Viser resultatene 1 til 2 av 2

Hybrid View

Innmeldt
    Oct 2005
    Hvor
    Langhus
    Alder
    32
    Poengstyrke
    11

ADHD,dårlig matlyst

Jeg har et problem, jeg har nylig fått diagnosen ADHD og har begynt på ritalin.
    Først tabletter, fikk dårlig matlyst av de og, men jeg greide på et vis å få i meg litt mat. Nå tar jeg kapsler, og matlysten er totalt nullet ut! Får knapt nok i meg mat, til tross for at jeg er sulten.. Først var det greit, så på det som en gratis slankekur, men den er blitt alt annet enn gratis. Jeg er "lett i hodet" , konstant sliten og småkvalm.. det er blitt et stort problem, og jeg begynner bli bekymret. Har alltid vært småspist, men dette er mye verre.. Kan jeg oppsøke en ernæringsfysiolog og få hjelp til å få et normalt forhold til mat? Vil helst ikke utvikle spiseforstyrrelse, merker at de få gangene jeg får i meg litt mer enn jeg pleier blir jeg kvalm. Magen reagerer spontant! Har du noen gode råd til meg? Vær så snill, jeg er desperat!
    Mamma til to gull
    Elise Helene Matias Leander
    Venter på Dagboken min

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    9

Sv: ADHD,dårlig matlyst

Hei,
    Huff dette hørtes ikke bra ut. Jeg vil råde deg til å diskutere dette med legen som har skrevet ut medisinen. Det er viktig at du får i deg mat og drikke da "slanking" på denne måten kun fører til tap av muskelmasse. Muligens kan du få skrevet ut næringsdrikker som vil gi deg mye næring i en liten porsjon. Kanskje kan medisinen endres til noe annet hvis du ikke klarer å spise. Be om henvisning til ernæringsfysiolog hvis du har mulighet til dette.

Lykke til!

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •