Side 2 av 3 FørstFørst 123 SistSist
Viser resultatene 26 til 50 av 55
    Innmeldt
    May 2005
    Hvor
    Bergen
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21

Sv: Hjelp til smokkeslutt

Vet de har noe smokk-slutt greier på akvariet,, gir den til en fisk.
    Har også hørt om noen son sendte den avgårde med nyttårs rakettene..

Litt gråt blir det nok uansett,.. men det er dere som bestemmer,.. ikke Amalie!
    Vilde født 05.02.05
    Marius født 24.06.07

http://www.freewebs.com/vildemarius/

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Ja jeg vet det. Jeg er bare så svak for gråten hennes Men er faren med og hjemme, så går det nok bra. Jeg får bare holde meg vekke. Kan sitte på trammen hele natta jeg

Vi har egentlig bestemt oss for å ta hardt mot hardt. Bestikkelser og belønninger funker tydeligvis ikke. Hun har for mye leker tror jeg.

Men tror vi skal ta det ETTER besøket

Innmeldt
    Dec 2007
    Alder
    36
    Poengstyrke
    7

Morsom tråd Hvordan har det gått???

Vi er midt i smokkeslutt perioden nå. Hun fyller to på nyåret og vi er temmelig slitne av å stå opp om natten (noen ganger i uken) for å putte inn en smokk. Hun bruker kun på natten, dagsmokken tok vi fra henne når hun var ett år. Nå har hun nettopp sluttet, hun griner når hun legger seg. Første natten gren hun i ca. tre kvarter 3 ganger Siden har det gått forholdsvis greit.

Tror i grunnen at det beste er å ta smokken ganske tidlig, jeg. For da blir de ikke så knyttet til den og de glemmer den fortere. De sier jo at sugebehovet avtar kraftig etter at barnet er 6 mnd, vi burde kanskje sluttet med smokk da?

Å ta dagsmokken var for oss ikke et problem i det hele tatt, mens natten er verrre. Men for all del, jeg kan ikke klage! Trodde det skulle bli myyye verre!
    Zebra og lillemor hilser

Innmeldt
    Nov 2002
    Hvor
    Trondheim
    Alder
    35
    Poengstyrke
    11

Ta bort smokkene ,enkelt og greit. Selvfølgelig blir det mye skriking de første kveldene. Erstatt smukken med en ny bamse/dukke.

Hold dere bein harde, uten å gi etter
    Klem fra Maria.

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    88
    Poengstyrke
    105

Vi bare tok den fra hu vi. litt skrik første kvelden., men det gikk helt over all forventning.
    satt å irriterte meg over at jeg ikke hadde tatt stuntet før jeg..
    04 & 06

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Virker som vi er noen svake foreldre ja Greit, i kveld skal det skje

Innmeldt
    Jan 2005
    Poengstyrke
    37

Teodor var helt med på at nissen skulle få smokkene. Helt til julaften kom og Teodor var syk og full i feber. Da var det ikke like greit å skulle slutte med smokken allikevel. Jeg tenker som så at når vi skal ha smokkeslutt så må iallefall gutten være frisk og rask. For jammen er smokken god å ha for en liten med 40 i feber... Så da ble det ikke nissen som fikk smokken, vel vi kan jo sende den til nordpolen da... Men vurderer akvariet i Bergen, der gir man smokkene til karpene i karpedammen, må bare gi en lyd til bilett damen, så ordner de resten. Står litt inne på akvariet i Bergen sine nettsider. Og siste utvei er å gi smokkene til kaptein Sabeltann i sommer, men jeg håper da VIRKELIG at Teodor er ferdig før den tid!!! Må bare ha en periode der vi er steinharde med at han bare får ha smokken i sengen, for nå som han har vært syk har jo det også sklidd ut...

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Vi kan jo prøve akvariet ja, hmm det var en god ide Men først prøver vi å bare ta den ifra de. Blir begge eller ingen. Håper jeg klarer det ikveld da, siden jeg blir alene ( Sambo er jo syk) Motet er oppe nå, håper det er det fremdeles ved leggetid

Innmeldt
    Dec 2007
    Alder
    36
    Poengstyrke
    7

Neida, dere er ikke svake. Dere må bare bestemme dere for å gå inn med "hud og hår" og det som ellers er Ville kanskje bare kastet smokkene sammen med ungen, jeg, og gått ut med bosset med en gang. Så er det ingen vei tilbake og griningen som kommer bare blir til å ta imot.

LYKKE TIL
    Zebra og lillemor hilser

Innmeldt
    May 2004
    Hvor
    Utenfor Bergen
    Alder
    31
    Poengstyrke
    13

Her var det nissen som fikk smokkene..han var veldig stolt når han gidde de fra seg...men angret litt etter han hadde lagt seg! Så no går det i att "han skal kaste stein i hodet på nissen" og "han skal ødelegge nordpolen"
    Men det gikk egentlig uforventet bra!!! I kveld er første kvelden han ikke har spurt etter dem heller....!
    Trulto med Tuppo 29/8-03,Lille-mann 31/12-04,og Lille-gutt 10/7-06 22 september!

Innmeldt
    Jan 2004
    Hvor
    Vestfold
    Alder
    35
    Poengstyrke
    29

Fikk dere til noe smokk kasting? skjønner såå godt at dere sliter..gruer meg skikkelig selv også..får joså vondt av dem..smokken er jo sååå god..vi hadde egentlig tenkt å slutte nå i julen men pga at det snart kommer en baby i hus og hun akkurat har sluttet med bleia nesten..så syntes vi det ble litt mye på en gang..men skal prøve igjen..så i løpet av sommeren iallefall...men...uff nei ikke lett..er ikke noe god på å bli så hard jeg heller..er i en periode nå at det kun er smokk i senga..ikke lett det heller
    Prinsesse 8 år 01.01.05
    Prins 5 år 21.01.08
    + 3 bonusbarn på 5, 8 og 10 år

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Jeg kan svare her også

1. januar tok vi de vekk. Sa at jeg hadde kastet dem i peisen, for de vet jo begge to at ting en hiver i peisen forsvinner. Lært dne harde veien der Den første natten skreik og grein de i 2 timer. Vi stod utenfor hver sitt rom og gikk inn med jevne mellomrom, men ingenting nytta- var jo sutten de ville ha. Amalie sa så sårt " Jamen mamma, eg har jo aldri såve uten sutten før" Stakkars jenta mi. Etter som dagene gikk gråt de mindre og mindre på kveldstid, men maste fremdeles om den på dagen. Så etter en uke løsnet det og det var ingen problemer ved legging. Nå etter 2 uker spør de ikke om den lengre. Å gud så herlig å bli kvitt!

Adelina: Jeg ville også ventet hadde jeg vært deg. Bleieslutt og ny baby i hus er nok mer enn nok på en gang for ei lita tøtte. Sutten blir nok god å ha når dumme babyen tar oppmerksomheten fra henne

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av trulto82 Se innlegg
    Her var det nissen som fikk smokkene..han var veldig stolt når han gidde de fra seg...men angret litt etter han hadde lagt seg! Så no går det i att "han skal kaste stein i hodet på nissen" og "han skal ødelegge nordpolen"
    Men det gikk egentlig uforventet bra!!! I kveld er første kvelden han ikke har spurt etter dem heller....!

Innmeldt
    Feb 2004
    Hvor
    Lillestrøm
    Alder
    33
    Poengstyrke
    80

Så bra!

Se der ja: når man først er blitt kvitt dem, lurer man på hvorfor man ikke bare tok den tørnen tidligere!

Er gikk det jo også på samme måte omtrent.. sårt de første par nettene, men så var han jo så kjempestolt selv, og var blitt stooor gutt! Og da han hadde vært uten smokk en uke, dro vi i lekebutikken, hvor han fikk velge seg ut en leke slev. Det ble en gravemaskin med ledning og fjernkontroll

Grattis med endelig smokkeslutt!

Innmeldt
    Dec 2003
    Poengstyrke
    29

Sitat Opprinnelig lagt inn av Cathrine Se innlegg
    Så bra!

Se der ja: når man først er blitt kvitt dem, lurer man på hvorfor man ikke bare tok den tørnen tidligere!

Er gikk det jo også på samme måte omtrent.. sårt de første par nettene, men så var han jo så kjempestolt selv, og var blitt stooor gutt! Og da han hadde vært uten smokk en uke, dro vi i lekebutikken, hvor han fikk velge seg ut en leke slev. Det ble en gravemaskin med ledning og fjernkontroll

Grattis med endelig smokkeslutt!
    Har mia slutta med smokk ?
    STOREBROR - 2006

LILLESØSTER - 2008

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Takk

Innmeldt
    Jul 2003
    Hvor
    Oslo
    Poengstyrke
    10

dypp dem i tran=)
    Ella+

Innmeldt
    Sep 2008
    Poengstyrke
    0

Vi lovet bort hull i ørene når smukkene ble lagt bort (og hadde vært det i fire lørdager). Maste ikke noe mere om det, annet enn at vi snakket om at hvor fint det var med øredobber og at det skulle hun også snart få osv..........................
    En kveld kom hun bare med hele smukkesamlingen i hånden og sa at hun ville ha hull i ørene isteden.
    Alle smukkene ble lagt i en boks på soverommet til mamma og pappa (så hun viste at det var returmulighet) - men den ble ikke brukt.

Det hører med til historien at hun var 4,5 år før den ble lagt bort, men helsesøster/og vi så ikke på det som noe stort problem sålenge den kun ble brukt på natta.

Lykke til!

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Trøndelag
    Poengstyrke
    174

Adrian kastet sin smokk til babyfisken i elva. Fordi blekkspruten hadde kommet å spist opp smokken til babyfisken og den var veldig lei seg. (Hans historie ikke vår) Derfor skulle den få Adrian sin smokke.

Så vi kasta den dagen før han begynte på storavdelinga på barnehagen "store gutter bruker jo ikke smokk". Og jeg har ikke hørt et ord om den siden. Det gikk overraskende bra faktisk.
    Mamma til 2005, 2008 og 2011

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    17

jeg ble så lei av at Adrian våkna hver eneste natt to tre ganger fordi han hadde mista smokken. og da kunne smokken ligge rett ved siden av hodet hans
    Så en dag han var i barnehagen kastet jeg bare rett og slett smokken hans. og da han kvelden kom sa jeg bare at smokken hans var ødelagt, så mamma måtte kaste den. og vi kunne ikke kjøpe flere smokker til Adrian fordi Adrian var så stor gutt nå at butikken ikke ville la oss kjøpe flere smokker til han....
    Adrian godtok det! dette er over en måned siden, og vi har ikke hørt et eneste ord om smokken. Og han sover greit om natta nå!
    Adrian f. 2005Amalie f. 2007
    Vår lille overraskelse ventes ca. 10.08.13

Innmeldt
    Jul 2008
    Poengstyrke
    0

Husker hvordan mamma fikk meg til og slutte med smokk og tåteflaske...
    Vi satte på flyet og da vi skulle av sa hun " ops jeg glemte smokken i flyet," jeg begynte jo og hyl gråte men mamma sa at de skulle til englene i himmelen

Lille gutten min, når kommer du ut ?

Innmeldt
    Jan 2009
    Hvor
    Vestfold
    Alder
    31
    Poengstyrke
    0

Vi rota rett og slett bort smokken... Da var hun 2 år omtrent. Vi leita virkelig i lang tid, hun hjalp til selv også. (Hadde reserve i skapet, men sa selvfølgelig ikke noe om det...) Etter at vi hadde leita i det lange og det breie måtte hun innse at smokken var borte. Dette gikk utrolig fint. Hun skjønte at hun ikke hadde noen smokk den natten.. Dagen etter sa vi til henne at vi ikke trengte gå i butikken og kjøpe en ny for hun var jo så flink å sove en hel natt uten... Hun godtok det også.
    Da hun et par dager senere fant smokken oppi en termos (av alle plasser...) fikk jeg litt noia, men gjentok hvor flink hun hadde vært og hun var enig i at hun ikke trengte den mer. Hun ble med meg og gjemte den igjen Har ikke brukt smokk siden, og heller ikke spurt etter
    Utrolig effektivt!!

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Verdens største og mest belyste veigrop, Telemark
    Alder
    36
    Poengstyrke
    26

Her har vi nå da starta krigen med å kutte ned på smokke bruken.. Hu skreik seg i søvne ista, og sov en god stund før hu våkna og fortsatte.. Hu er altfor avhenging av den, og nå nærmer hu seg 3 så nå er det på høy tid at vi gjør noe.. Hu skjønner ikke det at hu kan få den til nattan, men på dagtid er det slutt.. Går snart ut av mitt gode skinn, for det er bare mas etter den. Men jeg skal IKKE gi meg nå... For nå går det mest på at hu bare trasser og skal ha vilja si, men jeg er staere..
    98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Apr 2008
    Hvor
    Hedmark
    Alder
    27
    Poengstyrke
    10

Da gubben var på jakt i september, "slutta" vi med smokk de siste par dagene før han kom hjem (tenkte ikke på det før faktisk) men så kom pappa, og syns det var mye enklere å gi ho smokken når ho sutra litt... så da var det på'n igjen :P
    Ho bruker ikke mye smokk om dagen nå og skal bare ha den eller flaska i munn til ho har sovna så er det greit å ta den bort etter det, så det er jo ok da.. men hadde vært greit å slutte nå før ho skjønte så mye av den og ble "avhengi"
    L 2008 E 2011 L 2012

Innmeldt
    Dec 2004
    Poengstyrke
    131

Sitat Opprinnelig lagt inn av ella Se innlegg
    dypp dem i tran=)
    Æsj og fysj!
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Side 2 av 3 FørstFørst 123 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •