Side 1 av 3 123 SistSist
Viser resultatene 1 til 25 av 55
    Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Hjelp til smokkeslutt

Amalie bruker fremdeles smokk om natten. Vi har tryglet og bestukket og truet og mast. Ingenting funker. Vi begynner å bli mektig lei av at den store jenta bruker smokk.
    Derfor henvender jeg meg til dere o' vise damer og menn. Har dere noen råd/ forslag å komme med??

Vi er desperate.

Innmeldt
    Sep 2005
    Hvor
    Rogaland
    Alder
    35
    Poengstyrke
    74

Sv: Hjelp...

Funker ikke med å si at de skal sendes til Kaptein Sabeltann altså?

Vet at noen har klippet litt og litt i smokken, men hun er kanskje for stor til det. Tenker på at hun gjennomskuer?
    Her i huset har vi begynt "nedtelling" til smokkeslutt, og hun er klar over at Sabeltann skal får de (sammen med bleiene vi har pakket ned ), og at vi ikke kjøper fler nye nå. Hun ble litt fortvilet da hun mistet yndlingssmokken i do, for da satte mor ned foten om å bruke den igjen. "one down, three to go"

Regner med dere har prøvd type klistremerke system? Så og så mange netter f.eks. så vanker det en gave?

Lykke til!!
    Elise 03.05.04
    Hannah 07.11.08

Lille Marita Gjest

Ellers kan du jo prøve å gi den til julenissen i år, hun legger den i julestrømpa og så er den borte dagen etterpå

Søstra mi gjorde det, hun skrev også et brev om at nissen måtte ta godt vare på den kjære smokken hennes. Så tegnet hun en tegning også til julenissen hehe.
    Dagen etter var brevet, tegningen og smokken bort. Og oppi lå det godterier hehe.

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av mammanina Se innlegg
    Funker ikke med å si at de skal sendes til Kaptein Sabeltann altså?

Vet at noen har klippet litt og litt i smokken, men hun er kanskje for stor til det. Tenker på at hun gjennomskuer?
    Her i huset har vi begynt "nedtelling" til smokkeslutt, og hun er klar over at Sabeltann skal får de (sammen med bleiene vi har pakket ned ), og at vi ikke kjøper fler nye nå. Hun ble litt fortvilet da hun mistet yndlingssmokken i do, for da satte mor ned foten om å bruke den igjen. "one down, three to go"

Regner med dere har prøvd type klistremerke system? Så og så mange netter f.eks. så vanker det en gave?

Lykke til!!
    Jepp dette har vi prøvd. Sabeltann trengte den ikke, og klistermerke tabbelen henger tom på veggen Vi har prøvd å bestikke med alt vi vet hun har lyst på. Til og med sakt at vi kan reise til Tøys 'R' us og hun kan få velge akuratt det hun vil ha, bare hun klarer seg en natt uten smokk.

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lille Marita Se innlegg
    Ellers kan du jo prøve å gi den til julenissen i år, hun legger den i julestrømpa og så er den borte dagen etterpå

Søstra mi gjorde det, hun skrev også et brev om at nissen måtte ta godt vare på den kjære smokken hennes. Så tegnet hun en tegning også til julenissen hehe.
    Dagen etter var brevet, tegningen og smokken bort. Og oppi lå det godterier hehe.

Hmm, den må prøves. Takk

Lille Marita Gjest

Ingen årsak

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Rælingen
    Alder
    36
    Poengstyrke
    73

husker ikke hva som gjorde at elisabeth slutta med smokk jeg, men med søsteren min gav vi smukkene til musungene, som ikke har smukk. hu fikk kaste dem selv, i en dal v oss, og så fikk hun en gave som lå hjemme, til hun hadde bestemt seg for at hun ville gjøre det. pass på at gaven ligger synelig. slik at den frister.. da tenker de faktisk på det
    Pappa'n til Elisabeth og Christina
    Martemor
    pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Innmeldt
    Jun 2005
    Poengstyrke
    66

Kollegaen min på jobben fikk dattera til å gi dem til fiskebarna. For det var så mange små fiskebabyer som trengte smokk og fiskene klarte jo ikke gå i butikken å kjøpe smokker selv.

Hun ble litt fortvila da, for hun hadde jo ikke nok smokker til alle fiskebarna.. hehe
    *Trollet 2005 * Mini mai 2010 * Minsten aug 2012*

Innmeldt
    Jan 2003
    Hvor
    Akershus
    Alder
    39
    Poengstyrke
    25

Hei

Vi hadde samme problem med eldstegutten vår, og han sluttet da med smokk når lillesøster ble født. Det hadde vi avtalt, og det gikk greit. I tillegg var han da på ferie med mamma og hun fant ikke hvor jeg hadde lagt smokkene, så han måtte klare seg uten.

Det med julenissen kan jo være en ide, et aller annet tidspunkt iallefall, som hun kan se frem til og vet når er, da får hun litt tid til å tenke på det..

Lykke til, du har min sympati, jeg vet hvor vanskelig og frotvilende det er når de bruker smokk når de er så store...

L:
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av lost in space Se innlegg
    husker ikke hva som gjorde at elisabeth slutta med smokk jeg, men med søsteren min gav vi smukkene til musungene, som ikke har smukk. hu fikk kaste dem selv, i en dal v oss, og så fikk hun en gave som lå hjemme, til hun hadde bestemt seg for at hun ville gjøre det. pass på at gaven ligger synelig. slik at den frister.. da tenker de faktisk på det

hmm, kjenner jeg datteren min rett gjemmer hun en smokk og henter den etter hun har fått presangen

Men ingenting skal være uprøvd

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av LeneB Se innlegg
    Hei

Vi hadde samme problem med eldstegutten vår, og han sluttet da med smokk når lillesøster ble født. Det hadde vi avtalt, og det gikk greit. I tillegg var han da på ferie med mamma og hun fant ikke hvor jeg hadde lagt smokkene, så han måtte klare seg uten.

Det med julenissen kan jo være en ide, et aller annet tidspunkt iallefall, som hun kan se frem til og vet når er, da får hun litt tid til å tenke på det..

Lykke til, du har min sympati, jeg vet hvor vanskelig og frotvilende det er når de bruker smokk når de er så store...

L:

Vi har prøvd med avtaler, og det går strålende helt til det nærmer seg- da feiger hun ut.

Men vi skal prøve alt. Og når alt er prøvd, får vi sette hardt mot hardt og heller la henne gråte i timesvis At det skal være så vanskelig!

Hun fant en leke sist uke som hun ville ha, og da sa vi hun skulle få den- MEN hun måtte kaste smokken. Hun gikk rett til bosset og heiv dem. Så nærmet det seg kveld og hun gikk i bosset og hentet den

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Rælingen
    Alder
    36
    Poengstyrke
    73

Sitat Opprinnelig lagt inn av Tante Ragnhild Se innlegg
    Vi har prøvd med avtaler, og det går strålende helt til det nærmer seg- da feiger hun ut.

Men vi skal prøve alt. Og når alt er prøvd, får vi sette hardt mot hardt og heller la henne gråte i timesvis At det skal være så vanskelig!

Hun fant en leke sist uke som hun ville ha, og da sa vi hun skulle få den- MEN hun måtte kaste smokken. Hun gikk rett til bosset og heiv dem. Så nærmet det seg kveld og hun gikk i bosset og hentet den
    fjern smokkene fra søpla med en gang, slik at det ikke er noen mulighet å hente den/m
    Pappa'n til Elisabeth og Christina
    Martemor
    pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    81

Denne tråden kan være veldig grei å ha til senere, syns jeg. Hvis det er greit Tante R. så klistrer jeg den, og utfyller tittelen på tråden? Til at det gjelder smokkeslutt...

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av lost in space Se innlegg
    fjern smokkene fra søpla med en gang, slik at det ikke er noen mulighet å hente den/m

Har prøvd det og, da tar hun broren sin

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av wander Se innlegg
    Denne tråden kan være veldig grei å ha til senere, syns jeg. Hvis det er greit Tante R. så klistrer jeg den, og utfyller tittelen på tråden? Til at det gjelder smokkeslutt...

Greit for meg

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Det er jo nevnt å klippe av, men det går også an å bare lage hull i smokken. Da er den jo ikke noe god å sutte på siden den bare blir flat i munnen... Da vises det heller ikke, så det er ikke så lett å gjennomskue

Her gikk smokkeslutten greit like etter Oda ble 2 1/2 år. Ho hadde oppkastsyken og ble kvalm og brakk seg mye og særlig når ho tok smokken i munnen, så da passa jeg på å fortelle henne det da, at ho ble kvalm når ho brukte smokken. Ho var litt trist, men ba pent om å få ha den i hånda i steden for, og det fikk ho. Etter et par måneder der ho sov med smokkene i hånda (stakk hull i de for sikkerhets skyld, men ho ville jo ikke ha de i munnen for ho var redd for å bli syk) så glemte ho de.

Et halvår senere, lekte Oda med ei veske ho ikke hadde brukt på lenge, og da kom ho med det BREDESTE smilet og sa "Mamma! Det er FULLT av smokker her! De trenger jeg jo ikke lenger!" og så kasta ho de i søpla, alle sammen!

Lille Marita Gjest

Ellers kan du jo prøve sånn middel som de bruker på tommelen til unger når de skal slutte. Det får du på apoteket. Jeg husker jeg hadde det når jeg var liten, altså på tommelen (kan sikkert brukes på smokk også?). Smakte helt pynton!

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
    Det er jo nevnt å klippe av, men det går også an å bare lage hull i smokken. Da er den jo ikke noe god å sutte på siden den bare blir flat i munnen... Da vises det heller ikke, så det er ikke så lett å gjennomskue

Her gikk smokkeslutten greit like etter Oda ble 2 1/2 år. Ho hadde oppkastsyken og ble kvalm og brakk seg mye og særlig når ho tok smokken i munnen, så da passa jeg på å fortelle henne det da, at ho ble kvalm når ho brukte smokken. Ho var litt trist, men ba pent om å få ha den i hånda i steden for, og det fikk ho. Etter et par måneder der ho sov med smokkene i hånda (stakk hull i de for sikkerhets skyld, men ho ville jo ikke ha de i munnen for ho var redd for å bli syk) så glemte ho de.

Et halvår senere, lekte Oda med ei veske ho ikke hadde brukt på lenge, og da kom ho med det BREDESTE smilet og sa "Mamma! Det er FULLT av smokker her! De trenger jeg jo ikke lenger!" og så kasta ho de i søpla, alle sammen!

Urettferdig at noen får slike enkle barn.

Men stikke hull på de var en god ide.

Innmeldt
    Oct 2004
    Hvor
    Osterøy
    Alder
    32
    Poengstyrke
    32

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lille Marita Se innlegg
    Ellers kan du jo prøve sånn middel som de bruker på tommelen til unger når de skal slutte. Det får du på apoteket. Jeg husker jeg hadde det når jeg var liten, altså på tommelen (kan sikkert brukes på smokk også?). Smakte helt pynton!

Enda en god ide

Innmeldt
    Jul 2003
    Poengstyrke
    76

Sv: Hjelp til smokkeslutt

Hun er jo så stor at jeg syns at dere skal inngå en avtale med henne. Men når dere gjør det, MÅ der følge opp det dere har avtalt!!! Så får det heller bli litt skrik.. det går jo over

Lykke til

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    500

Sitat Opprinnelig lagt inn av Tante Ragnhild Se innlegg
    Urettferdig at noen får slike enkle barn.

Men stikke hull på de var en god ide.
    Var enkelt fordi vi fikk en god grunn da. Ho ble jo virkelig kvalmere av smokken, så da måtte jeg jo bruke det for alt det var verdt da... Hehe! Følte meg litt slem, men det funka jo! Ho ville jo helst slippe å kaste opp, så hvis ho gjorde det av å ha smokken, så tok ho den heller ut ja

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    36

hva me å si att viss hun er flink jente så får hun pakker av nissen,akuratt som bare snille barn får pakker av nissen.Si att du har fått beskjed fra nissen att viss hun var flink jente og gav tutten til (noen) eller la den bort så fikk hun ekstra mange pakker i år)

vet ikke om det funker eller om det er stygg måte å gjør det på,men hun er jo 4 år nå.så hun forstår jo litt mer nå.

