Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultatene 26 til 43 av 43
    Innmeldt
    Mar 2006
    Poengstyrke
    22

Sv: hvilke prevensjon anbefaler dere meg?

Sitat Opprinnelig lagt inn av martine Se innlegg
    Heldige deg, jeg fikk mensen uannsett hva på plasteretOgså så sinnsyke smerter Da ikke bare under mensen, hele tiden. Så jeg tåler ikke plasteret. Eneste p-piller jeg noen gang har tålt er yasmin. Men pga dødsfall så har jeg aldri lov til å ta de igjen, vi er litt utsatt i familien, ene siden kreft og andre siden blodpropp
    Samme erfaring har jeg med det plasteret
    Jente-07 Jente-08 Jente-10

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    I det røde huset!
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av Nora77 Se innlegg
    Du må bruke undertøy, da detter det ikke i gulvet
    Mamma til Sara 2000 og Adrian 2006 Blogg

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

Jeg kommer fra 6ukers kontrollen no, eneste prevansjonsmiddel legen kunne gi meg var
    MINIPILLEN eller HORMONSPIRAL.... Siden eg ammer... eg e jo egentlig super skeptisk til begge deler liker ikke ta alle mulige rare piller og greier
    Fikk resept på Cerazette, men de har eg hørt så mange har blitt gravide på (det hadde ikke legen sa hun)... Jeg kunne begynne å få blødninger av den selv om eg ikke har fått mensen tilbake, og kunne få litt blødninger no og da (altså veldig uregelmessig)..men de var visst 12timers margin på da, så var ikke krise om du glemte den en morgen og heller tok den seinere på dagen..

Hormonspiralen syntes hun passet best til meg, for eg sa eg kommer aldri til å klare å huske å ta de hver dag
    Men denne må eg lese litt mer om, vil ikke risikere å måtte slite for å bli gravid igjen pga denne, men det sa hun var veldig sjeldent at skjedde da, men eg e skeptisk fordet

Kobberspiral kunne eg ta når eg var ferdig å amme, men denne fikk man kraftig blødning av, og sterkere mens smerter så den vil eg no IKKE ha

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

p ringen skal ikke skli ut hvis du har stappet den langt nok oppi
    utenom at den KAN komme ut under samleie (men det har bare skjedd en gang her)
    Og så kan du ta den ut i 3 timer hvis du skal ha samleie og han kjenner den og syntes det er ubehagelig... (3 timer kan den være ute ja, så du kan ikke ha sex lenger enn det)

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    I det røde huset!
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av mayen Se innlegg
    Jeg kommer fra 6ukers kontrollen no, eneste prevansjonsmiddel legen kunne gi meg var
    MINIPILLEN eller HORMONSPIRAL.... Siden eg ammer... eg e jo egentlig super skeptisk til begge deler liker ikke ta alle mulige rare piller og greier
    Fikk resept på Cerazette, men de har eg hørt så mange har blitt gravide på (det hadde ikke legen sa hun)... Jeg kunne begynne å få blødninger av den selv om eg ikke har fått mensen tilbake, og kunne få litt blødninger no og da (altså veldig uregelmessig)..men de var visst 12timers margin på da, så var ikke krise om du glemte den en morgen og heller tok den seinere på dagen..

Hormonspiralen syntes hun passet best til meg, for eg sa eg kommer aldri til å klare å huske å ta de hver dag
    Men denne må eg lese litt mer om, vil ikke risikere å måtte slite for å bli gravid igjen pga denne, men det sa hun var veldig sjeldent at skjedde da, men eg e skeptisk fordet

Kobberspiral kunne eg ta når eg var ferdig å amme, men denne fikk man kraftig blødning av, og sterkere mens smerter så den vil eg no IKKE ha
    Jeg anbefaler i alle fall ikke hormonspiral til noen som ønsker seg flere barn. Hvis du husker hvordan jeg sleit for å få Adrian, så skjønner du sikkert hvorfor.

Dessuten kan man gå å småblø i mange mnd. før det stabiliserer seg. Jeg slet også med nedsatt sexlyst og hodepine.

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

Sitat Opprinnelig lagt inn av HappyCat Se innlegg
    Jeg anbefaler i alle fall ikke hormonspiral til noen som ønsker seg flere barn. Hvis du husker hvordan jeg sleit for å få Adrian, så skjønner du sikkert hvorfor.

Dessuten kan man gå å småblø i mange mnd. før det stabiliserer seg. Jeg slet også med nedsatt sexlyst og hodepine.
    ok da vil jeg no IKKE ha den var det eg og mente å huske nemlig...

Det med å småblø sa hun faktisk, kem som vil gå med bind i mange mnd da
    nedsatt sexlyst unner eg ikkje mannen, for eg kan ikkje akkurat skryte av den fra før

takk for at du sier i fra

Innmeldt
    Jul 2008
    Hvor
    Vestlandet
    Alder
    24
    Poengstyrke
    9

Har blitt anbefalt Mercilon (eller hva i all verden den hette??) fra annet hold, noen som har erfaring med den eller? lillesøstra mi gikk på den, enestebivirkningen hennes var gigantiske pupper, og det synes jeg er helt i orden!

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

det var jo en grei bivirkning
    ka e det for noe da? (siden du bare skriver ka den heter, men ikke hvilken type prev det er)

Innmeldt
    Jul 2008
    Hvor
    Vestlandet
    Alder
    24
    Poengstyrke
    9

det var jo en grei bivirkning
    ka e det for noe da? (siden du bare skriver ka den heter, men ikke hvilken type prev det er)
    Åja, janei det er en p-pille!=) Snakka såvidt med legen min, men hun hadde ikke hørt om den.. Kanskje fordi jeg sa feil eller noe sånt, telefonen min slo seg av..

Innmeldt
    Jan 2004
    Hvor
    Vestfold
    Alder
    35
    Poengstyrke
    29

Jeg bruker nuvaringen og er storfornøyd Slippe pillene hver dag og det er mindre hormoner i den enn pillene..har alltid vært plaget med store mens smerter..men nå merker jeg ingenting
    Prinsesse 8 år 01.01.05
    Prins 5 år 21.01.08
    + 3 bonusbarn på 5, 8 og 10 år

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    I det røde huset!
    Poengstyrke
    500

Nå har jeg hatt p-ringen inne i en uke, og er storfornøyd!! Anbefaler den på det sterkeste.

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

Eg tror det blir den eg kommer til å bruke, for det var så enkelt sist..
    Men kunne jo ikke ta den når eg ammet

Innmeldt
    Jul 2008
    Hvor
    Vestlandet
    Alder
    24
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av HappyCat Se innlegg
    Nå har jeg hatt p-ringen inne i en uke, og er storfornøyd!! Anbefaler den på det sterkeste.
    Hvordan fungerer den? Har skaffa meg noen p-piller nå, men tar gjerne imot flere råd! er ikke så flink til å huske desse pillene..

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

tar ringen og putter den oppi, lar den være inne i 3 uker, tar den ut en uke, og så putter du en ny en inn nye 3 uker osv
    veldig enkelt! og genialt for meg som aaaldri kommer til å huske å ta piller hver eneste dag!!!

de sier at noen menn kan syntes det er plagsomt at den er der inne under sex, men i såfall er det helt trygt å bare ta den ut når man har sex... skylle den, å sette den inn igjen innen 3 timer

Innmeldt
    Jul 2008
    Hvor
    Vestlandet
    Alder
    24
    Poengstyrke
    9

tar ringen og putter den oppi, lar den være inne i 3 uker, tar den ut en uke, og så putter du en ny en inn nye 3 uker osv
    veldig enkelt! og genialt for meg som aaaldri kommer til å huske å ta piller hver eneste dag!!!

de sier at noen menn kan syntes det er plagsomt at den er der inne under sex, men i såfall er det helt trygt å bare ta den ut når man har sex... skylle den, å sette den inn igjen innen 3 timer
    Åh. høres jo supert ut! Nå har ikke jeg så mye sex da, er mest for å få bort menssmerter og ha mulighet til å utsette mensen.. Men det kan man vel med p-ringen også? om man setter i en ny med en gang man har tatt ut den forige?

Innmeldt
    Feb 2007
    Hvor
    Sørlandet
    Alder
    33
    Poengstyrke
    17

Cerazette er krise her ihvertfall, har hatt mensen mer eller mindre siden jeg startet på dem for 2 måneder siden. Nå har jeg sluttet, det er jo ingen vits med prevensjon når det ikke blir noe sex allikevel! Skal jo litt til at vi har både lyst og anledning begge to de få dagene jeg faktisk ikke blør. Men lurer på hva jeg skal finne på nå da......
    Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007

Innmeldt
    Aug 2003
    Hvor
    I det røde huset!
    Poengstyrke
    500

Har lest om flere som har den inne i 4 uker for så å ta den ut, og sette inn en ny med en gang. Tror ikke det skal være noe problem altså.

Jeg har ikke brukt noen form for homoner og satte den derfor inn første dag av mensen. Nå skal jeg egentlig ta den ut om to uker, men tror jeg holder den inne en uke ekstra. Blir jo bare 14 dager mellom mensen hvis jeg tar den ut slik jeg egentlig skal. I paktningsvedlegget så står det at den preventive virkningen ikke blir dårligere etter 4 uker, men at man ikke skal la den sitte i lengere enn 4 uker.

Innmeldt
    Jun 2005
    Hvor
    Rett utenfor Bergen.
    Alder
    30
    Poengstyrke
    33

Sitat Opprinnelig lagt inn av Ane Se innlegg
    Cerazette er krise her ihvertfall, har hatt mensen mer eller mindre siden jeg startet på dem for 2 måneder siden. Nå har jeg sluttet, det er jo ingen vits med prevensjon når det ikke blir noe sex allikevel! Skal jo litt til at vi har både lyst og anledning begge to de få dagene jeg faktisk ikke blør. Men lurer på hva jeg skal finne på nå da......
    ja legen sa man kunne blø uregelmessig noen mnd.. men kem hat lyst å ha mensen i flere mnd i strekk liksom

Annonsebilag

Vårens festmat
Her finner du en rekke flotte retter til festbuffeen

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •