Viser resultatene 1 til 21 av 21
    Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    0

Nedsatt sexlyst,borte er den!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vi fikk ei nyderlig datter får 13mnd siden og nå lang tid etter har samboer og jeg svært lite sex. Min lyst er helt borte,ikke er jeg kåt ikke er jeg våt,har prøvd det meste,krem,alt som skulle friste av sexleketøy,men nei ingen forandringer,han maser vær dag og jeg blir dritt lei,skjønner han godt,men nå er jeg piss lei av meg selv,er aldri kåt husker ikke hvordan det føltes en gang...har gått langt i meg selv å tenkt hvorfor men nå er jeg skikkelig frustrert,legen sier gang etter gang,dette går over bla bla bla...Noen som har tips,råd, evn lystpiller? ingen vits å nevne at vi skal gå rolig frem å kose osv,hjelper ikke det eller:cry4:
    Takker meget får svar....

Innmeldt
    Aug 2006
    Hvor
    trondheim
    Alder
    29
    Poengstyrke
    7

Sv: Nedsatt sexlyst,borte er den!

Hva med at dere tar en kveld for dere selv. Få barnepass til lillejenta. SÅ slapper dere av med god mat og musikk. Slappe av i sofaen, og så massere hverandre med eteriske oljer. Lavendel får deg til å slappe av, kanskje det finnes oljer som får opp lysten?
    Har hørt at Rosenrot også kan hjelpe.
    Har bare råd som jeg har hørt. Er i akkurat samme situasjon som deg, så jeg er vel ikke den beste til å gi råd, men massasje er jo godt uansett, og dere får en kosestund sammen

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    134

Kan prøve å gi deg noen råd. Så får du luke ut det du vil.

• Først og fremst - snakk med hverandre om det.
    • Avtal at dere skal kose med hverandre, men at det ikke skal føre til "noe mer". Om du har så lite lyst at du blir "redd" for at kos skal føre til sex, så kan det lønne seg. La ham forstå at du vil ha kos og nærhet, men ikke sex hver gang du ser på ham.
    • Å føle seg elsket i hverdagen har mye å si, det skal så lite til; Et kyss nå og da, ta på hverandre i forbifarten, komme å ta rundt den andre f.eks. når han/hun lager mat. Kort sagt, mange små ting som ikke krever stort.
    • Av og til, så kan det lønne seg å gi etter selv om man ikke har så kjempelyst. Mener ikke at du skal sitte igjen med følelsen av å være misbrukt, men, ja... Er det ikke det verste som kan skje, så hvorfor ikke.
    • Min erfaring er at for langt forspill når man ikke har spesielt stor sexlyst, gjør det bare verre. Det ender som regel med at man ruller over og sover, og den andre blir frustrert.
    • Når man har små barn, får man gjerne litt "nok" av nærhet, man trenger litt rom for seg selv.

Håper du kan dra nytte av noe av dette!
    B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
    ~

Innmeldt
    Dec 2003
    Poengstyrke
    29

Har dessverre ikke noen gode råd og komme med, men jeg vet akkurat hvordan du har det .. Vi sliter veldig med sexlivet og har prøvd ALT for å få det til å bli noe godt for oss begge .. Men ikk fått det til enda og sønnen vår er nå snart 6 mnd ..
    STOREBROR - 2006

LILLESØSTER - 2008

Innmeldt
    Nov 2005
    Poengstyrke
    32

fint og høre det er fler enn meg som sliter, har ei datter på 5 mnd vi og vi har bare hatt oss 1 gang siden hu kom til verden. jeg har rett og slett ikke lyst. Men her er også en grunn at jeg ikke trives med min egen kropp etterfødsel, med henge mage og henge pupper .
    Ida 01.05.2006
    Fredrik 19.01.2008
    Jonas 11.02.2010
    Liam 03.07.2012

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    0

Det aller viktigste - tror jeg - er å dempe forventningene. Si i fra til mannen din at dette sliter deg ut og at du må få lov til å slippe å tenke på det en stund. Det finnes ikke noe mer "turn-off" en mas om sex.

Som en annen nevner her, så er massasje og berøring en god måte å begynne på. Hvis du føler deg trygg på at det ikke fører med seg forventninger om noe mer, så kanskje du opplever å bli tent?

Jeg ville også ha prøvd å sette av litt tid til deg selv, og prøve å bli kjent med kroppen din på nytt. Alene.

Du må ihvertfall ikke tenke at det er håpløst, for det er det faktisk ikke. Dette går over, legen din har nok rett i det ;-) Men det kan jo føles som en evighet, jeg vet!

Innmeldt
    Mar 2005
    Poengstyrke
    33

Sitat Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg
    Kan prøve å gi deg noen råd. Så får du luke ut det du vil.

• Først og fremst - snakk med hverandre om det.
    • Avtal at dere skal kose med hverandre, men at det ikke skal føre til "noe mer". Om du har så lite lyst at du blir "redd" for at kos skal føre til sex, så kan det lønne seg. La ham forstå at du vil ha kos og nærhet, men ikke sex hver gang du ser på ham.
    • Å føle seg elsket i hverdagen har mye å si, det skal så lite til; Et kyss nå og da, ta på hverandre i forbifarten, komme å ta rundt den andre f.eks. når han/hun lager mat. Kort sagt, mange små ting som ikke krever stort.
    • Av og til, så kan det lønne seg å gi etter selv om man ikke har så kjempelyst. Mener ikke at du skal sitte igjen med følelsen av å være misbrukt, men, ja... Er det ikke det verste som kan skje, så hvorfor ikke.
    • Min erfaring er at for langt forspill når man ikke har spesielt stor sexlyst, gjør det bare verre. Det ender som regel med at man ruller over og sover, og den andre blir frustrert.
    • Når man har små barn, får man gjerne litt "nok" av nærhet, man trenger litt rom for seg selv.

Håper du kan dra nytte av noe av dette!
    Du skriver såååå mye bra her!!! Tror jeg må sambo inn å lese dette! Har hevet ut det jeg er sååååååååååååå enig i!!!

Fornuftig dame du mammaria!
    Storesøster 2006
    Lillebror 2009

Innmeldt
    Nov 2004
    Hvor
    Oslo
    Alder
    36
    Poengstyrke
    37

Jeg skjønner godt hvordan du har det.
    Jeg vil virkelig anbefale deg å prøve å bruke Rosenrot-tabletter!

Fredrik januar 05 Anna Maria mars 07

Ronja Gjest

Ekstra sterk Rosenrot kan jeg anbefale,men ikke bruk det hver dag sammenhengende i mer en 2 mnd ca,da mister det virkningen.

Innmeldt
    Dec 2004
    Hvor
    trøndelag
    Alder
    27
    Poengstyrke
    35

jeg har heller ingen gode råd, men jeg kan si deg at slik er det her også ... fikk også en sønn for 13 mnd siden, og nå har vi så og si ikke sex lenger... jeg orker ikke. men jeg er også gravid nå da, men jeg ville heller ikke ha mye sex føe jeg ble det igjen. ta det ordentlig opp med noen som kan dette bedre enn legen din. spesialister...

lykke til
    MAMMA'N TIL

Markus-gutt født 7/9/05
    Andreas-gutt født 6/3/07
    Irmelin født 28/12/09

Innmeldt
    Oct 2006
    Hvor
    Lillesand
    Alder
    34
    Poengstyrke
    7

Jeg har el ikke så mange gode råd å komme med,men jeg kan i allefall si at du ikke er alene om å ha det sånn..
    Vi fikk ei jente for 2 år siden nå og ennå sliter jeg med lysten..Det er vel og merke blitt mye bedre nå men det er fremdeles vanskelig å finne frem lysten..
    Jeg hadde/har og en mann som var fæl til å mase om sex..Følte at hver gang han tok i meg så skulle det være sex...Jeg måtte til slutt be han om å slutte,gi meg tid til å bygge opp lysten..Jeg måtte få tid til å være nær han og kose meg sammen med han uten og grue meg for at han skulle mene at det skulle føre til sex..
    Så jeg tror det er viktig at du snakker med mannen din..kanskje dere kan komme frem til at dere ikke skal ha sex på en stund men bare kose dere sammen,slik at presset på deg for å ha sex blir mindre dette kan gjøre så du slapper mer av og lysten kommer tilbake..
    Men mest av alt er det viktig å ikke stresse det frem,for da blir det bare værre..
    Lykke til..håper det blir bedrer seg for deg..
    fra meg..
    Damaris Iselin f.09.10.04

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    0

Det er fler enn meg altså...

vi har slitt med dette i snart 3 år.

For oss har det hjulpet å snakke sammen. Jeg har fortalt at det ikke er han som er fæl, men kroppen min som ikke vil. Vi har en midlertidig løsning. Hvis jeg ikke klarer å "få det til" etter uendelig med kos hjelper jeg ham isteden. Det letter på trykket for han og jeg føler meg ikke så presset.

Også pleier vi å avtale en "date", så jeg kan forberede meg. for eks hvile litt ekstra på dagen hvis det går. Av og til tar han ungene en stund så jeg får sjansen til å gjøre noe gøy alene på dagen. Det gir energi og overskudd.

Ellers lurer jeg på om det finnes noen hormontabletter en kan ta mot tørrhet. Noen sa at mens du ammer, eller etter graviditeten, kan hormoner gjøre deg ekstra tørr. Noen som vet mer om det?

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    0

Sitat Opprinnelig lagt inn av Benjamin Se innlegg

Ellers lurer jeg på om det finnes noen hormontabletter en kan ta mot tørrhet. Noen sa at mens du ammer, eller etter graviditeten, kan hormoner gjøre deg ekstra tørr. Noen som vet mer om det?
    jeg har i alle fall blitt veldig tørr etter fødselen, nå har jeg ikke ammet på to uker, kanksje det blir bedre?
    Det er inmari kjedelig, jeg føler meg klar, også merker jeg at ingenting er klart der nede

Innmeldt
    Oct 2006
    Hvor
    jessheim
    Alder
    31
    Poengstyrke
    0

hei! Noen som har opplevd at det er mannen som sliter med lyst?
    Jeg kan ha kjempe lyst, men han orker ikke, vondt i hodet, skal opp tidlig, osv...
    Frustrende!!

Innmeldt
    Dec 2007
    Poengstyrke
    0

Hei
    Jeg er bare 2mnd på vei, med barn nr to, og eier ikke litt lyst engang..
    Forrige svangerskap hadde jeg lyst hele tida, men nå er den helt borte..
    Det er da også 9 år siden sist svanger....
    Alt i alt har samboeren min mast og mast om dette, og det ene problemet førte til neste, og i dag endte det med i at jeg ba han flytte for jeg orker ikke sånn kjas og mas hele tida..
    Uten forståelse fra han....
    Du er ikke den eneste som sliter, men fortell han at mas ikke hjelper, det kan fort komme til slik min situasjon har blitt

7311 Gjest

Sitat Opprinnelig lagt inn av alexia Se innlegg
    Hei
    Jeg er bare 2mnd på vei, med barn nr to, og eier ikke litt lyst engang..
    Forrige svangerskap hadde jeg lyst hele tida, men nå er den helt borte..
    Det er da også 9 år siden sist svanger....
    Alt i alt har samboeren min mast og mast om dette, og det ene problemet førte til neste, og i dag endte det med i at jeg ba han flytte for jeg orker ikke sånn kjas og mas hele tida..
    Uten forståelse fra han....
    Du er ikke den eneste som sliter, men fortell han at mas ikke hjelper, det kan fort komme til slik min situasjon har blitt
    Oi. Trist at det endte sånn da.
    Jeg mistet også all lyst i svangerskapet med sønnen min, og det varte vel en 5-6 uker. Bare på den "korte" tida, holdt gubben her på å fly på veggen!

Innmeldt
    Feb 2006
    Hvor
    ei øy i rogaland
    Alder
    29
    Poengstyrke
    36

Skjønner akuratt hvordan du har det.Sønnen min er litt over 1år nå og sexlysten min er gått helt bort etter att jeg ble gravid.
    har prøvd det meste å helst bare gitt han sex selv om jeg ikke har lyst.har vel kansje 1-2 ganger nå vær 3 mnd minst.og da er det for han.Ingen problemer med att han er dårlig og tilfredstille og slikt og forholdet vårt er godt,bare ikke sexlivet.samme hvor mye vi skal kose oss så ligger problemet der att jeg aldri har lyst.vil helst bare bli ferdig med det fortest mulig.skjønner utrolig godt hvor frustrerende det er.
    Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Innmeldt
    May 2005
    Hvor
    i et lite hus, på en topp i en liten by i sør
    Alder
    33
    Poengstyrke
    45

er som å lese om meg her inne...
    jeg har ei datter på snart 2 år, etter at hun ble født slet jeg med sex lyst og var redd for at det skulle gjøre vondt under sexakten... denne ''redslen'' tror jeg sitter i enda for jeg har omtrent aldri lyst og ender ofte opp med å bare 'gjøre' det fordi jeg har dårlig samvittighet overfor sambo men er ikke alltid jeg klarer å fullføre FORDI det gjør vondt....
    jeg klarte da å bygge opp lysten og så ble jeg knusk tørr da vi kom så langt som å skulle penetrere..........

og nå, som jeg er gravid igjen.(sexen ble faktisk bra en liten periode....)
    ja da er sexlysten så og si HELT BORTE. jeg klarer omtrent ikke å bygge opp no lyst for å onanere selv engang og blir ikke våt selv hvor kåt jeg føler jeg klarer å få til
    det er frustrerende. og da attpåtil har en tolmodig men masette mann vedsiden av som spør og spør og venter og venter.....
    Mamma te Viktoria 17.04.08
    Mamma te Karoline 17.02.06
    Tante te Ida 19.07.06

Innmeldt
    Feb 2008
    Poengstyrke
    0

Åh, slemt å si det, men følte meg nesten litt lettet over at d er flere i samme situasjon som meg. Har en sønn på 9 mnd og har ikke hatt sex siden helt i beg av svangerskapet..... Nå er samboeren min av den tålmodige typen, så har bare vært vage tilnærmelser fra han også, noe som ik gjør saken bedre føler jeg. Av og til lurer jeg på om jeg trenger en som er mer direkte - bare "tar" meg liksom.....for slik d er nå tar aldri jeg noe initiativ. Jeg kunne jo tatt på han og vært intim uten å ha samleie, men d har knapt vært kyssing eller noe - har bare lyst å klemme av og til, that`s it!!?? Så egentlig er vi bare to voksne som bor under samme tak og tar oss av et barn sammen. Vet jo at det intime og sex i et forhold er viktig for at et forhold skal vare og være bra, så nå er jeg virkelig bekymret for hva som vil skje med oss - og siden jeg ønsker meg barn nr 2 også snart, er det jo litt frustrerende å tenke på "brudd" også........
    Men,men.....vi får holde hodet oppe - d kmr kanskje bedre tider...
    love2loveU

Innmeldt
    Aug 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    24

Sitat Opprinnelig lagt inn av Mira81 Se innlegg
    Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vi fikk ei nyderlig datter får 13mnd siden og nå lang tid etter har samboer og jeg svært lite sex. Min lyst er helt borte,ikke er jeg kåt ikke er jeg våt,har prøvd det meste,krem,alt som skulle friste av sexleketøy,men nei ingen forandringer,han maser vær dag og jeg blir dritt lei,skjønner han godt,men nå er jeg piss lei av meg selv,er aldri kåt husker ikke hvordan det føltes en gang...har gått langt i meg selv å tenkt hvorfor men nå er jeg skikkelig frustrert,legen sier gang etter gang,dette går over bla bla bla...Noen som har tips,råd, evn lystpiller? ingen vits å nevne at vi skal gå rolig frem å kose osv,hjelper ikke det eller:cry4:
    Takker meget får svar....
    dette høres jo akuratt ut som meg bortsett fra at sønnen min er snart 3år har desverre ingen tips jeg heller, men følger med her for å få noe tips

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    17

slik har jeg det og!

jeg vil så gjerne, men får ikke til. jeg får helt hetta når han begynner å mase.
    skjønner jo at han vil, men hva skal jeg gjøre da? begynner å bli frustrert her nå - begge to...
    Adrian f. 2005Amalie f. 2007
    Vår lille overraskelse ventes ca. 10.08.13

Annonsebilag

Smoothieguide
Den ultimate smoothieguiden – 10 tips til den perfekte smoothie!

Kan man spise ost i svangerskapet?
De fleste oster er trygge å spise når du er gravid, mens andre bør du unngå. Vi gir deg svaret.

Er yoghurt en sukkerbombe for barn?
At en matvarer inneholder tilsatt sukker betyr ikke nødvendigvis at den er usunn.

Trådinformasjon

Brukere som ser på denne tråden

Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine
  •