet skikkelig hardt for å få denne operasjonen fordi den for meg er livsnødvendig.. Jeg var hele 160 kilo i januar.. greide å gå ned 18 kilo etter ett opphold på NIMI hønefoss (trening og kostholdsendringsopplegg Du kan lese om oppholdet mitt her) Men da jeg kom hjem røyk ryggen og jeg gikk opp 7 kilo... det var da jeg fikk no og sa at nå må denne operasjonen gå igjennom snart..
Jeg har vært igjennom alle de "kursene" som sykehuset krever før en operasjon og ble godkjent av kirurgen den 4 november. Da sa han at jeg kom til å få dato i begynnelsen av 2009.. Og tenkte at ok, da får jeg bare kjempe meg frem til denne datoen... Men på tirsdag (11 nov) da jeg skulle på preoperativ kurset, som skulle lære meg om spising før og etter en operasjon så, så står jeg og fyller disel da tlf ringer...
Og en skikkelig koselig dame spurte om jeg hadde mulighet og lyst til å komme inn den 26 nov for operasjon...
jeg måtte få henne til å gjenta datoen en gang til.. mens jeg nesten ropte jaaaaaaaaaa inn i telefonen... og så begynte jeg å stortute...
da det gikk opp for meg at jeg skulle opereres om 14 dager.. altså.. væææ.. men jiiippiiiii.. og huff.. og skummelt..
Men, jeg dro på preoperativkurset og sugde til meg all informasjonen om spisingen.. og ble satt på pulverkur fra om med den dagen.. ( dette for å "slanke" leveren så det er lettere for kirurgene å komme til inni magen)
Skal egentlig gå på pulverkur i 3 uker.. men jeg har jo bare fått 14 dager på meg.. så jeg må være streng og ikke sprekke..
Er i min 3 dag nå.. og enda ikke sprekt.. men merker at magen protesterer.. den er sulten og vrir seg.. men jeg biter tennene sammen.. dette skal jeg klare...
Så nå sitter jeg her.. og er spent, men gleder meg noe utrolig... det blir en tøff tid både før og etter operasjonen.. men jeg skal komme meg gjennom de..
Lurer du på noe så må du ikke være redd for å spørre .. jeg svarer så godt jeg kan..
Og dere.. kryss fingrene for meg da..![]()
Sist endret av kjerubin; 13-11-08 kl 13:00.
Oi, oi - så spennende da, Kjerubin!Ble så glad for deg at jeg felte noen tårer her jeg nå!
Masse, masse, masse lykke til!
![]()
![]()
![]()
Mamma til tre prinser![]()
![]()
To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010
Tusen takk tingeling..![]()
Masse lykke til! Krysser fingere for deg.![]()
Stolt mamma til 3.
Takk for det..![]()
Å så kjempe spennende.
Skjønner godt at du er nervøs, men det er normalt forran en operasjon.
Dette kommer til å gå kjempe bra.
![]()
![]()
Lykke til![]()
Å, Kjerubin! Dette var gode nyheter, vet jo at du har ventet på dette..
Masse lykke til, dette klarer du!![]()
Vil bare ønske deg masse lykke til..Har sett mange etter slik operasjon, og det blir kjempe slanke..
Igjen masse lykke til![]()
Verdens heldigste Mamma til 1,2,3,4
Gutt 94, 3400g,
Gutt 96, 3750g,
Gutt 06, 3400g,
Gutt 09, 3150g
Tusen takk til dere alle sammen...Jeg gleder meg masse egentlig..
![]()
Tusen takk.. !![]()
10 dager til OP dag..
og bare 4 dager til gastroskopi undersøkelsen... bluæ... gruer meg litt til den... men det går jo bra det også vil jeg tro...
jeg pulviserer meg så det snart tyter ut av øra.. på dagen går det greit.. men merker at på kvelden er det litt vanskeligere.. merker mere at jeg er sulten på kvelden enn på dagen... sikkert fordi jeg er en kvelds-spiser... Og det har jo ikke gjort saken med vekta bedre... Men jeg er stolt av meg selv.. har holdt meg til shakene stortsett.. bortsett fra i går.. da ble det ett par groooove knekkebrød med skinke, og uten smør. og spiste litt makaroni og svinekjøtt til middag.. Men i forhold til hva jeg pleier å spise, så var det minimalt med mat.. og jeg holdt meg godt under 3000 kcal som er ett normalinntak pr døgn for en kvinne.. Så.. klappe meg selv på skulderen.. bra jobba kjerubin..
Men det som fortsatt er litt moro er at jeg har ikke godtesug.. men matsug.. heheh.. ville heller ha valgt en kyllingsalat enn en sjokolade nå... og DET er jo kjempepositivt og en lettelse for meg... Så jeg fortsetter i dag også.. og har tenkt å dra med meg ungen og gubben på tur.. det er jo sooool her i dag...
Tusen takk..![]()
Da er jeg ferdig med Gastroskopien... det gikk greit.. har noe smerter i halsen etter på.. men håper det gir seg snart..
Ikke vondt å gjøre det.. bare utrolig ubehagelig.. mye brekninger .. men litt kult å se tarmene og magesekken min på skjermen da...
Så nå er det bare 5 dager igjen til jeg legges inn.. og på onsdag er det Operasjonsdag......![]()
jeg heier veldig på deg!!
05 07
Det er ikke statisk å være menneske.
Takk for det..jeg heier jeg også...
![]()
Godt det gikk fint![]()
Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen. ♥
kjempe spennende!
lykke til![]()
Mamma te Viktoria 17.04.08Mamma te Karoline 17.02.06Tante te Ida 19.07.06
Hei på deg!!
Så spennende! Dette kommer til å gå kjempe bra!!
Masse lykke til på onsdag!![]()
2008
2010
Lykke til i morgen![]()
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)