http://www.pinnsvindesign.no/strikke...u%20en%20maske
må bare vise til den siden.
jeg lærte og strikke når eg var 5 år.men gjor de ikke mye senere i tid,nå som jeg gikk gracvid hadde jeg så lystr og lære det igjen,men var problem me alt dette vrang,rett,nedfelling osv.så kom jeg over denne siden,å nå har jeg snart strikket ferdig en kjempetøff jakke til Mathias og fått strikkedilla delux![]()
Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012
Strikking er gøy! Vil gjerne se det du har strikket!![]()
Åååå.. dette har jeg lett etter. Vil så gjerne lære meg å strikke
Jente født 06.12.07
Gutt født 20.07.09
åååhAngel du ble dagens helt.. Jeg er nemlig helt elendig til å søke på ting på nett. og jeg sitter her å skal legge opp til lester (raggsokker/ullsokker for de som ikke skjønte), men klarte for alt i verden ikke huske hvordan jeg skulle begynne *hihi*
Nydelig![]()
Jeg driver å skal strikke en liten bukse til nurket. Vet jeg begynner tidlig, men for å være ærlig tror jeg at jeg trenger tiden
Strikkeoppskriften er fra lanett baby.
Men så er det noe jeg virkelig ikke forstår:
Strikk 2.m rett foran 1.m, 1m rett.
Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette? Mine forsøk så langt ser ikke veldig vellykka ut...
Knoll og Tott, 2008
Har strikket en del, men den forklaringen der har jeg aldri vært borti... og aner dessverre heller ikke hva det betyr. Virker som det mangler noe av teksten..
Sladerer med Ke@, Lille-Spire og IdaB
Skal det bli som en flette? Da tar du 1.masken på en ekstra pinne, legger den bak og strikker maske nummer to først, og så maske nr. 1. før du fortsetter.
Jeg synes egentlig det høres rart ut med en så tynn flette da. Kanskje du skal felle? Da blir det som 2 m rett sammen.
Hvis det ennå ikke hjelper, så kan du gjerne scanne oppskriften og sende den til meg på mail, så klarer jeg kanskje å se sammenhengen, eller finne et alternativ som duger.![]()
Tips til alle nybegynnere: strikkeoppskrifter skal av en eller annen merkelig grunn leses fra bunnen og oppover! forstå det den som vil...
Knoll og Tott, 2008
Du lar det være igjen en god tråd av hvert garn, og strikker videre med den nye fargen.Opprinnelig lagt inn av Lorien
Trådene fester du senere.
sp kjekk tråd...jeg har kjempelyst til å begynne å strikke så her skal jeg titte innom
Prøvedagbokmatblogg _Chart Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,T@, ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk
Død link![]()
Mamma til en ramp født okt10, studerer soneterapi og tror man klarer det man vil.
Det er ikke så rart, ser de holder på å bytte nettside.Pinnsvin design. Men jeg finner ikke strikkeskolen på den nye siden heller, dessverre. Synd!
Jeg fant, jeg fant: http://www.cashmir.no/Hovednyttig.htm
Velg strikkeskole i menyen til venstre.
LusenLoppen
åå, så flotte sider! Men jeg sliter skikkelig, jeg er venstrehendt og strikker omvendt![]()
2007
2010
Studentmamma
Det går bra det også! Mamma hadde samme problem da hun var liten. Det fungerte jo ikke å sitte ved siden av, eller på fanget for å lære å strikke, det ble helt feil for henne. Til hun en dag satte seg rett ovenfor mora(tror jeg det var), og strikket som bare det - speilvendt.
De fleste mønster bør vel gå greit å strikke omvendt, bare du lærer deg til å lese dem på rett måte. Kanskje best å starte med "enkle" oppskrifter, til du får dreisen på det. Med "enkle" mener jeg glattstrikk, riller, ribb og mønster som er likt fra begge sider, så slipper du å slite sånn. Fort å miste lysten da.
På www.dropsdesign.no har de både masse oppskrifter og "strikkeskole" og "hekleskole" med både vanlige illustrasjoner og videoer. Der har jeg lært det jeg trenger (og lærer fortsatt).![]()
På garnstudio.no finner dere masse oppskrifter. og dei er gratisBegynte å strikke til tantebarn, men nå kommer det så mangen av dei, at eg klarer neppe å bli ferdig i tide. Og så vil eg jo strikke til meg selv og. Men venter med det til etter ultralyd. Akkoratt nå holder jeg på med en vest til prinsen på 4
Jeg sliter skikkelig her! Klarer ikke forstå hvordan jeg skal slutte en votte!Jeg holder på å strikke en liten votte men vil gjerne avslutte votten med en "spiss" på toppen... Noen som forstår som kan hjelpe? Er helt desperat!
![]()
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)