Hvis tappen min sitter veldig langt nede, er lukket og passe hard, hva betyr det?Jeg skulle hatt mensen for 5 dager siden, så lurer på om jeg kan være gravid?
Under EL var den helt myk, åpen og satt langt oppe.
Tror det er individuelt. 13 dpo var min veldig lav og kjentes like åpen ut som før eggløsning. Tenkte da at nå kommer tanta, det passet jo med antall dager, men i dag, 18 dpo testet jeg positivt![]()
Jeg har ikke kjent på livmortuppen før, ikke det jeg husker iallefall. Men den var hard inni, myk utpå, en sånn knott på den (kjentes litt rart ut) og ligger høyt inne i kjeden og vendt inn mot "ryggen" og ikke frem mot kjedeåpningen.. Men jeg har aner ikke hvor jeg står i forhold til og være gravid eller ikke for disse tre siste mnd har vært veldig merkelige.. Hva tror dere? Er på dag 10 av 26dagers syklus idag.. Hvis jeg da er på en ny suklus.. De var merkelig de forrige iallefall.. Her er bakgrunnsinformasjon..
"""""""""""Hei alle sammen!
Jeg er ei jente på snart 30år. Er inne i ett fast forhold og har ingen barn fra før. Har heller aldri prøvd og bli gravid. Jeg/vi er nå inne i vår 4 pp og begynner og kjenne litt på stressnivået og utålmodigheten. Jeg har også veldig fruktbar mor og søster. Men det gir meg desverre ingen garanti for og være det samme. Men forhåpentligvis er det bare støvtørkingen av systemet som har gjort at jeg nå har gått 3pp uten og bli gravid. Eller rettere sagt.
Fikk tr 4dager forsinket i pp1. Det var veldig lite, uten mensensmerter som jeg pleier og ha vanligvis. Og kun en flekk i bindet og inneholdt klumper med seigt slim. Hadde også veldig lavt blodtrykk den dagen (110/75) og skyhøy puls(105) samt intens hodepine i venstre tinning. 6dager etter den forsinkete tr testet jeg svakt positiv og var gråten, merkelig, svimmel og småkvalm. Pluss at BHén frem til denne perioden hadde løsnet x-antall ganger bak på ryggen.
Fikk tr 2dager fosinket i pp2. Testet positivt x2 5dager før forventet tr, positivt x1 4dager før forventet tr, positiv x1 3dager før forventet tr, positiv x1 dagen før forventet tr og positiv x1 dagen for forventet tr. Dagen etter forventet tr testet jeg IKKE GRAVID med clearblue m/ukeindikator. 2dager etter forventet tr kom den desverre. Hadde da hatt ømme bryst, stive + røde brystvorter, tydelige blodårer over hele brystene.
Fikk tr 5dager forsinket i pp3. Hadde da bestemt meg for og ikke teste føl leeenge etter forventet tr siden jeg hadde blitt rådet til det her inne så da testet jeg meg ikke mellom 21.mai og 25.juni. Ventet tr 17.juni, men den kom 22.juni. Dagen før kom det bare litt blod på papiret da jeg tørket meg (det var etter stress og løping). Om morgen dagen tr kom fikk jeg plutselig verk i skambeinet (ps. min livmor er veldig fremoverbøyd) og ved klitoris. Det var veldige smerter så tok 400mg ibux. Da jeg våknet ett par timer senere var det blodflekker av ferskt blod rundt i sengen og i trusen enda jeg hadde bind på. På wc så jeg en klump seigt slim på bindet. Tr bestod i ferskt blod og til slutt litt brunt gammelt blod. Testet negativ 8dager etter forventet tr og 3dager etter ankommet tr. Testet også negativt idag.
Tr varte alle tre gangene 2 til 2 1/2 dag mot normale 5dager. Og kom på dag 30, 28, 31 mot normale 26."""""""""
Mvh kvinne på snart 30år og foreløpig barnløs.
Mistet barnet i uke 14+1 i "MA"
Gravid i pp13, Barn 0stk, Alder 30år, Status gift
Undre27 - Så du har hatt en kjemisk graviditet, og har prøvd i 3 pp. Dette er ikke lenge i det hele tatt, det er helt vanlig at det kan ta et år å bli gravid, selv om ingenting er galt. Ikke noe poeng å stresse og tro at det er noe galt så tidlig i prøvingen![]()
Nei er vel kanskje ikke det. Det føles bare som om det haster når en blir 30 snart..
Hva tenker du om det med livmortappen..?? Du har sikkert mer peiling enn meg. Viser til Men den var hard inni, myk utpå, en sånn knott på den (kjentes litt rart ut) og ligger høyt inne i kjeden og vendt inn mot "ryggen" og ikke frem mot kjedeåpningen.."
Forresten.. Hvilken av de pp hørtes ut som kjemisk? Siden alle tre var så merkelige..
Sist endret av undre27; 03-07-12 kl 21:30. Årsak: la til tekst
Hvordan livmortappen kjennes ut, både i syklusen og i tidlig graviditet, er litt forskjellig fra kvinne til kvinne. Derfor anbefales det å bruke tid på å bli kjent med sin egen tapp og hvordan den oppfører seg
Når det er sagt, så kan livmortappen ofte være hard, men med et slags mykt lag utenpå, og være "plugget igjen" i midten tidlig i svangerskapet!
Den pp der du fikk positive tester, som ble negative før du fikk mensen. Det kalles en kjemisk graviditet, der egget såvidt sneier innom livmorveggen, men går til grunne med en gang.
Skjønner at du er utålmodig, men for de fleste så går det raskt og greit. Men dersom du har mange kjemiske graviditeter, kan det være tegn på at noe er galt, og en idé å snakke med legen om det.
Okei.. Hva var den siste mensenen da for noe rart? Har du noen anelse?
Passet min beskrivelse av min livmortapp til det med tidlig svangerskap?
lør, søn, man og i dag(tirsdag) er økt sjanse for graviditet, i morgen(onsdag) er høyest sjans for eggløsning, torsdag, fredag, lørdag, søndag og mandag er økt sjans for graviditet.. Så er nå fjerde dagen med økt sjanse for eggløsning. Og i morgen er det høyest sjanse for at eggløsning inntreffer.. Har den alt vært kan det alt være gjort..Men hva tenker du?
I og med du er gravid, så vet du kanskje litt mer enn meg iallefall![]()
Hehe..
Beklager, så ikke at du er midt i eggløsning nå. Nei, da er det umulig at livmortappen viser tegn på graviditet, fordi egget ikke fester seg før 6-12 dager etter befruktning, og før det fester seg vet ikke kroppen om det befruktede egget, altså ingen gravidhormoner.
Jepp, jeg er gravid. Har brukt 3,5 år og to IVF på å komme hit![]()
Her er det i ekte bilder, følger en kvinne gjennom en hel syklus.. Bilde hver dag med forklaring.. En må bare kunne engelsk godt..
http://www.beautifulcervix.com/cervi...tos-of-cervix/
Hei
Nei jeg tenkte bare om jeg kunne være gravid fra sist mnd med tanke på blødningen i pp3..![]()
Håper men vet jo ikke.. Viser til..
""""""Fikk tr 5dager forsinket i pp3. Hadde da bestemt meg for og ikke teste føl leeenge etter forventet tr siden jeg hadde blitt rådet til det her inne så da testet jeg meg ikke mellom 21.mai og 25.juni. Ventet tr 17.juni, men den kom 22.juni. Dagen før kom det bare litt blod på papiret da jeg tørket meg (det var etter stress og løping). Om morgen dagen tr kom fikk jeg plutselig verk i skambeinet (ps. min livmor er veldig fremoverbøyd) og ved klitoris. Det var veldige smerter så tok 400mg ibux. Da jeg våknet ett par timer senere var det blodflekker av ferskt blod rundt i sengen og i trusen enda jeg hadde bind på. På wc så jeg en klump seigt slim på bindet. Tr bestod i ferskt blod og til slutt litt brunt gammelt blod. Testet negativ 8dager etter forventet tr og 3dager etter ankommet tr. Testet også negativt idag.
Tr varte alle tre gangene 2 til 2 1/2 dag mot normale 5dager. Og kom på dag 30, 28, 31 mot normale 26."""""""""
jeg finner ikke livmortuppen jeg. Kjente noe hardt. Men fandt ikke enden på den. bare blankt slim. hva betyr det?
Det kan hende den er trukket for langt opp til at du kan kjenne den, prøv igjen rett før/etter mensen, da pleier den å være lavere.
Blankt slim er tegn på eggløsning![]()
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)