Viser resultatene 1 til 25 av 28

Hybrid View

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    36

Lær å strikke

http://www.pinnsvindesign.no/strikke...u%20en%20maske

må bare vise til den siden.
    jeg lærte og strikke når eg var 5 år.men gjor de ikke mye senere i tid,nå som jeg gikk gracvid hadde jeg så lystr og lære det igjen,men var problem me alt dette vrang,rett,nedfelling osv.så kom jeg over denne siden,å nå har jeg snart strikket ferdig en kjempetøff jakke til Mathias og fått strikkedilla delux
    Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sv: Lær å strikke

Strikking er gøy! Vil gjerne se det du har strikket!
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Dec 2006
    Alder
    32
    Poengstyrke
    12

Åååå.. dette har jeg lett etter. Vil så gjerne lære meg å strikke
    Jente født 06.12.07
    Gutt født 20.07.09

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    0

åååh Angel du ble dagens helt.. Jeg er nemlig helt elendig til å søke på ting på nett. og jeg sitter her å skal legge opp til lester (raggsokker/ullsokker for de som ikke skjønte), men klarte for alt i verden ikke huske hvordan jeg skulle begynne *hihi*

Nydelig

Innmeldt
    Mar 2008
    Hvor
    Telemark
    Alder
    31
    Poengstyrke
    19

Jeg driver å skal strikke en liten bukse til nurket. Vet jeg begynner tidlig, men for å være ærlig tror jeg at jeg trenger tiden

Strikkeoppskriften er fra lanett baby.

Men så er det noe jeg virkelig ikke forstår:

Strikk 2.m rett foran 1.m, 1m rett.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette? Mine forsøk så langt ser ikke veldig vellykka ut...
    Knoll og Tott, 2008

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Buskerud
    Alder
    32
    Poengstyrke
    74

Har strikket en del, men den forklaringen der har jeg aldri vært borti... og aner dessverre heller ikke hva det betyr. Virker som det mangler noe av teksten..
    Sladerer med Ke@, Lille-Spire og IdaB

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av Neny Se innlegg
    Jeg driver å skal strikke en liten bukse til nurket. Vet jeg begynner tidlig, men for å være ærlig tror jeg at jeg trenger tiden

Strikkeoppskriften er fra lanett baby.

Men så er det noe jeg virkelig ikke forstår:

Strikk 2.m rett foran 1.m, 1m rett.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette? Mine forsøk så langt ser ikke veldig vellykka ut...
    Skal det bli som en flette? Da tar du 1.masken på en ekstra pinne, legger den bak og strikker maske nummer to først, og så maske nr. 1. før du fortsetter.

Jeg synes egentlig det høres rart ut med en så tynn flette da. Kanskje du skal felle? Da blir det som 2 m rett sammen.

Hvis det ennå ikke hjelper, så kan du gjerne scanne oppskriften og sende den til meg på mail, så klarer jeg kanskje å se sammenhengen, eller finne et alternativ som duger.
    ~

Innmeldt
    Mar 2008
    Hvor
    Telemark
    Alder
    31
    Poengstyrke
    19

Sitat Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg
    Skal det bli som en flette? Da tar du 1.masken på en ekstra pinne, legger den bak og strikker maske nummer to først, og så maske nr. 1. før du fortsetter.

Jeg synes egentlig det høres rart ut med en så tynn flette da. Kanskje du skal felle? Da blir det som 2 m rett sammen.

Hvis det ennå ikke hjelper, så kan du gjerne scanne oppskriften og sende den til meg på mail, så klarer jeg kanskje å se sammenhengen, eller finne et alternativ som duger.
    Jeg fant ut av det... en tur hjem til mor hjalp som alltid Jeg skulle strikke masken 2 først.. ikke ta den av...strikke maske 1 og så slippe ned begge to samtidig. Blir sånn finn snurr av ett eller annet slag.
    Knoll og Tott, 2008

Innmeldt
    Mar 2008
    Hvor
    Telemark
    Alder
    31
    Poengstyrke
    19

Tips til alle nybegynnere: strikkeoppskrifter skal av en eller annen merkelig grunn leses fra bunnen og oppover! forstå det den som vil...
    Knoll og Tott, 2008

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av Neny Se innlegg
    Tips til alle nybegynnere: strikkeoppskrifter skal av en eller annen merkelig grunn leses fra bunnen og oppover! forstå det den som vil...
    MØNSTERtegninger skal "leses" fra bunnen og opp, oppskriften leser man som vanlig.
    ~

Innmeldt
    Mar 2005
    Hvor
    Stavanger
    Alder
    25
    Poengstyrke
    46

Jaja, jeg har da aldri lært å bytte garn... Så nå skal jeg bytte farge, og hvordan gjør jeg dette??

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lorien
    Jaja, jeg har da aldri lært å bytte garn... Så nå skal jeg bytte farge, og hvordan gjør jeg dette??
    Du lar det være igjen en god tråd av hvert garn, og strikker videre med den nye fargen. Trådene fester du senere.
    ~

Innmeldt
    Nov 2005
    Hvor
    oppland, i ett søtt rødt hus
    Poengstyrke
    85

sp kjekk tråd...jeg har kjempelyst til å begynne å strikke så her skal jeg titte innom
    Prøvedagbokmatblogg _Chart Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,T@, ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk

Innmeldt
    Oct 2009
    Poengstyrke
    26

Død link
    Mamma til en ramp født okt10, studerer soneterapi og tror man klarer det man vil.

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av Mille89 Se innlegg
    Død link
    Det er ikke så rart, ser de holder på å bytte nettside. Pinnsvin design. Men jeg finner ikke strikkeskolen på den nye siden heller, dessverre. Synd!
    ~

Innmeldt
    Jun 2010
    Hvor
    Bergen
    Alder
    28
    Poengstyrke
    26

Sitat Opprinnelig lagt inn av Mammaria Se innlegg
    Det er ikke så rart, ser de holder på å bytte nettside. Pinnsvin design. Men jeg finner ikke strikkeskolen på den nye siden heller, dessverre. Synd!
    Jeg fant, jeg fant: http://www.cashmir.no/Hovednyttig.htm
    Velg strikkeskole i menyen til venstre.

Lusen Loppen

Innmeldt
    Dec 2006
    Alder
    23
    Poengstyrke
    9

åå, så flotte sider! Men jeg sliter skikkelig, jeg er venstrehendt og strikker omvendt
    2007 2010
    Studentmamma

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av jeanett.89 Se innlegg
    åå, så flotte sider! Men jeg sliter skikkelig, jeg er venstrehendt og strikker omvendt
    Det går bra det også! Mamma hadde samme problem da hun var liten. Det fungerte jo ikke å sitte ved siden av, eller på fanget for å lære å strikke, det ble helt feil for henne. Til hun en dag satte seg rett ovenfor mora(tror jeg det var), og strikket som bare det - speilvendt.

De fleste mønster bør vel gå greit å strikke omvendt, bare du lærer deg til å lese dem på rett måte. Kanskje best å starte med "enkle" oppskrifter, til du får dreisen på det. Med "enkle" mener jeg glattstrikk, riller, ribb og mønster som er likt fra begge sider, så slipper du å slite sånn. Fort å miste lysten da.
    ~

Innmeldt
    Aug 2009
    Poengstyrke
    4

www.dropsdesign.no har de både masse oppskrifter og "strikkeskole" og "hekleskole" med både vanlige illustrasjoner og videoer. Der har jeg lært det jeg trenger (og lærer fortsatt).

Innmeldt
    May 2011
    Hvor
    Hordaland
    Poengstyrke
    3

På garnstudio.no finner dere masse oppskrifter. og dei er gratis Begynte å strikke til tantebarn, men nå kommer det så mangen av dei, at eg klarer neppe å bli ferdig i tide. Og så vil eg jo strikke til meg selv og. Men venter med det til etter ultralyd. Akkoratt nå holder jeg på med en vest til prinsen på 4

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Sitat Opprinnelig lagt inn av soppen Se innlegg
    På garnstudio.no finner dere masse oppskrifter. og dei er gratis Begynte å strikke til tantebarn, men nå kommer det så mangen av dei, at eg klarer neppe å bli ferdig i tide. Og så vil eg jo strikke til meg selv og. Men venter med det til etter ultralyd. Akkoratt nå holder jeg på med en vest til prinsen på 4
    Du må stikke innom "Hva har du på pinnene akkurat nå?"-tråden vår!
    ~

Innmeldt
    Jun 2011
    Poengstyrke
    0

Jeg sliter skikkelig her! Klarer ikke forstå hvordan jeg skal slutte en votte! Jeg holder på å strikke en liten votte men vil gjerne avslutte votten med en "spiss" på toppen... Noen som forstår som kan hjelpe? Er helt desperat!

Annonsebilag

17-mai kaken
Vi gir deg tips og råd til hvordan du skal bake den perfekte 17.mai kaken.

Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!

Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •