Jeg kommer fra 6ukers kontrollen no, eneste prevansjonsmiddel legen kunne gi meg var
MINIPILLEN eller HORMONSPIRAL.... Siden eg ammer... eg e jo egentlig super skeptisk til begge delerliker ikke ta alle mulige rare piller og greier
Fikk resept på Cerazette, men de har eg hørt så mange har blitt gravide på (det hadde ikke legen sa hun)... Jeg kunne begynne å få blødninger av den selv om eg ikke har fått mensen tilbake, og kunne få litt blødninger no og da (altså veldig uregelmessig)..men de var visst 12timers margin på da, så var ikke krise om du glemte den en morgen og heller tok den seinere på dagen..
Hormonspiralen syntes hun passet best til meg, for eg sa eg kommer aldri til å klare å huske å ta de hver dag![]()
Men denne må eg lese litt mer om, vil ikke risikere å måtte slite for å bli gravid igjen pga denne, men det sa hun var veldig sjeldent at skjedde da, men eg e skeptisk fordet
Kobberspiral kunne eg ta når eg var ferdig å amme, men denne fikk man kraftig blødning av, og sterkere mens smerterså den vil eg no IKKE ha
![]()
p ringen skal ikke skli ut hvis du har stappet den langt nok oppi
utenom at den KAN komme ut under samleie (men det har bare skjedd en gang her)
Og så kan du ta den ut i 3 timer hvis du skal ha samleie og han kjenner den og syntes det er ubehagelig... (3 timer kan den være ute ja, så du kan ikke ha sex lenger enn det)
Jeg anbefaler i alle fall ikke hormonspiral til noen som ønsker seg flere barn. Hvis du husker hvordan jeg sleit for å få Adrian, så skjønner du sikkert hvorfor.
Dessuten kan man gå å småblø i mange mnd. før det stabiliserer seg. Jeg slet også med nedsatt sexlyst og hodepine.
Jeg bruker nuvaringen og er storfornøydSlippe pillene hver dag og det er mindre hormoner i den enn pillene..har alltid vært plaget med store mens smerter..men nå merker jeg ingenting
![]()
Prinsesse 8 år 01.01.05
![]()
Prins 5 år 21.01.08
+ 3 bonusbarn på 5, 8 og 10 år
Nå har jeg hatt p-ringen inne i en uke, og er storfornøyd!! Anbefaler den på det sterkeste.
tar ringen og putter den oppi, lar den være inne i 3 uker, tar den ut en uke, og så putter du en ny en inn nye 3 uker osv
veldig enkelt! og genialt for meg som aaaldri kommer til å huske å ta piller hver eneste dag!!!
de sier at noen menn kan syntes det er plagsomt at den er der inne under sex, men i såfall er det helt trygt å bare ta den ut når man har sex... skylle den, å sette den inn igjen innen 3 timer![]()
Cerazette er krise her ihvertfall, har hatt mensen mer eller mindre siden jeg startet på dem for 2 måneder siden. Nå har jeg sluttet, det er jo ingen vits med prevensjon når det ikke blir noe sex allikevel! Skal jo litt til at vi har både lyst og anledning begge to de få dagene jeg faktisk ikke blør. Men lurer på hva jeg skal finne på nå da......
Jente 2003 -- Gutt 2005 -- Jente 2007
Har lest om flere som har den inne i 4 uker for så å ta den ut, og sette inn en ny med en gang. Tror ikke det skal være noe problem altså.
Jeg har ikke brukt noen form for homoner og satte den derfor inn første dag av mensen. Nå skal jeg egentlig ta den ut om to uker, men tror jeg holder den inne en uke ekstra. Blir jo bare 14 dager mellom mensen hvis jeg tar den ut slik jeg egentlig skal. I paktningsvedlegget så står det at den preventive virkningen ikke blir dårligere etter 4 uker, men at man ikke skal la den sitte i lengere enn 4 uker.
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)