Eller som søstra mi gjor.hadde hun me seg og postet pakken me alle smokkene i postkassen til nabodama.pga hun jobber på sykehus me små babyer(noe hun lille er så fasinert over) så hun skulle være snill og gi tuttene til babyene,siden hun ikke var baby lenger.

Det ble noen vanskelig kvelder og hun skapte seg litt å prøvde seg,men det var ingen smokker å finne.så en ukes tid tok det så var smokken helt glemt.

vet det er mange så bare klipper rett over smokkene,men jeg syns heller det er en litt mindre smertefull måte å si att noen andre skal få dem,som har bruk for dem eller som barnet ser opp til som fks nissen.

Er nok tøft uansett å kutte ut me tutt,men tror det vil funke bedre ihvertfall en å bare kaste dem eller klippe dem sund så kaste.

men eg har ikke vert i det problemet enda.så det er lett for meg å si...men tror nok det er noe eg ville gått mer for.
    Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Innmeldt
    Feb 2004
    Hvor
    Lillestrøm
    Alder
    33
    Poengstyrke
    80

Sitat Opprinnelig lagt inn av Carola Se innlegg
    Hun er jo så stor at jeg syns at dere skal inngå en avtale med henne. Men når dere gjør det, MÅ der følge opp det dere har avtalt!!! Så får det heller bli litt skrik.. det går jo over

Lykke til
    Må si meg litt enig med Carola her jeg. Vær konsekvente når dere først har bestemt en dato for smokkeslutt! Litt skrik og grining kan det nok bli i starten, men som sagt over: det gir seg jo!

Med Marius her, så ble det igrunnen bare bråbestemt at: "Nei, inatt kan du prøve å sove UTEN smokken, for du er jo så STOOOR gutt nå!"

Ble litt sutring den første å andre kvelden (tok det en helg, hvor han IKKE sov på dagen, og dermed var riiimelig trøtt når kvelden kom), for ofte når jeg tittet inn til han mens han sov, så hadde han jo mistet smokken... Det var liksom mest for å ha når han sovnet, sant.

Så da rugget jeg han litt i armene mens vi satt i senga hans den første kvelden, og til tross for litt sutring var han jo så trøtt at han sovnet raskt. Sov litt urolig den natta, men han fikk jo sånn skryt morran etter, og selv var han jo SÅÅÅ stolt!

Og da var det liksom gjort da: han hadde klart å sove uten smokken sin! Og dagen etter, klipte jeg av hele suttedelen på den ene (av sikkert 20) smokker og viste han at: smokken er jo ødelagt, og du har jo vært så flink å sove UTEN, så denne kan du jo bare hive rett i søpla nå, du!" Og DÉT gjorde han, litt nølende riktignok

ÉN uke etter (uten smokk i det hele tatt) dro vi til Toys'R'Us og lot han få velge seg uten en leke selv!

Innmeldt
    Jul 2005
    Hvor
    Verdens største og mest belyste veigrop, Telemark
    Alder
    36
    Poengstyrke
    26

Eldstemann her slutta etter første tannlege besøk. Da sa tannlegen at når han kom hjem, så måtte han kaste den i søpla for nå var han så stor gutt.. Og jeg minna han på det når vi kom hjem igjen, han dura inn på rommet og henta tutta'n og slang den i søpla sjøl.. Han spurte etter den 2 ganger bare, men da minna jeg han bare på at han kasta den sjøl siden tannlegen sa det og det var greit.. Tok vare på en smokk i skapet, sånn i tilfelle kjempekrise når ungen var sjuk, men den var det aldri no behov for
    98 & 06

22/07 2011

Innmeldt
    Sep 2004
    Hvor
    Lykkeland
    Alder
    27
    Poengstyrke
    79

Husker ikke egentlig hvordan vi har gjort det med smokkeslutt jeg. Ada sluttet med sine for et par måneder siden, uten noe bestikkelser eller noe. Vi gikk tom for smokker, og orket ikke kjøpe nye. Gikk fint det egentlig. Heldigvis vil hun ikke ha Levian sine. De er blå nemlig, og for BABYER!
    Mamma til; -02 -05 -06

Side 1 av 3 123 SistSist

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •