Babyen min er 3mnd, 6400 og 63,5 cm. På kontrollen sist mente HS at hun var tynn. Har prøvd å amme oftere, men da spiser hun bare en kort stund og "ødelegger" ordntlige måltider. Fikk råd av av noen, De mente jeg burde gi henne grøt! Men hun er jo bare litt over 3 mn. Født 3 juli... Er ikke det for tidlig da? Størstejnta vår var 5.5 mnd før hun fikk grøt, men hun fikk MME i tillegg til MM. Lilletupp vil ikke ha flaske, hun nekter plent! Ikke er hun særlig intr i puppen heller! Hun er kvikk og rask ellers..
En ting til; er det normalt at bæsjen hennes er seig/slimete? (ellers normal farge) ?? Kan ikke huske det var slik hos størstejenta..
Jeg er litt bekymret siden alle sier hun er tynn...![]()
Please, gi meg et svar![]()
Tittej
Småen min var virkelig tynn da han var 3 mnd, med målene 63,5 cm og 5570.
Hadde han vært nesten en kilo tyngre da ville jeg vært storfornøyd!
Du kan jo teste med litt grøt i flaska da? ikke masse, men bare litt i melka, så får h*n litt mere kalorier? husk bare å ta litt maltestrakt i tillegg....
så h*n ikke blir så hard i magen..
husk også at sutten på flaska må ha større hull...![]()
Syns det er feil av HS å si at hun er tynn. Jenta mi var 61 cm og 5830 gr da hun var 3 mnd. Jeg begynte med grøt da hun var 3 mnd, fordi jeg ønsket det. Da laget jeg den som en tykk suppe. Om jenta di virker blid og fornøyd syns jeg du skal ta det med ro. Ingen barn er like. Jeg fikk beskjed om at barnet mitt ligger under gjennomsnittet på lengde, men det er jo ikke så mye jeg får gjort med det. Det er kanskje en sammenheng med åssen dere var når dere var babyer. Kanskje dere er lange og slankeGjør det du selv føler for. Det er ikke alltid jeg hører på HS.
Lykkelig mor til to
Synes det ser ut som om hun er ganske gjennomsnittlig i str, jeg![]()
Her er oversikten over januar-februarklubbens barn.
De ligger jo på omtrent samme mål som jenta di![]()
kontrolloversikt
Jeg synes ikke du skal begynne med grøt så lenge hun er sund og frisk, og blid og fornøyd.
Barn vokser i rykk og napp.
Det kan jo like godt være at hun har en rolig periode nå![]()
Hannah
12.02.2004
Christoffer
13.06.2008
Pluggen
04.12.1998 - 16.08.2011
.....
Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook
Var ikke selv på kontroll med min datter når hun var 3mnd, menOpprinnelig lagt inn av Linnbee
2 mnd:veide hun 5170, og når hun var
4 mnd:veide hun 5555 og var 61 cm lang
jeg har kun gitt mm og aldri noe annet. HS Har aldri nevnt at vi burde gjøre noe med dette![]()
Jeg har hørt at viss en begynner med grøt, vil babyen sansynligvis spise mindre morsmelk. Dermed vil hun ikke få i seg noe mer mat totalt. Morsmelk inneholder dessuten mer fett enn grøt, og mer vitaminer og andre gode stoffer. Jeg ville derfor uten tvil fortsatt å fullamme.
![]()
Storebror 04 og Lillebror 08
Hei
Hvis din helsesøster mente barnet ditt ikke hadde gått opp nok i vekt, ville hun gitt deg beskjed om hva du måtte gjøre for å gi mer mat eller bedt deg komme til vektkontroll om kort tid. At datteren din er tynn måtte da bety det motsatte av tjukk, ikke at hun ikke veide nok. Du får be denne helsesøstra forklare seg bedre neste gang, og si at du ble bekymret da hun kalte henne tynn. Hun må nok lære seg å bruke andre ord.![]()
Barnet ditt har det nok bra, hvis hun vokser på persentilen slik som før og spiser regelmessige måtider, er våken glad og fornøyd.
IKKE begynn med grøt, vi anbefaler ikke dette før 4 mnd, å begynne med grøt tidlig gir småblødninger i tarmen til barnet. Hvis barnet er fornøyd med amming, forsett med det. Vi anbefaler aldri grøt i melkeflaske. Grøt gir ikke flere kalorier per mengde enn melk, kun hvis det settes inn som ekstra måltid men da betyr det jo at de er mer sultne, ikke som du beskriver, fornøyd med det hun får. Så å bytte ut et måltid melk med grøt vil altså ikke gi mer kalorier.
Ellers deler vi ut brosjyren mat for spebarn på helsestasjonen, har du ikke fått den ennå så be om den, den gir masse gode råd og tips.
http://www.sef.no/index.db2?id=11001151
Hilsen helsesøster cecilie
Takk for svar!
Jeg har ikke tenkt å starte m grøt ennå. Selv synes jeg ikke hun er såå tynn. Vekt ifh til høyde ligger under normalen. Hun virker mett etter måltidene, men ligger til i bare noen minutter hver gang og tar kun av det ene brystet om gangen. 2 timer etter vil hun gjerne ha et måltid igjen. De korte intervallene tror jeg har noe med at hun er så utrolig nyfiken på alt rundt seg at hun ikke har tid til å spise!
Vi skal forresten til vektkontroll om 3 uker igjen
Tittej
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)