På trygdeetatens sider står det at man kan få overgangsstønaden inntil 2 mnd før fødselen, men på trygdekontoret idag sa de 1 mnd, og jeg med termin 29.10 vil få utbetaling 20.09... stemmer det??? rart det står 2 mnd da.... hmmm..
Ov når det gjelder engangsstønaden, noen sier man må sende den etter uke 26, og får den ca 12 uker før fødsel.... OG at de har lang behandlingstid... rekker vel ikke få den ferdig på 2 uker da...?
Holder detå sende meg helsekortet, eller hva slags bekreftelse sender dere med??
Hei..![]()
Når det gjelder OS,husker jeg ikke i farta om det 1 eller 2 mnd før termin man får utbet..![]()
Men engangsstønaden har de nettopp endra reglene på,har flere av oss fått erfare.. Jeg sendte inn søknaden,med kopi av helsekortet,i god tid,for at den skulle være klar til utbet.tidspunktet..gjorde det samme for 2 år sia og fikk det utbet. til rett tid enkelt og greit.. Men denne gangen fikk jeg svar fra TK om de måtte ha bekreftelse på termin fra lege/jordmor etter uke 26 før det blir betalt ut.. Helt tåpelig,da terminen sjelden blir endra mer etter UL i uke 18..![]()
Hadde flaks jeg da (for èn gangs skyld..),legen min er på jobb akkurat den uka nå i ferien,så han skulle skrive den for meg..
Lise's hobbytråd Mamma'n til :
Monica f. 22.11.91,
Daniel f. 01.07.93,
Patrick f. 15.10.03 og
Madeleine f. 23.09.05
Når du fikk ettersendt den bekreftelsen etter uke 26, hvor lang tid tok det før du fikk pengene? sitter og venter på de nå skjønner du men finner ikke ut noe om hvor lenge jeg må regne med å vente på de...
Cattzy1
Nå har du funnet en veeeldig gammel tråd, så det er ikke sikkert du får svar fra de over her!
Vet ikke om det er relevant for deg, men jeg sendte søknad (og bekreftelse fra jordmor) en fredag, og hadde pengene på konto på onsdagen etter. Regner med at dersom du er medlem av folketrygden, og ellers alt er i orden med bekreftelsen, så skal det være ganske plankekjøring å utbetale pengene. Men dette avhenger sikkert av hvor stor pågang det er på nav-kontoret der du bor!Håper du slipper å vente så lenge! Og hvis du synes det drøyer, så kan du jo bare ta en telefon.
![]()
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)