Min far har fått helvetesild og han påstod at det ikke smittet fordi det er noe som bare de som har hatt vannkopper får..stemmer det? syntes jeg leste et sted at det smitter likevel? Har en gutt på 5 mnd og ei jente på 3,5 som ikke har hatt vannkopper..
Prinsesse 8 år 01.01.05
![]()
Prins 5 år 21.01.08
+ 3 bonusbarn på 5, 8 og 10 år
aner ikke. Men du kan ringe helsestasjonen og høre om de vet.
jeg googlet det og fant en side hvor det sto at kun de som har hatt vannkopper kan utvikle det. Men jeg hadde nok førhørt meg med helsepersonell jeg da.
Sist endret av Tullip; 10-06-08 kl 10:59.
2000
2001/2005
2008
2009
3 er mine og 2 herlige bonus barn
Det er kun de som har hatt vannkopper som kan få helvetesild. Det lagrer seg i nervecellene i kroppen, og kan bryte ut på senere tidspunkt i livet.
En med vannkopper kan ikke smitte noen så de får helvetesild, men en med helvetes ild kan smitte en så h*n får vannkopper.
Har hørt samme som Martemor.
At en ikke har hatt vannkopper, kan jo rett og slett være fordi en har hatt så lite at en ikke har merka det. Jeg hadde så lite så mamma sier ho ikke hadde skjønt det var det, hvis det ikke var fordi søstern hadde det samtidig.
Jeg har hatt helvetesild mange ganger, og etter vi ble voksne har venner som ikke hadde hatt vannkopper passe seg fordi de kan bli smitta og få vannkopper av min helvetesildsmitte.
Uansett da, Adelina, så er det jo ikke farlig om de blir smitta av det. Får de vannkopper, er de ferdig med det! Har som sagt også fått beskjed om at helvetesild ikke smitter til de som ikke har hatt vannkopper.
Takk for svar![]()
Prinsesse 8 år 01.01.05
![]()
Prins 5 år 21.01.08
+ 3 bonusbarn på 5, 8 og 10 år
Jeg vil bare tilføye at mannen sin onkel som er lege, fortalte at han en gang hadde en pasient på 8 mnd som hadde helvetesild. Babyen hadde da altså hatt både vannkopper og hadde utviklet helvetesild. Ikke farlig, sa onkelen.
![]()
Fredrik januar 05 Anna Maria mars 07
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)