Har brukt minipillen Conludag siden 6 uker etter fødselen. Fikk for to uker siden tilbake mensen - 8 mnd etter fødselen. Nå har jeg igjen blødninger. Noen andre som har erfaringer med bruk av denne minipillen? Står at man kan få blødningsforstyrrelser......... Noe jeg IKKE er interessert i!!
Stolt mamma til Julie født 12.09.2004
:kje_jente
Jeg brukte Conludag en stund, fikk mensen når jeg skulle, men blødningene var mye mindre og kortere.
Fikk store hormonsvigninger også, men det har jeg fått uansett hva slags prevensjon jeg har brukt (p-piller, minipiller og p-sprøyte)
Klem fra Kirelisa![]()
Datamamma
Brukte sjølv conludag i eit år etter første abort. Desse minipillene sette meg heilt ut. Eg mista all lyst, blei kvalm, blei sur, trøytt og lei, fekk ikkje sova skikkelig, åt dårlig, fekk blødnings forstyrrelser. Det var eit styr med dei, eg skal aldri bruke dei igjen. Kva du bruker må du nesten diskutera med legen, då det er noko han veit kva du skal bruka av ulike prevansjon. Det er viktig at de finn det som høver for deg, slik at det vert slik det skal vera. Ofte kan ein lett bli sjuk om ein bruker feil prevansjons middel.
Jeg bruker minipillen conludag, er ikke helt fornøyd med de, men det går. Jeg har fått lettere for å få kviser osv enn når jeg gikk på Trionetta p-piller....og jeg har ikke akkurat samme lysta lenger som jeg hadde før nei. Jeg ammer så er derfor jeg går på de.
Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12
først gikk jeg på alle slags mulige p-piller...bla trionetta...men fikk migrene av alle.... så sa legen at jeg skulle bruke minipiller....at de fikk man ikke migrene av.... og riktig det.. fikk migrene..men mye sjeldnere! brukte conludag....fikk småblødninger innimellom...iriterende.....men man må visst bare leve med det sa legen...eller begynne med kondom....og det er ikke serlig aktuelt!!!
men nå har jeg jo ikke brukt noe som helst på snart 3 mnd da!!!! og håper på resultat...![]()
![]()
Jeg ble gravid på Condulag, men aborterte.
Ellers husker jeg ikke særlig, er så lenge siden jeg gikk på de..
Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen. ♥
Eg har brukt Colundag i eit år uten å få så mykje som antydning til mens ein gong.....
![]()
Storebror 04 og Lillebror 08
Korleis går det med dere alle Conludag brukere![]()
Joda, bare bra, ingen mens eller noen ting så da er jeg fornøyd
Jeg har akkurat ca 2 mnd siden slutta på condulag minipiller. ble helt ør av det. fikk blødninger i hytt og pine. har hatt mens en gang etterpå, venter i spenning på neste men den har ikke kommet ennå.... begynner å lure litt
![]()
syns ikke no om de jeg. men det er vel det som er tilbudet til prevensjon mensman ammer......
Oda Emilie 12.08.04
Thea Martine 16.06.06![]()
Oi da, det hørtes slitsomt ut med blødninger i hytt og pine. Merka kun det på det første brettet med disse jeg da. ¨
Finnes andre minipiller man kan ta når man ammer også.
så bra. på fastlegen min virket det sm om det var eneste alternativet. han er litt rar da.
det var litt slitsomt men ikke mer nå. Nå har jo mensen hoppet over en gang.....tror jeg da
Oda Emilie 12.08.04
Thea Martine 16.06.06![]()
Jeg var kjempefornøyd med pillene!!!
Ikke èn bivirkning. Ikke hadde jeg mensen mens jeg gikk på de heller (kan jo ha noe med ammingen det da...)
Det ENESTE jeg kan usette på de, er at de må tas til samme tidspunkt hver dag. Litt stress i begynnelsen... Men etterhvert satte jeg på huskelapp på mobilen min kl.12. Så hver dag, pep mobilen. Uansett hvor jeg var da, på besøk eller i byen, så var det bare å hente opp pengboka og ta seg en pille... hehe...
Hei
Håper at noen kan hjelpe meg. Vet så lite om minipillen CONLUDAG! Ca to uker siden, begynnte jeg med Conludag. Etter ca en uke ble jeg plutselig kvalm, fikk også store hormonsvigninger, ble sur og trist, fikk kviser,..osv. Når går vanligvis disse bevirkninger over? Er det noen som vet? Er det noen som kan hjelpe meg? Hva kan skje hvis jeg slutte å bruke Conludag? Håper å få svar!
Hei! Jeg brukte den minipillen i 8 mnd, kjenner igjen alle bivirkningene dine, spes det med sur og grinete og masse kviser. Det gikk over etter omtrent det første brettet med piller, men jeg mangla helt sexlyst når jeg brukte disse de første mnd.
Det som skjer om du slutter på disse er at du kan bli gravid, evt få mensen. Ikke noe værre enn det. Ammer du?? I så tilfelle finnes det andre merker du kan prøve som kanskje passer bedre for deg.
Håper dette var til litt hjelp![]()
Takk for svaret. Jeg ammer ikke men jeg må bruke minipillen fordi min fastlege sa at jeg har noe med hjerte og at P-pillen forverre det! Så jeg håper at bevirkninger går over snart. I ni dager er jeg ferdig med første brettet og håper at i hvertfall kviseproblemet er over da!
Hilsen
Hvis ikke kan du spørre fastlegen din om du kan få et annet merke innenfor minipiller da...finnes mange forskjellige der også som med p-piller.Opprinnelig lagt inn av engel
Lykke til![]()
Hei!!
jeg er en jente på 20, og begynte å bruke conludag fordi jeg ikke kan bruke vanlig ppiller pga hjertepalpitasjoner. jeg har nå gått på conludag i 4 mnd.
Den eneste bivirkingen jeg hadde de første 3 mnd var at jeg tok lett til tårene, gråt av alt som var, selv om jeg ikke hadde noen grunn til å gråte. men de gikk sakte over mot slutten av siste brett på første pakken.
MEN, den siste måneden altså det første brettet på andre pakken så har jeg begynt å få sterk hodepine!! lys og lydsky og alt som hører med migrene. Aldri hatt sånn hodepine før, men legen mener det ikke kan være conludag minipillen siden hodepinen begynte i 4 mnd. kan dette virkelig være riktig???(hørt at man kan få bivirkinger som strekker seg utover 3 mnd) orker snart ikke mer hodepine!! i begynnelsen av 4 mnd så blødde jeg også i 2 uker. en uke med mens en uten og en uke med mens i igjen.... så ble litt uregelmessigmens mot første brett på andre pakken. Kan hodepinen kanskje skyldes uregelmessig mens? og er hodepinen da forbigående?
Noen som har opplevd lignende?
Jeg har fått utskrevet resept på cerazette, men er så fornøyd med conludag så har helst ikke lyst til å bytte, men det måå jeg jo dersom hodepinen ikke gir seg snart.... har hatt hodepine 4 ganger på en mnd!!
Håper på noen svar her, og at noen kanskje kan gi noen råd.
bør jeg bytte eller holde ut litt til? (lite dilemma jeg har med meg selv nå hehe)
mvh
jente 20
Var jeg deg ville jeg nok byttet, jeg bruker disse, er ikke fornøyd for har enorme humørsvigninger osv når jeg bruker disse, mangler også fullstendig sexlyst og har sliti masse med hodepine i grunn etter jeg begynte på de. Skal nå slutte på de jeg etter ordre fra sambo.
Ville nok bytta merke og prøvd om disse var bedre med tanke på hodepine og uregelmessig mens...
hei!
takk for svar... sitter å lurer veldig på om jeg skal bytte.. men har lest mye dritt om cerazette!! også skal jeg på ferie med kjærsten snart, vil ikke utsette han for enormt mye humørsvingninger da...kjeft og smell på ferie er ikke noe kos da. men samtidig så er det jo ikke digg med hodepine...off dette er ikke lett!!
det står jo også at cerazette kan man begynne på når som helst i en syklus.. så da lurer jeg på om jeg skal fortsette p¨å neste brett med conludag (i stor håp om forbedring, og mensen første uka på andre brett hmmm, skulle jo hatt besøk av den denne uken for å si det sånn) ellers er det rett over på cerazette, ingen nøling da hehe..
jente 20
Jeg anbefaler ikke cerazette... Gikk på den i 3 uker, så ga jeg opp, blødde så godt som hver dag fra jeg begynte på den, i tillegg til masse humørsvingniger..
Jente-07 Jente-08 Jente-10
Jeg hadde blødningsforstyrrelser da jeg brukte Conludag,blødde oftere enn jeg ikke blødde for å si det sånn..fryktelig slitsomt
Men jeg reagerer sånn på alt av prevensjon med hormoner.
Jeg har prøvd nesten alt som er av piller, i gjenommsnitt 2-3 år av gangen for så å skifte. Jeg begynte på Conludag etter aborten for 2 år siden. Hadde litt mellomblødninger, så jeg hadde mensen 2 ganger noen måneder. Mens smerter, kviser og masse blod. Jasmine var mye bedre sånn sett, men da hadde jeg migrene. Men nå har jeg fallt i den andre ekstremen. Det har gått 10 uker siden sist jeg fikk mensen, ingen barn i magen, ingen tegn til mens, er kvalm, ømme bryster, trøtt, og humørsyk. Har nå sluttet på pillene siden siste uke fordi legen har anbefalt meg hormon spiral, som koster 1300,-, huff da!Men jeg har jo lyst på barn snart, gidder ikke sette inn en spiral bare for å ta den ut etter 1 år. Lurer på om jeg skal bare fortsette på disse pillene...Så lenge mensen er helt borte er det jo greit, men skulle jo gjerne ha sluppet de ømme brystene og kvalmen...Kjjpppt!
Alle typer pillere virker jo individuelt. Det kommer helt ann på hvordan kroppen tar imot disse stoffene. Har man gjennomgangsblødninger i mer enn en uke eller hyppige blødninger gjennom hele mnden så kan det være en ide å skifte. Det er bivirkninger med alle pillere, større eller mindre, og det som fungerer for en fungerer ikke for andre.
Det lureste er å teste for å se om det funker, gjør ikke det det så prøv et annet merke. Det er ikke alltid like smart å høre på alle andre sine erfaringer for det er godt mulig at pillen som funker for deg er nettopp det en eller annen har frarådet deg til å bruke.
Dropp ikke frokosten!
Få gode tips og råd om hvordan du kan få en god frokostrutine, og les hvorfor det er viktig!
Fakta om laktoseintoleranse
Hva er egentlig laktoseintoleranse? Hvilke meieriprodukter kan jeg spise? Få gode tips og råd!
Det er 1 brukere som nå ser på denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)