"egentlig håpløst å skrive, for det må bara opplevæs det" smeller det fra gubben her nå... Men jeg skal prøve å forklare...
Jeg har 3 typer brokkoli jeg... Så når jeg sier at jeg skal ha brokkoli til, så må han vite hvilken rett jeg skal ha det ved siden av, slik at det passer...
De 3 typene er:
Vanlig brokkoli
Blomkål
rosenkål
Og jeg klarer ikke skille disse, for inni hodet mitt er disse alle brokkoli...
Jente november- 06
Gutt juli- 08
for en KUL tråd, jeg ler til jeg sprekker her
Jeg for min del har gått i mange år og sagt at man går over fotgjengerovergangsfeltet. Skjønnte ikke at det var feil, før norsklæreren min lurte på om jeg hadde slått opp ordet i ordboka![]()
Mamma til Kidden f. juli 06 og Lillebror f. mars 09.
2004, 2005, 2007
Fy filler'n..Jeg ler så jeg griner..
Kommer ikke på noe selvopplevd for øyeblikket,men har en historie fra ei venninne..:
De er fire søsken fra Skotland som flytter over til Norge i tur og orden.Når lillesøster tilslutt blir gjenforent med resten og har lært seg litt norsk,vil gjengen ha det litt gøy med henne og sender henne på kiosken for å kjøpe pølse i rompeSøskenflokken sitter selvsagt igjen i bilen og ler seg skakke..
![]()
Lise's hobbytråd Mamma'n til :
Monica f. 22.11.91,
Daniel f. 01.07.93,
Patrick f. 15.10.03 og
Madeleine f. 23.09.05
Hele livet mitt siden jeg var liten likte jeg å lese om Ole Lukkøye. Og vi sier Ole Lukkøye i Russland og, altså navnet oversettes ikke. Så flytter jeg til Norge, bor jer en del år og så sitter jeg og leser samme historie til Daniel, men denne gangen på norsk. Også ser jeg Ole Lukkøye skrevet på norsk i boka. Og DER gikk det opp for meg hva det betydde. Dere skulle sett meg. Jeg har aldri vært så imponert, slått ut, overasket og glad og ...jeg var rett og slett sjokka når jeg skjønte at det var dette navnet og skjønte endelig hva det betydde![]()
sept'05
juli'07
Man kan det man vil, om man ikke vil mer enn man kan.
*mamma'n til Emilie født 19.03.04 og Jennie født 20.03.06*
♥DAGBOK♥
Utrolig morsom tråd
Jeg selv har i mange år og fremdeles ganske ofte sagt katafontelelogen (telefonkatalogen).Og istedet for å si "gamle folk", så sier jeg "galme folk"
![]()
Jeg sleit i maaange år (og sliter forsåvidt enda, men nå vet jeg i alle fall hva som er rett, det er bare vanskelig å si det rett) med "ingredienser". Jeg sa OG skrev "indigrienser". Mamma sa det til meg mange ganger (mamma er lærer... Hehe), men hver gang jeg skulle si det eller skrive det, så tenkte jeg: "Jeg pleide å si det på en anna måte, men nå VET jeg jo at "indigrienser" er riktig, heldigvis!" men så ble det jo feil igjen!
Mamma gjorde skikkelig narr av meg en gang også, på matbutikken med MASSE folk vi kjente rundt oss. Da hadde jeg skrevet på handlelista til mamma "Indigrienser til sjokoladekake: sukker, mel, melk osv osv..."
Den handlelista ble lest HØYT i butikken... TROR DERE JEG VAR FLAU??? Da var jeg vel 14 eller 15. Trodde jeg skulle døøø!!! (Det er da du ønsker deg det hullet i gulvet?)
Men nå vet jeg hva som er rett, det er bare litt vanskelig å si innimellom... INGREDIENSER!!!
Ei venninne gikk i butikken og skule handle til ei kakeoppskrift... Hun fant alt unntatt sjokoladeis... Hun kunne ikke fatte hva dette var... Hun la trykket sånn da hun spurte han i kassen; Hvor har dere sjokola deis? Både jeg og han mannen holdt på å le oss ihjel da vi så handlelappen... Sjokolade IS ****!!!!![]()
Jente november- 06
Gutt juli- 08
Åh, jeg har mange for folk som kan litt musikkteori da!
Første hørelæretimen min noen gang: Vi slo opp boka og jeg spurte læreren: "Hva er egentlig en durters (med trykket der streken er; altså durt ers...)... HELE klassen lo, og jeg var jo den i klassen som kunne mest musikkteori fra før og faktisk visste GODT hva en DUR-ters (uttales dur-tæsj for uinvidde...) var!
Det ble da ikke bedre da vi to-tre uker senere skulle starte på et nytt kapittel og jeg satt der og tenkte for meg selv "Men hva kan mollters være?" (Jeg uttalte det som molte+sh altså) "Dette har jeg vært borti før! Hvilket ord var det igjen? Jooo!! Durters! Hva betydde det igjen da? Åååååhhhh! DUMME MEG!!! MOLL-TERS!!!!" ÅÅååååååååhhhhh!!!
Så - i 2.klasse hadde vi satslære og kom inn på rommet og der står det STORT på tavla "BITREKLANGER" som jeg da leser som (jaaa daaaaa) BITRE KLANGER, og ikke bi-treklanger....
Men nei, vi er ikke ferdige enda!
Senere samme år, satslære fremdeles... Jeg har lurt og lurt SÅ lenge på det ene prinsippet vi lærte. Læreren sa jo at det ikke var lurt å bruke akkordfremmende toner?! Hvorfor skulle vi ikke bruke toner som FREMMA akkorden? Nei, det skjønte jeg ikke! Jeg gjorde jo forsåvidt oppgavene rett, fordi jeg HØRTE hva som var rett, men den regelen skjønte jeg ikke. Til slutt spør jeg læreren da, om hvis tonen FREMMA akkorden, hvorfor kunne vi ikke bruke den da? Og ingen skjønte NOE! Så jeg fortsetter "Jo, du sier jo det er en akkordfremmende tone..." og da bryter hele klassa ut i latter - IGJEN... Det var jo ikke snakk om akkordFREMMENDE toner, men akkordFREMMEDE toner... Toner som er FREMMEDE i akkorden...
Dette er jo nå hhv 10 og 9 år siden, og jeg får høre det ofte enda, ja... Særlig fra søstra mi som på den tida studerte musikkvitenskap og lo godt av det med alle sine musikervenner...FLAUUUUUT!!!!
(Og om det sitter mange forvirra folk og ikke skjønner bæret nå, så er jo ikke det noe rart. Litt musikkutrykk her og der, men det er de flaueste mine BY FAR!!!)
(må si at for meg er det lett å ta samme feil som blir beskrevet her men det er jo av en annen grunn da)
Kom på en ting her. Mannen min syns det var veldig morsomt. Jeg satt og pustet i nakken hans mens han satt på dataen også fikk jeg øye på bokmerkene hans hvor det sto fotopia. Det er jo ganske kjent side, men ikke for meg. Og jeg opfattet det som foto'pia og var i gang med å kjefte på ham mens han bare lo av meg. Det var jo fo'topia (altså f-otopia)snakk om en paranoid kone
![]()
sept'05
juli'07
Jeg satt å leste engelsk høyt for søsteren til Espen.Hun er skikkelig god til å lese og god i engelsk og var da 13 år! Så kommer jeg til et ord som jeg ikke fatter hva var (husker ikke hva det var),men jeg delte det vertfall opp,og satt og sa det flerne ganger og kunne ikke forstå hva det betydde.Så så hun ordet og sa det lett som bare det, og da innså jeg:ahaaa, bare jeg som sier litt feil ja....
Har en vennine som sier mortor og ikke motor, sier mortorsykkel.
Mamma til 3 skatter
Jeg gikk formgivingsfag .Spurte læreren om soks...Hun skjønte ingenting og lurte på om jeg mente sokker på engelsk,mente saks da,men der jeg kommer fra sier vi soks istedefor saks.
Så trodde jeg jo når jeg var liten att smitt og smule het pitt og pule.
seneste igår fikk jeg komentarer på att jeg sa forbarka og hadde skrevet det...så heter det jo forbaska
Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)